Aito- vai muovikuusi?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä te löydätte ne kauniit ja oikealta kuuselta näyttävät muovipuut kun minä en löydä kuin kamalan rumia?
Minä, jolla on tuo 25 vuotta vanha kuusi, ostin sen aikoinaan NK:n tavaratalosta Tukholmasta ja täytyy sanoa, että samanlaisia kuusia en minäkään ole enää missään nähnyt, se näyttää todellakin sekä rakenteeltaan että neulasiltaan, hyvin aidolta, siitä ei saa ollenkaan muovista tunnetta.
Jos kuitenkin tänä päivänä joutuisin hankinnan eteen, niin varmaankin käyttäisin alla olevaa firmaa, heiltä kuitenkin löytyy suuri valikoima laadukkaita, monenlaisia kuusia, valmiiksi valaistua kuusta en kuitenkaan hankkisi, koska niillä led-valoilla on rajattu käyttöaika ja sitten ne joutuisi repimään irti, hyvälaatuinen kuusihan on periaatteessa iätön.
https://www.keinotekoiset-joulukuuset.fi/premium-kuuset.html
Vierailija kirjoitti:
Muovikuusi. Haluan olla ekologinen enkä kiihdyttää metsäkatoa. Muovikuusen voi käyttää joka vuosi uudelleen, mutta puinen kuusi tuottaa CO2-jätettä.
Sähkölinjan alla kasvanut kuusi on hiilinielu. Se kaadetaan aina pois ennen kuin se kasvaa liian pitkäksi. Uusi kuusi kasvaa tilalle. Sähkölinjoja Suomessa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä te löydätte ne kauniit ja oikealta kuuselta näyttävät muovipuut kun minä en löydä kuin kamalan rumia?
Minä, jolla on tuo 25 vuotta vanha kuusi, ostin sen aikoinaan NK:n tavaratalosta Tukholmasta ja täytyy sanoa, että samanlaisia kuusia en minäkään ole enää missään nähnyt, se näyttää todellakin sekä rakenteeltaan että neulasiltaan, hyvin aidolta, siitä ei saa ollenkaan muovista tunnetta.
Jos kuitenkin tänä päivänä joutuisin hankinnan eteen, niin varmaankin käyttäisin alla olevaa firmaa, heiltä kuitenkin löytyy suuri valikoima laadukkaita, monenlaisia kuusia, valmiiksi valaistua kuusta en kuitenkaan hankkisi, koska niillä led-valoilla on rajattu käyttöaika ja sitten ne joutuisi repimään irti, hyvälaatuinen kuusihan on periaatteessa iätön.
Oho kiitos vinkistä, tuolla oli tosiaan jokunen omaa silmää miellyttävä mukana! Suurin osa turhan tuuheita omaan makuun mutta kaipa niitä voi varovasti harventaa...
Haen kuusen kaupungin metsästä, lopuksi lämmittää saunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho kiitos vinkistä, tuolla oli tosiaan jokunen omaa silmää miellyttävä mukana! Suurin osa turhan tuuheita omaan makuun mutta kaipa niitä voi varovasti harventaa...
Ihan vaan tiedoksi, että ei noita kuusia voi harventaa pilaamatta koko kuusta, mutta toisaalta nuo tuuheat kuuset on helppo koristella todella näyttäviksi ja malleista löytyy myös kapeampia vaihtoehtoja, jos tilaa ei ole rajattomasti.
Neljättä joulua muovinen kuusi. Nyt säästänyt oman hintansa takaisin ja voi olla kuukauden ajan olkkarissa koristeena. Eikä tarvitse välittää kastelusta, jos/kun tulee reissuja joulukuulle.
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin Stockmannilta noin 10 vuotta sitten joulukampanjahintaan, joka oli edullisempi kuin nämä
https://www.stockmann.com/brand/triumph-tree/2904
Tosin meidän perinteinen metsästä haettu kuusi ei ollut näin tiheä.
Aito, pieni kuusi (125cm) jossa on viela juuret. Laitan pienelle poydalle niin saa korkeutta, joulun jalkeen menee ensin kuivumaan ja sitten paljun lammittamiseen.
Muovikuusi, koska meillä on myös kissa, joka kiipeilee joka paikassa, myös siellä kuusessa.
Meidän joulunviettopaikassa on monesta syystä nykyään muovikuusi, mutta minä, jos saisin valita, haluaisin mieluummin aidon kuusen.
Yksi tärkemmistä syistä, miksi meillä nykyään on aina muovikuusi, on yhden joulunviettäjän allergia, ja sen takia on toki välttämätöntä, että meillä on muovikuusi.
Minulle aidon kuusen tuoksusta tulee jouluinen tunnelma, ja se muistuttaa minua lapsuuden ihanista jouluista. Meillä oli silloin aina aito kuusi.
Yksi vaihtoehto olisi, että hankkisin omaan kotiini (joka on eri kuin joulunviettopaikka) pienen aidon kuusen, mutta vielä toistaiseksi en ole sitä vaivaa nähnyt.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olen yksineläjä ja silti olen joka joulu laittanut kuusen kotiini. Tykkäisin ehdottomasti aidosta, mutta roudausongelma on nykyisin esteenä. Liikkumiseni on jalkavamman vuoksi metsässä huonoa. Omaa
metsääkin olisi. Ja sitten tungin ennen kuusen henkilöauton peräkonttiin. Ajelin kotiin takaluukku auki,
autoon väkisinkin tuli lunta ja neulasia. Kaikenkaikkiaan naisihmiselle hikinen homma.
Näin ollen olen siirtynyt olosuhteiden pakosta muovikuuseen.