Olen 30v, mies ei halua vielä lapsia
Ollaan siis jo melko pitkään yhdessä ollut kolmekymppinen pariskunta. Useampi vuosi sitten mies sanoi lapsiasiaan, että ei ihan vielä. No nyt viime aikoina asiasta ollut enemmän keskustelua ja hän on sanonut, että hän haluaisi vielä odottaa pari vuotta.
Itseäni asia stressaa, koska ikääkin alkaa jo olla. Mietin jo tosissani miehen vaihtoa. Mitä mieltä olette? Sanooko mies taas kahden vuoden päästä, että haluaa odottaa?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Mieheltä ei ole tapana kysyä, haluaako lapsia. Jos mies tykkää käyttää pippeliään, niin sen kuuluu ymmärtää, että lapsia saattaa ilmaantua.
Näin weetee-perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Sympatia sinne! Sain kolmannen lapsen (vahinko) 30 vuotiaana ja tunsin itseni liian vanhaksi olemaan vauvan äiti :(
Olen 30v ja odotan innolla aikuisuutta. Vielä myydään lastenlippua ja lässytetään/vähätellään.
36 v lasketaan riskisynnyttäjäksi. Sulla rupeaa olemaan kiire.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako edes harkita lastentekoa miehen kanssa, joka ei ole asiasta innostunut? Tuleeko sellaisesta miehestä hyvä isä lapsille ja onko hän kiinnostunut lastenhoidosta siten, että kaikki ei kaadu naisen hoidettavaksi?
Lapsen etu evvk. Luonto käskee minua osallistumaan liikakansoittamiseen jotta lapsikin pääsee kärsimään, kuolemaan ja mädäntymään. En hallitse alapäätäni, vaan se tekee kaikki päätökset puolestani.
Vierailija kirjoitti:
36 v lasketaan riskisynnyttäjäksi. Sulla rupeaa olemaan kiire.
Ketju on 3,5v vanha. Eiköhän hän ole jo poikinut.
Jos pippelimenee naiseen, niin tyhmempikin mies tajuaa, että tuosta saattaa olla seuraamuksia.
Jos ei itse viitsi käyttää kortsua, niin omapahan on häpäisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos pippelimenee naiseen, niin tyhmempikin mies tajuaa, että tuosta saattaa olla seuraamuksia.
Voi lapsiparka.
Asiahan menee niin, että mies laittaa pippeliin muoviin, jos ei ole valmis isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheltä ei ole tapana kysyä, haluaako lapsia. Jos mies tykkää käyttää pippeliään, niin sen kuuluu ymmärtää, että lapsia saattaa ilmaantua.
Näin weetee-perheissä.
Voit toki noin uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin weetee-perheissä.
Voit toki noin uskoa.
Ei ole pelkän uskon varassa.
Näen ainoana vaihtoehtona sen, että sanot miehelle, että tämä on minulle niin tärkeä asia, että joko aletaan nyt yrittämään, tai eroamme.
Miehet, joiden kanssa olen jutellut, rakastavat lapsiaan enemmän kuin puolisoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehdot:
a) Mies ei halua lapsia.
b) Mies ei halua lapsia sinun kanssasi.B) ei tapahdu koskaan. Kun ei halua lapsia ei halua kenenkään kanssa.
Miten monesti mies, joka ei halua lapsia työntelee vaunuja uuden vaimon käsikynkässä vuoden sisällä erosta? Aika monesti.
Joo näin se usein menee. Ja entinen vaimo täytti just 42 ja vauvamahkut meni jo.
Näiden tapausten johdosta olen todennut, että jos lapsia haluaa ja mies venkoilee ja yhdessä oltu jo 5+ vuotta, niin ehkäisy vaan pois miehelle kertomatta. Kyllä se mies siihen lapseen tottuu ja jos ei totu niin häipyköön ja maksakoon maksut.
Miettikääs naiset, että 70v sitten jos panna halusi, niin lapsia tuli. Jos ei pannut niin ei tullut.
Toki ehdottamaani toimintatapaa voi lieventää sillä, että kertoo miehelle, että nyt olen lopettanut ehkäisyn ja haluan lapsia. Jos mies alkaa hiki päässä käyttään kortsua ja laskeskeleen kuukautisten puoliväliä, voi lapsenteon unohtaa tämän sankarin kanssa.
Ota ap ohjat käsiisi äläkä anna miehen viedä sinulta lapsimahdollisuuksia vähitellen!
Nämä lapsiasiat pitäisi keskustella jo heti suhteen alussa ennen varsinaisen seurustelun alkua. Toki silloin pitää itselläkkn olla valmiiksi mietittynä haluaako ja missä vaiheessa niitä lapsia.
Jos alat ruinaamaan lapsia, mies voi juosta vaseltomiaan - haluatko ottaa riskin?
Vasektomianhan mies voi ottaa kertomatta naiselle. Tosin, jos haluaa varmistaa, että miehellä on vielä siittiöitä, niin voi ostaa mikroskoopin (satasella saa), ottaa salaa spermaa ja katsoo aktin jälkeen, löytyykö uimareita. Tällä tavalla mies jää kiinni salavasektomiasta 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eropaperit sisään ja tästä lähtee puolivuotta harkinta-aikaa tikittämään. Mikäli molemmille sopivaa ratkaisua ei tuona harkinta-aikaa löydy, niin ero on heti valmis.
Ketään ei kannata pakottaa isäksi, mutta tämä saa miehenkin n vakavasti pohtimaan asiaa.Uhkailu ja kiristys ovatkin parhaat keinot parisuhteen ongelmien ratkaisussa..or not.
Mutta onko se uhkailua jos toinen sanoo että hän ei voi elää jos ei saa edes yrittää lapsen saantia, koska lapsi on hänen unelmansa? Että hänen on erottava jos toinen haluaa elämältä jotain muuta. Vai pitäisikö naisen vain tyytyä siihen ettei saa lasta, koska mies niin päättää, sekö on ratkaisu?
Vierailija kirjoitti:
Miehet, joiden kanssa olen jutellut, rakastavat lapsiaan enemmän kuin puolisoaan.
Miten liittyy keskusteluun?
Ihminen joka rakastaa lapsiaan enemmän kuin itseään, ei pakota heitä kärsimykseen ja kuolemaan.
Mulla on lapsi ja se oli onnellinen vahinko. Kun tilanne selvisi itselleni, kerroin asiasta myös miehelle. Tuo johti uudelleennaintiin.
Miehelle ei välttämättä tule semmoista vauvakuumetta vaikka haluaisikin "joskus sitten" lapsia. Jos odottaa sitä päivää kun mies sanoo, että nyt on hyvä aika, jää lapsettomaksi. Itse sanoin, että nyt lopetan ehkäisyn koska ikää alkaa olla sen verran, mutta muuten ei stressattu lapsenteon kanssa. Mies ei tätä vastustanut ja nyt on onnellinen isä. Toisen lapsen kohdalla pitää varmaan taas itse tehdä aloite, koska taas odottelen, että hän sanoisi, että tehdään toinen.
Uskon todella, että mies sanoisi taas parin vuoden päästä, että ei vielä. Niin tuttu juttu. Ei halua lapsia vaan antaa toivoa, ettei jäisi sinkuksi.
Sanoisi vaan rehellisesti, jos ei halua lapsia. Ärsyttää tälläiset ihmiset! EN usko tälläisten ihmisten todella välittävän kumppanistaan, pitää pystyä olemaan läpinäkyvä ja rehellinen näin tärkeissä asioissa :(
Tämä. Naisilla ei ole mitään mahdollisuuksia vieroittaa lapsestaan erossa.