Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä ostaa välilihan

06.06.2006 |

hierontaan tarkoitettua öljyä. Onko niistä mitään hyötyä. kun jossain sanotaan, että väliliha venyy paremmin. Olen jo yhden synnyttänyt ja välilihan leikkaus tehtiin. tehdäänköhän se automaattisesti toisessakin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuloksena kuitenkin hervoton eppari.

toisen kanssa ajattelin että antaa olla kun ei siitä apua ollut. toinen syntyi eeikä epparia. ei edes repeämää joka olisi yhtään tikkiä tarvinnut. pientä nirhaumaa vaan.

joten kaipa se ensimmäinen tilat tekee ilman öljyäkin.

Vierailija
2/12 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kallista. Neuvolasta annettiin ohjeet välilihan hierontaan, ja tutkimusten mukaan se vähentää 80 % epparin tarvetta ja repeytymisiä. Itse olen viikolta 34+ hieronut joka ilta välilihaa venytellen. Huomaan selvän eron alkuun nähden. Silloin kun vähänkin venytti välilihaa, niin sattui ja tuntuu, että repeää mut nyt saa jo ihan tosissaan venyttää että edes tuntuis missään. Venyvyyttä on tullut paljon lisää. En tiedä mikä lopputulos tulee, mutta uskon, että näkemäni vaiva ainakin pienentää haittoja.

Tytteli-83 rv 38+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti piti tehdä eppari ja lisäksi tuli vielä III-asteen repeämä. Eli ei ollut vaikutusta. Kait se on aika yksilöllistä kuka yleensäkin repeää. Mutta kannattaahan sitä silti öljytä, ainakin on sitten kaikkensa tehnyt itse jos joudutaan tekemään eppari tai repeää. Kätilöä voi pyytää laittamaan ponnistusvaiheessa myös sitä ceridalia jos eivät ymmärrä muuten siellä sairaalassa sitä laittaa (pitäis olla sairaaloissa). Mulle laitettiin sairaalassakin ceridalia sumutteena välilihaan kun aloin ponnistella ja lisäksi pyysin että kätilö hautoi välilihaa lämpimällä, kostealla pyyhkeellä tms. Eli näitä kannattaa pyytää ja mainita etukäteen miehellekin jos ei itse siinä tilanteessa pysty tai muista pyytää. Niin ja pystyasentoja kannattaa suosia ponnistaessa jos vaan pystyy ja jaksaa niin sekin voi estää epparin teon ja repeämisen.

Vierailija
4/12 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan väittää ettei epparia tehdä rutiinisti ensimmäistä tekevillekään. Hmm, hyvin sairaalakohtaista. täällä leikataan kyllä lähes kaikki enssynnttäjät. :-(

Minulle tehtiin esikoisesta piiitkä eppari kun lapsi täytyi saada pian ulos ja pikkukakkosesta sain 1. asteen repeämän (vauva tuli lujaa, en saanut ponnistaa kertaakaan). Uskon että öljyämisestä oli hyötyä tuon pikkukakkosen kohdalla. Molempien odotusaikana kyllä öljysin tunnollisesti.

Ei öljyämisestä ainakaan haittaa ole joten mikseipä sitä kannata tehdä. :-)

Lila75 ja tenavat 1v8kk ja 3kk

Vierailija
5/12 |
08.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuon tutkimuksen mukaan se öljyäminen vähentää niitä repeytymiä ja epparia sen 80 %, aina jää se 20 % jäljelle. Tuntuu, että nyt tähän pinoon kasautuu juuri se 20 %. Mutta tosiaan ehkä voi ajatella, että jos ei öljyäisi, niin vahingot olisivat vielä isommat.

Tytteli-83

Vierailija
6/12 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä venytin ja öljysin loppuaikoina ja minulle ei tehty epparia. Itse kyllä sanoin ettei saa tehdä ilman vakavaa syytä ja ponnistin jakkaralla. Löysin jostain netistä noita tilastoja synnytyksissä tehdyistä toimenpiteistä, mutta nyt en muista että oliko ne esitetty sairaakohtaisesti vai sairaanhoitopiireittäin tms. meilläpäin oli ihan vakiona se eppari ensisynnyttäjille ja perhevalmennuksessakin neuvolantäti sanoi, että kaikille hänen asiakkailleen oli ainakin tehty se(eli se siitä " tarpeen mukaan tehtävästä" meilläpäin). Muutama pieni nirhauma kyllä tuli, muttei mitään ommeltavaa kuitenkaan.

Aion tehdä saman ennen tämän toisen syntymää, jos siitä jotain hyötyä vaikka olisi ollut. Pieni vaiva, vaikka oli se aika hankalaa ison mahan kanssa...Tulipahan jumpattua. Eihän sille sitten mitään voi jos repeää tai on pakko vauhdittaa vauvan ulostuloa, mutta mulla oli se juuri pahimpana peikkona synnytyksenä ja halusin tehdä kaikkeni sen ehkäisemiseksi.

Vierailija
7/12 |
10.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/12 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista kun odottelen. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että öljyämisen lisäksi tosi paljon merkitystä repeämien syntyyn on sikllä, missä asennossa synnyttää. Eli pystyasento, esim. kyykky edesauttaisi venymistä.

Vierailija
10/12 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varmasti jonkun mielestä tosi typerältä kysymykseltä, mutta enpä voi tietää kun ei ole kukaan ikinä kertonut enkä mistään ole lukenut, että MISSÄ kohtaa tämä paljon puhuttu väliliha siis on eli mitä kohtaa alan öljyilemään?? :D rv30+1

Vierailija
11/12 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeet välilihan oljyhierontaan

* Käy selinmakuulle.

* Levitä Ceridal Lipolotionia tai intimeä limakalvoille joko käsin tai suihkuttamalla.

* Vaginaan viedään 1-2 sormea 3-4 cm syvälle.

* Venytetään ensin 2 min alaspäin ja 2 min kummallekin sivulle.

* Voit tarvittaessa lisätä Ceridalia hieronnan aikana.

* Hieronta vie n. 10 min päivässä ja se aloitetaan 34 - 35 raskausviikolla.

Kopsasin tämän Ceridalin sivuilta. Ja vielä, välilihaksi kutsutaan emättimen ja peräaukon välistä aluetta.

Vierailija
12/12 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä öljyn mukanakin olisi ollut ohjeet, heh. Pitääpäs käydä viimeinkin sitä ostamassa, kun tuo laskettu aikakin niin nopeasti lähestyy.