Kuinka oppia nukkumaan hälinässå
Jouduin muuttamaan rauhallisesta asunnosta kerrostaloon, jossa seinät ovat paperia ja naapureiden normaali puhe kuuluu makuuhuoneeseeni niin selvästi, että kuulen sanatkin puheista. Olen vuorotyössä ja yritän usein nukkua päivällä, mutta nykyisin siitä ei tule mitään kun alan kuuntelemaan ja keskityn ääniin. Korvatulpat auttavat vähän, mutta silti joku ääni aina puskee niistäkin läpi ja havahdun hereille.
Alan olla todella väsynyt, kun joudun elämään niin vähillä unilla, mutta silti uni ei tule, kun äänet vievät voiton. Olisiko vinkkejä miten siedättää itseni näille äänille? Mitä nukahtamis "harjoituksia" voisin tehdä etten keskittyisi ääniin?
Kommentit (13)
Höpö höpö, että kerrostalossa äänet kuuluisivat. Mä olen elämäni aikana asunut kymmenessä eri kerrostalossa ja jopa yhdessa puukerrostalossa ja puhe ei ole kuulunut seinän läpi missään. Ilmanvaihtohormeista joskus kuuluu ääniä.
Mielellään en heti ainakaan ilman muiden keinojen kokeilua muuttaisi tästä pois ja töitäkään ei nyt ole tarjolla muita.
Puheohjelmaa ja noita kuulokkeita täytyy kokeilla. Kiitos vinkeistä.
Ap
Siis on se häiritsevää mutta lopulta varmaan totut. Ja sit nukut missä vaan.
Mulla äänikirja toimii. Joku ei jännittävä, jossa lukijalla tasainen ääni. se päälle just niin kovaa että vähän peittää muita ääniä, ei yhtään sen lujemmalle.
ei opi ainakaan 6 vuodessa.
sen verran jaksoin opetella kaikkia mahollisia keinoja .
en oppinut vaan muutin.
ja en oppinut armeijassakaan, siellä ehtii nukkua päiväunia muutenkin.
ainakin 90 luvulla.
Koita vielä sellasia hyviä korvatulppia, eli tarpeeks isot. Semmoset pienet vaimentaa vaan vähemmän kun ei tuki korvakäytävää niin tehokkaasti
Laita kirjahylly täynnä kirjoja tms seinää vasten vaimentamaan melua. Tai osta äänieristyslevyjä.
Sama ongelma. Sänky on siinä mihin se sopii, mutta patjan saa kaappien väliseen koloon. Eli riippuen siitä mitä naapurissa on meneillään, nukun vaan siirrettävällä patjalla. Vähän välivaiheen tuntu, mutta kyllä sitä sopeutuu.
Ei kai sitä opi jos ei ole jo valmiiksi hyvät unenlahjat. Muuta parempaan taloon tai lopeta vuorotyön tekeminen. Ei ehkä helppoa mutta voi olla välttämätöntä.