Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa onko mitään iloa siitä, että 17-vuotiaana voisi mennä helposti 12-vuotiaasta ulkonäön takia

07.12.2019 |

Eikä minulla ole edes pyöreät kasvot, näytän vain jostain syystä paljon nuoremmalta mitä olen. Äitiäkään ei päästetty baariin 18-vuotiaana edes passin kanssa.

Kommentit (41)

21/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paholoiset arvostavat

Mitä siis tarkoitat?

Et ole huomannut näitä esim. Oulun lasten råiskaus tapauksia?

Niin näitä, mietin vain kun siinä oli kirjoitusvirhe.

Ai, minkälainen kirjoitusvirhe

Ihan pieni sellainen, tiesin kyllä mitä tarkoitit, en vain ollut täysin varma.

Kirjoitusvirheet johtuvat sensuurista suomessa 2019, alkuperäinen sana on kielletty

Ai "paholainen" on kielletty?

Vierailija
22/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä iloa, että, sitten myöhemmin kun olet päälle 25v ja kaverit alkavat kriiseillä rypyistään, niin sinulla ei moista murhetta ole, koska näytät 18-vuotiaalta ;)

Ei se loputtomiin päde välttämättä, että näyttää ikäistään nuoremmalta. Tiedän yhden joka 25-vuotiaana olisi mennyt 17-vuotiaasta, mutta 30-vuotiaana olikin sitten ryppyjä naamassa kuin nelikymppisellä.

Tuota en ajatellutkaan. Siinä tapauksessa pudotus on kova ja korkealta, kun vanhenee 20 vuotta viidessä vuodessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paholoiset arvostavat

Mitä siis tarkoitat?

Ja sä et osaa puhua mistään muusta.

24/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luultiin 12-vuotiaaksi viimeistä kertaa, kun olin 22 ja luulija oli minua vain muutaman vuoden vanhempi. Hän olisi halunnut tehdä minusta lasun, mutta se luonnollisesti jäi tekemättä

Jos olisin moraaliton, niin käyttäisin ikääni jatkuvasti hyväksi mm. huijaamisessa. :D

Vierailija
25/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paholoiset arvostavat

Mitä siis tarkoitat?

Kirjoitusvirheet johtuvat sensuurista suomessa 2019, alkuperäinen sana on kielletty

Ei vaan pak’ o lainen

26/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä iloa, että, sitten myöhemmin kun olet päälle 25v ja kaverit alkavat kriiseillä rypyistään, niin sinulla ei moista murhetta ole, koska näytät 18-vuotiaalta ;)

Ei se loputtomiin päde välttämättä, että näyttää ikäistään nuoremmalta. Tiedän yhden joka 25-vuotiaana olisi mennyt 17-vuotiaasta, mutta 30-vuotiaana olikin sitten ryppyjä naamassa kuin nelikymppisellä.

Tuota en ajatellutkaan. Siinä tapauksessa pudotus on kova ja korkealta, kun vanhenee 20 vuotta viidessä vuodessa

Tietenkin omat elämäntavat vaikuttavat aika paljon. Vanhempani ovat ihan hyvin säilyneet, vaikka ovatkin lähempänä kuuttakymmentä.

27/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paholoiset arvostavat

Mitä siis tarkoitat?

Ei vaan pak’ o lainen

Ai että osaan olla tyhmä! :D

Vierailija
28/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän naisen, joka näytti 11-vuotiaana 15-vuotiaalta. Hän on nyt 25 ja näyttää edelleen alle parikymppiseltä. Useimmiten olen kyllä huomannut, että nuorena babyface on myös aikuisena babyface ja sitten neljänkympin jälkeen ottaa muut kiinni, sama lineaarinen kehitys tapahtuu yleensä myös ikäistään vanhemman näköisillä, siis, jos elämäntavoilla ei ole kovin suurta osuutta asiaan

29/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetis 17v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua luultiin 12-vuotiaaksi viimeistä kertaa, kun olin 22 ja luulija oli minua vain muutaman vuoden vanhempi. Hän olisi halunnut tehdä minusta lasun, mutta se luonnollisesti jäi tekemättä

Jos olisin moraaliton, niin käyttäisin ikääni jatkuvasti hyväksi mm. huijaamisessa. :D

Lisään tähän, ettei sitä ikää oikein voi käyttää muussa hyväksi kuin huijaamisessa. 🙈

Vierailija
30/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä oikeasti 99% varmuudella säilyt tosi paljon paremmin kuin muut.

Itselläni tää on ollut kiva juttu siinä mielessä, että 10 v mua nuorempi mieheni ei pomppaa niin pahasti silmään vieraille. Tutut tietysti tietävät, mutta eivät olekaan vastaan.

Veljeni sai esitellä papereitaan vielä päälle kolmekymppisenä kaikkialla, mut on iloinen nyt nelikymppisenä peiliin katsoessaan. Hoikka, mut lihaksikas, kivan näköinen mies.

N44

31/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä oikeasti 99% varmuudella säilyt tosi paljon paremmin kuin muut.

Itselläni tää on ollut kiva juttu siinä mielessä, että 10 v mua nuorempi mieheni ei pomppaa niin pahasti silmään vieraille. Tutut tietysti tietävät, mutta eivät olekaan vastaan.

Veljeni sai esitellä papereitaan vielä päälle kolmekymppisenä kaikkialla, mut on iloinen nyt nelikymppisenä peiliin katsoessaan. Hoikka, mut lihaksikas, kivan näköinen mies.

N44

Niin, jospa se näin menisi...

Vierailija
32/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko poika, vai tyttö? Jos tyttö, niin en ottaisi paineita, sillä nykyään monet 12- ja 17-vuotiaat tytöt kyllä näyttävät minusta aika saman ikäisiltä välillä. Ja olen 24-vuotias, eli en vanhus; vanhemmat ihmiset nyt kutsuvat 35-vuotiaitakin vielä poikasiksi, joten heidän mokiaan iän arvailussa ei kannata ottaa vyön alle.

Pukeutumiskulttuuri, meikki ja hiukset nyt vaan ovat 12-17-vuotiailla aika samanlaiset viiden vuoden ikäerosta huolimatta, jo hyvin nuoret ovat tietoisia tyylistään, kun minun nuoruudessani monet 12-vuotiaat pukeutuivat vielä äidin ostamiin käytännöllisiin lastenvaatteisiin ja ne, jotka muotia seurasivat, olivat niitä ns pikkupissiksiä leggingseineen, toppeineen ja nudehuulineen. 

Vielä kymmenen vuotta sitten 17-vuotiaat seurasivat muotia ihan eri tavalla, kuin viisi vuotta nuoremmat ja osasivat pukeutua, meikata ja laittaa hiuksensa tyylikkäästi, mutta aikuismaisesti ilman ylilyöntejä. Nykyään some opettaa tämän saman paljon nuoremmillekin siinä, missä aika ja kokemus auttoi ennen. 

Isoin vaikuttaja iän arvioinnissa ulkoisen habituksen perusteella on pituus. Olen 160cm pitkä ja jopa 11-vuotiaat tytöt saavat porukalla minut tuntemaan, kuin kävelisin metsässä. Pituuteni takia minuakin luullaan usein nuoremmaksi, sillä useat nuoret tosiaan ohittavat tuon 160cm jo ala-asteella ja kasvavat siitä vielä lisääkin.

Ja voin sanoa, että muutaman vuoden päästä sinä ilahdut, jos sinua luullaan alaikäiseksi. Minä en ainakaan olisi yhtään otettu, jos joku arvelisi minun olevan yli 30, vaikka teininä alakanttiin heitetyt arviot vähän söivätkin naiseuttani 

33/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko poika, vai tyttö? Jos tyttö, niin en ottaisi paineita, sillä nykyään monet 12- ja 17-vuotiaat tytöt kyllä näyttävät minusta aika saman ikäisiltä välillä. Ja olen 24-vuotias, eli en vanhus; vanhemmat ihmiset nyt kutsuvat 35-vuotiaitakin vielä poikasiksi, joten heidän mokiaan iän arvailussa ei kannata ottaa vyön alle.

Pukeutumiskulttuuri, meikki ja hiukset nyt vaan ovat 12-17-vuotiailla aika samanlaiset viiden vuoden ikäerosta huolimatta, jo hyvin nuoret ovat tietoisia tyylistään, kun minun nuoruudessani monet 12-vuotiaat pukeutuivat vielä äidin ostamiin käytännöllisiin lastenvaatteisiin ja ne, jotka muotia seurasivat, olivat niitä ns pikkupissiksiä leggingseineen, toppeineen ja nudehuulineen. 

Vielä kymmenen vuotta sitten 17-vuotiaat seurasivat muotia ihan eri tavalla, kuin viisi vuotta nuoremmat ja osasivat pukeutua, meikata ja laittaa hiuksensa tyylikkäästi, mutta aikuismaisesti ilman ylilyöntejä. Nykyään some opettaa tämän saman paljon nuoremmillekin siinä, missä aika ja kokemus auttoi ennen. 

Isoin vaikuttaja iän arvioinnissa ulkoisen habituksen perusteella on pituus. Olen 160cm pitkä ja jopa 11-vuotiaat tytöt saavat porukalla minut tuntemaan, kuin kävelisin metsässä. Pituuteni takia minuakin luullaan usein nuoremmaksi, sillä useat nuoret tosiaan ohittavat tuon 160cm jo ala-asteella ja kasvavat siitä vielä lisääkin.

Ja voin sanoa, että muutaman vuoden päästä sinä ilahdut, jos sinua luullaan alaikäiseksi. Minä en ainakaan olisi yhtään otettu, jos joku arvelisi minun olevan yli 30, vaikka teininä alakanttiin heitetyt arviot vähän söivätkin naiseuttani 

Varsinkin kun en meikkaa, niin luullaan todella nuoreksi. Minua on sanottu usein "kiltin näköiseksi", johtunee varmaan pehmeistä piirteistä. En ole kovin pitkäkään, mutta kasvojen perusteella luullaan usein todella nuoreksi. Minulla ei ole finnejä, sekin varmaan vaikuttaa.

Kun olin 14-vuotias, niin minua luultiin alle 11-vuotiaaksi. Eli aika babyface olen, enkä todellakaan ole muuttunut paljoa 14-vuotiaasta. Murrosikäkin alkoi jo 9-vuotiaana. Jos oikeasti haluan ja yritän, niin voisin vaikka mennä 10-vuotiaasta kasvojen perusteella. Toivottavasti tästä nuorelta näyttämisestä on jotain iloa vanhemmiten.

Vierailija
34/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on pedofiilien unelma. Aikuinen tai lähes aikuinen, joka näyttää lapselta. Senhän takia niitä naisia Aasiasta haetaankin, kun täällä Suomessa naiset näyttää naisilta eikä tytöiltä.

Vierailija
35/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se kovin paljon hyvää tuo :/ miesten kanssa pitää olla varovainen! Usein koittavat hyväksikäyttää.

Vierailija
36/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti kun olet 37 ja kaikki luulee 25-vuotiaaksi.

Vierailija
37/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reetakin vaikuttaa jo hiukan pelottavalta kun ikääkin jo kuitenkin 17 ja odottaisi jo neidon piirteitä?

Vierailija
38/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tympeää nuorena, mutta nyt kun yli nelikymppisenä luullaan kaksikymppiseksi ei ole yhtä paha.

Vierailija
39/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee lastenlipulla bussissa. Mä oon 25 ja tarjoilivat mulle viime viikolla bussissa taas lastenlippua. Nyt alkaa olla se hetki, että katson niitä bussikuskeja näin: 😐. Kun alkaa 30 olla lähempänä kuin 20 niin olis kiva, jos näyttäiskin aikuiselta. Mulla pitää olla aina paperit mukana, kun kerran jäi kaverilla siiderit kassalle, kun mulla ei ollut ajokortti mukana.

Vierailija
40/41 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua luultiin aikuiseksi kun olin 12v että ei sekään mukavaa ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme