Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyin miehen perheen luona: EIVÄT katso Linnan juhlia!

Vierailija
06.12.2019 |

En VOINUT KUVITELLAKAAN, että olisi syntyjään suomalaisia, jotka eivät katso Linnan juhlia. Tunsin outoa vaivaantuneisutta, kun he katsoivat muita ohjelmia. Yritin muistuttaa, että Linnan juhlat menevät kanavalla yksi, mutta he sanoivat, että niitä on tarpeeksi nähty. Olin pyöristynyt ja jäin hetkeksi suu auki. VOIKO TÄLLAISIA SUOMALAISIA OLLA?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en katso, olen suomalainen työssäkäyvä 36-vuotias nainen. On lapsia. Haluatko kysyä jotain?

Miksi häpeät suomalaisuuttasi?

AP

Koska olen suomalainen. Muuta?

Itse olen ylpeä suomalaisuudesta. En ymmärrä. Olet outo.

AP

Ei vaan normaali suomalainen.

Vierailija
22/29 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, niitä linnan juhlia katsoo 2.5 miljoonaa suomalaista.

Elon laskuopin mukaan noin 3 miljoonaa suomalaista ei siten katso niitä, kun väestö on noin 5.5 miljoonaaa.

Oliko sulla muita epäselviä asioita tämän suhteen. Huomannet myös sen, että niitä katsoo alle puolet väestöstä.

t. yksi joka ei ole niitä yli 25v katsonut.

En ymmärrä. Miten vietät itsenäisyyspäivää? Jotenkin väärin.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi määräillä mitä appivanhemmat katsovat, täysin heidän asiansa ei sun.

Vierailija
24/29 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, niitä linnan juhlia katsoo 2.5 miljoonaa suomalaista.

Elon laskuopin mukaan noin 3 miljoonaa suomalaista ei siten katso niitä, kun väestö on noin 5.5 miljoonaaa.

Oliko sulla muita epäselviä asioita tämän suhteen. Huomannet myös sen, että niitä katsoo alle puolet väestöstä.

t. yksi joka ei ole niitä yli 25v katsonut.

En ymmärrä. Miten vietät itsenäisyyspäivää? Jotenkin väärin.

AP

No en oikeastaan edes vietä. Kävin viemässä kynttilät vanhempien haudalle perinteen vuoksi ja laitan kaksi kynttilää kullekin ikkunalle palamaan 18-20 koska kunnioitan sillä vanhempieni panosta sodissa.

Tiedätkö ap, mitä ne kynttilät tarkoittavat ja että perinne on kansalaissodan ajalta.

Mutta en siis koe viettäväni itsenäisyyspäivää, nämä ovat käytännössä vain kunnioituksen eleitä siinä kun käsi lippaan intissä oli. Päiväni ei eroa muuten mitenkään mistään muusta viikonlopun päivästä kun en ole töissä.

Vierailija
25/29 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun piti mennä sinne miehen perheen luokse? Sillä miehen vaimolla on takuulla muutakin tekemistä kuin miehensä heitukkaa passata.

Vierailija
26/29 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kohtaa ap pyöristyi?

Vierailija
27/29 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en katso, olen suomalainen työssäkäyvä 36-vuotias nainen. On lapsia. Haluatko kysyä jotain?

Miksi häpeät suomalaisuuttasi?

AP

Koska suomalaisuus on hävettävää, ei suomalaisuudesta tykkää kuin persut ja muut nasset.

Vierailija
28/29 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson aina Tuntemattoman kun lähetys linnasta alkaa.

Vierailija
29/29 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole koskaan linnanjuhlia enää aikuis iällä katsonut. Vanhempani katsovat linnanjuhlia joten lapsuudessa  sivusilmällä seurasin samalla kun touhusin muuta, mutta kun muutin omaan kotiin itsenäisyyspäivän perinteet muuttuivat. Miksi ihmeessä haluaisin katsoa tuntitolkulla kättelyä ja arvostella ihmisten pukeutumista. Paljon mielummin katson vaikka jotain elokuvaa. Itsenäisyyspäivänä teen juhla ruokaa, leivon, otan lasin kuoharia, suosin suomalaisuutta, kuuntelen finlandia hymnin ja sytytän sinivalkoisen kynttilän. Mutta linnanjuhlat ja tuntematon sotilas ei todellakaan kuulu itsenäisyyspäivän persinteisiini. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä