Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut nähdä valonvälähdyksiä aina välillä

Vierailija
06.12.2019 |

Välillä näkökentässä käy sellainen kirkas, keltainen valoläiskä. Onkohan tuo joku epilepsiaongelma? Ei ole mitään paranoidisuutta tms. Epilepsia ei ole diagnosoitu mutta olen joskus öisin saanut kohtauksia, joiden epäilen olevan epilepsiaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäsairaudetkin joskus tekevät tuollaisia . Käy silmälääkärillä. Oikeasti.

Vierailija
2/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi jokin alkava silmäsairaus? Käy varmuuden vuoksi vaikka silmänpohjan kuvauksessa jossakin optikkoliikkeessä. Taitaa maksaa pari kymppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokalvo irtaantumassa.

Vierailija
4/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käydä silmälääkärillä.

Vierailija
5/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiaisirtauma aiheutti mulle valon heijastumia, saman tapaisia kun kesällä on vesilasi auringossa ja auringon valo heijastuu sen veden läpi kaarevana sirppinä lasin vierelle. Johtui siis siitä että irtoava lasiainen takertui ja nyki verkkokalvoa. Hoidettiin tikkaamalla laserilla varmistukset niihin kohtiin mistä verkkokalvo oli jo irtoamassa.

Vierailija
6/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pelkkä lasiaisen irtauma sai aikaan monta kuukautta kestävät valonvälähdykset. Verkkokalvo ei ollut vaarassa.

Vierailija
7/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkäriin. Optikko ei ole pätevä tässä asiassa!

Vierailija
8/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että Jeesus kutsuu. Ap

Vierailija
9/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon silmälääkärin tekemä tutkimus maksaa? Suurin piirtein?

Vierailija
10/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene silmälääkäriin, jos ei mitään löydy niin se laittaa sut neurolle jatkoille.

Vierailija
11/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkokalvo irtaantumassa.

Minulla oli tämä ja leikattiin kiireellisenä. Leikkauksessa verkkokalvo korjataan laserilla ja kiinnitetään kaasukuplahoidolla. Viikko pitää olla hyvin rauhassa ja nukkuakin pitää puoli-istuvassa asennossa, sairalomaa sain kuukauden. Jos ei hoideta ajoissa, voi silmästä mennä näkö.

Vierailija
12/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tn. tosiaan lasiaisen irtauma, joka on normaalia in myötä eikä yleensä aiheuta ongelmia tuoa tilapäistä salamointia lukuunottamatta, mutta tietyissä tapauksissa sitä pitää seurata mahdollisten repeämien takia. Mars lekuriin, terveyskeskus lähettää sut silmälääkärille jos ei työterveys tai yksityinen onnistu.

Vierailija
13/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon silmälääkärin tekemä tutkimus maksaa? Suurin piirtein?

Noin 100 euroa.

Vierailija
14/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näetkö valon välähdyksiä, kun silmä on kiinni? Jos näet, niin kyse voi olla verkkokalvon irtautumisesta ja se vaatii kiireellisen leikkauksen.

Vierailija
15/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli lasiaisen irtauma heinäkuussa, ihan yhtäkkiä (olen 39-vuotias). Vasemman silmän näkökenttään ilmestyi "roskia", jotka eivät lähteneet pois ja hämärässä, silmää liikutellessa, välähteli ylhäälä ja sivuilla, kuin salamavalo. Myös silmien ollessa kiinni. Menin terveyskeskukseen, josta lääkäri laittoi heti lähetteen silmäklinikalle, jonne menin vielä samana päivänä ja lasiaisen irtaumahan se oli. Verkkokalvossa ei näkynyt repeämiä.

Nyt on kohta puoli vuotta kulunut ja edelleen välkyy pimeässä, sekä välillä silmässä tuntuu "vetoa" ja pientä kipua. Tietokoneella työskentely kesäloman jälkeen tuntui jonkun aikaa tosi silmää rasittavalta ja aiheutti myös oudon puutumisen takaraivossa. Silmien näköhermokeskus sijaitsee kuulemma siellä ja puutuminen oli eräänlaista migreeniä.

Roskia näkyy edelleen näkökentässä, mutta niihin on jo tottunut ja useinkaan en edes muista koko vaivaa. Ei kannata pelätä, vaan voit hyvin mennä ensin terveyskeskukseen ja saada sieltä lähetteen eteenpäin. Ei tule kalliiksikaan. Minua ohjeistettiin, että jos silmässä alkaa näkyä "harmaa verho", tai esim. ruutupaperia katsoessa viivat eivät pysy suorassa, niin silloin voi olla kyseessä verkkokalvon repeämä ja on syytä mennä ripeästi lääkäriin. Itse välähtely taaas johtuisi lasiaisen irtoamisesta.

Vierailija
16/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet likinäköinen, niin tuo jo mainittu lasiaisen irtauma on todennäköinen.

Vierailija
17/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan, että älylaitteiden sininen valo aiheuttaa yhä enemmän silmäsairauksia (ei nyt varmaan tuota verkkokalvon irtaumaa), varsinkin lapset ovat vaarassa. Pahin on älypuhelin, koska sitä katsotaan niin läheltä. Pitäisi muistaa pitää taukoja ja rajoittaa sinisen valon saantia.

Monet työtkin ovat nykyisin yhtä läppärin tuijotusta ja jos illat vietetään somessa, niin ei ole hyväksi monelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän