Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalinta, mitä joku on sinulle sanonut/ tehnyt? Miten pääsit yli asiasta?

Vierailija
06.12.2019 |

Läheiseni loukkasi minua jokin aika sitten. En tiedä pystynkö koskaan antamaan anteeksi niitä sanoja. Ne olivat arkoja asioita, sellaisia itselleni henkilökohtaisia. En vieläkään voi käsittää hänen toimintaa ja ylipäätään sitä, miten joku voi kohdella toista ihmistä nin epäkunnioittavasti. Asia pyörii mielessä usein ja monesti mietin, kuinka kauan menee, kun edes jotenkin pystyisin unohtamaan hetkeksi asian.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sovinistimies oletti sukupuoleni

Vierailija
2/9 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin itselleni anteeksi, siis sen että olin roikottanut ko. väkivaltaista sekopäätä elämässäni mukana vaikka elämä hänen kanssaan oli raskasta ja kännissä väkivaltainen. Heippa sisko! 15 vuotta mennyt ja kaikki on. 👌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa/ nuoruudessa koettu isän agressiivisuus ja väkivaltaisuus on jättänyt minuun vahvat jäljet.

Näistä traumaattisista kokemuksista ylipääseminen vie koko loppuelämän.

Vierailija
4/9 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä.. paras kaveri puukotti selkään, exä kohteli kuin paskaa, koulussa eräiden toimesta tapahtunut lievä kiusaaminen ja haukkumasanat jne.

Kyllähän noi aina jollain asteella siellä takaraivossa pyörii, mutta sitten kannattaa muistaa että sillä miten itse kohtelet itseäsi ja muita on myös vaikutus muiden toimintaan eli ottaa hieman vastuuta eikä vaan uhriutua (vaikka kaikki ei tietysti ole oma vika). Kuvittelisin myös että suurimmalle osalle ihmisistä tapahtuu ja tehdään ikäviä asioita, eli et ole yksin. Pikkuhiljaa yritä korvata ne jollain paremmalla. Toki myös asioiden pohtiminen voi auttaa jos pystyy tulemaan ymmärrykseen miksi joku teki niinkuin teki ja sitä kautta hyväksymään tapahtuneen jne.

Vierailija
5/9 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkovainottu. Tuhottu elämä. Kiusattu sairaaksi. Varmasti kalpenee muiden teot näiden kokemusten rinnalla.

Vierailija
6/9 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini halveksi minua koko elämäni mutta vieritti syyn siitä minun niskaani siten, että sai itse esiintyä hyväntekijänä minua kohtaan.

Eli hän oli täysin vakuuttunut siitä, ettei kukaan voisi pitää minusta ja se oli muka välittämistä, kun hän kertoi tätä minulle ja halusi, että muutun sellaiseksi, että minusta voisi edes joku pitää.

En tajunnut sitäitse, että hänessäon vikaa, ja että hän on narsisti, joka halveksii kaikkia, aivan sama mitä teet tai millainen olet, hän itse tosiaan halveksi minua mutta pahin asia oli, että hän itse uskoi kaikkien muidenkin halveksivan ja opetti minua siitä katsoen.

Tavallaan tätäkin pahempaa on ollut se tuen puute, jota toiset ihmiset ovat minulle osoittaneet. Minusta välittävien ihmisten avulla olisin selviytynyt tuostkin, mutta itselleni on käynyt todella selväksi se, miten tyhmää ja ilkeää porukkaa ihmiset ovatkaan.

Jos jollekulle on uskoteltu halveksuntaa itsestään, niin ihmiset käyttävät tätä hyväkseen, koittamattakaan tukea ja auttaa uhria, koska on mukavaa tuntea aina joku alapuolellaan.

t.kristallikissa

Vierailija
7/9 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä.. paras kaveri puukotti selkään, exä kohteli kuin paskaa, koulussa eräiden toimesta tapahtunut lievä kiusaaminen ja haukkumasanat jne.

Kyllähän noi aina jollain asteella siellä takaraivossa pyörii, mutta sitten kannattaa muistaa että sillä miten itse kohtelet itseäsi ja muita on myös vaikutus muiden toimintaan eli ottaa hieman vastuuta eikä vaan uhriutua (vaikka kaikki ei tietysti ole oma vika). Kuvittelisin myös että suurimmalle osalle ihmisistä tapahtuu ja tehdään ikäviä asioita, eli et ole yksin. Pikkuhiljaa yritä korvata ne jollain paremmalla. Toki myös asioiden pohtiminen voi auttaa jos pystyy tulemaan ymmärrykseen miksi joku teki niinkuin teki ja sitä kautta hyväksymään tapahtuneen jne.

Eli et todellisuudessa edes ymmärrä, miten toisia on oikeasti satutettu ja loukattu.

Vierailija
8/9 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/9 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä että millä tavalla on loukattu??