Kaupanalan TES, tuntipalkka ja jatkuva työsopimus, APUA! (Kiitos.)
Googlailin ja googlailin, mutta koska tiedän, että usein täältä löytyy ratkaisu, kysynpähän nyt:
jos ihmisellä on vakituinen työpaikka (koeaika mennyt umpeen jo ajat sitten), jossa tehdään töitä ihan normaalisti 7½ h päivässä (½ h ruokatauko), onko oikein tai peräti laitonta, että on tuntipalkkainen?
Mitenköhän joulunpyhät? Saako niiltä palkan, koska ovat palkallisia vapaita?
Sairaspäiviltä on saanut.
Kommentit (8)
Miksi se olisi laitonta? Sehän riippuu ihan siitä minkälaiseen työsopimukseen olet itse laittanut nimesi.
Kyllä tuntipalkka on ihan yleinen palkkausmuoto, enemmän suorittavassa työssä taitaa olla tuntipalkkalaisia kuin kuukauspalkkalaisia. Ethän nyt sekoita tuntityötä ja tuntipalkkaa.
Palkallisesta vapaasta saa palkkaa.
Saa palkkaa suhteessa sopimustunteihin.
En tiedä kyseisestä tessistä mitään, mutta vakituisessa työsuhteessa voi olla sekä kuukausi- että tuntipalkkaisena. Molemmista kertyy lomia ja on oikeutettu sairausajan palkkaan, joten siinä ei eroa.
Sieltä tessistä selvinnee, miten joulunpyhiin suhtaudutaan. Mutta saman määrän lomapäiviä saat riippumatta oletko kuukausi- vai tuntipalkkalaisena (olettaen siis, että tässä vertaillaan kahta kokoaikaista työntekijää toisiinsa)
Miksi luulet että olisi laitonta? Tuntipalkka on ihan normaali palkanmaksutapa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että olisi laitonta? Tuntipalkka on ihan normaali palkanmaksutapa.
Minä en luule, vaan eräs toinen luulee.
Minä en tiennyt, mutta nyt tiedän enemmän.
Kiitos vastaksistanne.
ap
Up.
Jos joku tietää, olisin todella kiitollinen vastauksesta.
ap