Vichy aurinkorasva
saako käyttää 1v:lle, tietäsikö joku? Apteekissa oli vähän, että tää voisi olla...ja sitten ostettiin. Mutta myöhemmin luin tuoteselostuksesta, että uv-suojat ovat kyllä fysikaalisia, mutta siten puhutaan jostain mekaanisesta ja fysikaalisesta filtteristä...
Tässä apteekin sivuilta ote (en tiedä irrotinko nyt pahasti tuon pätkän asiayhteydestä, mutta lapsille tuo rasva on suunniteltu ihotautilääkärien kanssa), ymmärtäisikö joku peremmin!
Titanium dioxide suojaa UVA ja UVB säteiltä (fysikaalinen suoja). Thermal spa ¿lähdevesi ¿suojaa ja rauhoittaa ihoa.
Käyttötarkoitus:
Aurinkosuojaemulsiot lapsille. Capital Soleil Emulsiot ovat hellävaraisia aurinkosuojaemulsioita lapsille. Viiden toisiaan täydentävän kemiallisten ja fysikaalisten filtterien yhdistelmä takaa suojan sekä UVA- että UVB -säteitä vastaan.
Kommentit (4)
mutta apteekista kyllä on löytynyt Eucerin voide missä on sanottu että voi käyttä 6kk ylöspäin. Muita vastavia en ole löytänyt ja apteegissa ei varmaita oltu saako muita käyttä.
Ainakin tuoteselosteen mukaan sisältää sekä kemiallisen että fysikaalisen suoja. Pikkulapsille suositellaan käytettäväksi vain ja ainoastaan fysikaalista suojaa, koska sen aineosat eivät imeydy ihosta elimistöön.
En suosittele tuotteen käyttämistä alle 1-vuotiaalla. Kannattaa ostaa esim. Eucerinin Junior Mikropigment Lotion SPF25 aurinkovoidetta, jossa pelkkä fysikaalinen suoja. Tämä tarkoittaa siis sitä, että itse rasvakerros ihon päällä antaa suojan aurinkoa vastaan.
http://fi.eucerin.com/ranges/sun/micropigment_lotion_25.html
masunasu ja tyttö 2v1kk, jolla olen käyttänyt Eucerinin aurinkovoidetta alle 1-vuotiaasta.
..ja vie apteekkiin samantien takaisin. Vaihtavat siihen Eucerin rasvaan jossa vain ja ainoastaan fysikaalinen suoja. Älä käytä tuota Vichyä. Jos eivät ymmärrä asiaa niin opasta; tuon ikäiselle lapselle EI SAA käyttää kemiallista aurinkosuojaa. Ja muista rasvauksesta huolimatta käyttää suojaavia vaatteita lapsella ja välttäkää suoraa auringossaoloa. Itse sain monelta ystävältä hyviä neuvoja, olivat palauttaneet apteekkiin rasvat kun olivat sieltä myyneet väärän tuotteen vaikka nimenomaan kysyivät suojaa noin pienelle lapselle. Menettävät asiakkaan jos eivät vaihda, siksi eivät yleensä pokkuroi vastaan.
Siis puhutaan kemiallisesta ja fysikaalisesta filtteristä ( mekaanisesta)...