Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ollut haastavia/käytöshäiriöisiä työkavereita? Mitä teitte?

Vierailija
05.12.2019 |

Miten selvisitte päivästä toiseen? Miten tilanne ratkesi? Myös huonosti käyttäytyvät esimiehet lasketaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kuusi vuotta samassa työpaikassa ja on edelleen. Vältän kaikin tavoin kyseistä luonnehäiriöistä. Tilanne ei ole ratkennut eikä tule koskaan ratkeamaankaan. En enää edes hyväksyisi kyseisen sekopään anteeksipyyntöä. Sylkemiset päälleni ja kaikenlainen muukin epäasiallinen käytös, jota voisi olla syvästi häiriintyneellä kymmenvuotiaana, kertoo vain henkilön mielen totaalisesta järkkymisestä. Säälittää ja inhottaa.

2/18 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluryhmässä on yksi narsisti paskiainen, kuvitteli loputtomasti voivansa pompotella minua ja toista ryhmäläistä, kun tajusi tilanteen ettei enään uppoa niin alkoi nimitteleen ja uhitteleen; me tehtiin hänestä suoraan valitus ryhmävastaavalle minkä jälkeen hän on pitänyt etäisyyttä, ainakin meistä.

Kyseessä iltatoteutus amiksessa, ja suurimmaksi osaksi aikuisia ollaan, on myös teinejä ryhmässä. Mutta siis aivan säälittävä tuollanen ihmisraakile. Joo, aikuisten pitäis kyetä keskustelemaan keskenään nämä asiat, muttakun tuo on selvästi henkisesti vajaa, jäänyt teinin tasolle, niin eihän tuollaseen tehoa kuin auktoriteetti koulun puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastava esimies, joka paljastui huijariksi. Saan hengenahdistuksia hänen seurassaan ja jopa häneltä tulleet sähköpostit ahdistavat. Joudun syömään rauhoittavia palavereissa.

Välttelen häntä parhaani mukaan.

Vierailija
4/18 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastava esimies, joka paljastui huijariksi. Saan hengenahdistuksia hänen seurassaan ja jopa häneltä tulleet sähköpostit ahdistavat. Joudun syömään rauhoittavia palavereissa.

Välttelen häntä parhaani mukaan.

Sama juttu.

Valehtelee jatkuvasti ja etsii virheitä nostaen ne huutaen tikun nokkaan. Valehteli koulutuksensa ja ei varmaan terveytensä puolesta ole laillisesti työpaikalla.

Seurassa tulee olo, että yrittää siirtää huomion muihin, vaikka itse ei saisi olla työpaikalla.

Vierailija
5/18 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikkitietävä narsisti, joka tekee omia juttujaan työaikana ja teettää osuutensa muilla. Onneksi sain siirron toiseen työpisteeseen. Saa olla kaukana tuosta kspäästä.

Vierailija
6/18 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Provosoiva setämies

- Valehtelija/manipuloija

- Huutaja

- Omien johtopäätösten vetäjä

Vierailija
7/18 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yövuorojen aikana tämä vanhempi hoitaja jätti iltavuorossa ollessaan asukashuoneista roskat viemättä, paskavaipat etenkin, asukkaiden pöntöt vetämättä ja tiskit yöpöydille vaikka hänellä oli tuohon aikaan työpaikkamme yläkerrassa vain neljä asukasta hoidettavana. Vanhainkoti siis kyseessä.

Koko homma alkoi siitä, kun huomautin kerran kahdenkesken tälle työntekijälle, että voisi vetää wc-pöntön käyntinsä jälkeen. Vanha katkera kotka, aika narsistisia piirteitä, puhui jopa omasta tyttärestään vähättelevästi ja alentavasti.

Pyysin lähiesimiehen ja tämän hoitajan kerran aamulla juttusille toimistoon, kun olin ensin kuukauden kysellyt toisilta yöhoitajilta onko heillä tällaista tämän henkilön iltavuoro jälkeen. Ei ollut ikinä. Kerroin että minun kohdallani näin käy toistuvasti, ei kuulemma muilla ja mistä arvelen asian johtuvan ja että lopettaa tuollaisen epäasiallisen käytöksen. Tämähän haukkui minut siinä kopissa vainoharhaiseksi ja hulluksi. Eipä siinä mitään ihan asiallisesti jatkoin omalta osaltani.

Seuraavaksi yksi asiakas oksenteli sillointällöin ja siihen ei oikein saatu selvyyttä, miksi. Kerran kävi niin että pomo soittaa minulle ja kysyy miksi olen jättänyt yhden asukkaan oksennusvaatteet vaihtamatta. Asia puitiin puhelimessa läpi: tämä hoitaja oli käynyt vartavasten pomolle valittamassa minusta. Ei sanallakaan maininnut asukkaan vaatetuksen kunnosta vaikka näimme neljän eri vuoron alussa tai lopussa raportilla, jonka minä pidin. Kirjauksista toki luin asian. Sen jälkeen kirjasin kellonajat, jolloin kävin kunkin asukkaan luona aamukierrolla, oman selustani turvaamiseksi.

Taas pyysin lähiesimiehen paikalle, kun kysyin, miksi ei sanallakaan maininnut minulle mahdollisesta laiminlyönnistä ja miksi ei kertonut epäilyistään lähiesimiehelle ensin ja sitten vasta pomolle?

Piruilu loppui sitten siihen, kun lähiesimies ohjeisti oikean valituspolun.

Nyt tästä valitus-asiasta on jo yli vuosi aikaa..mutta viimeisimpänä tämä hoitaja laittoi minulle viikko sitten vahingossa viestin, ettei osallistu pikkujouluihin..oli ottanut numeron työpaikan fläppitaululta, itse sain Fonectasta lähettäjän tiedot ja käskin häntä poistamaan numeroni, koska en ole sitä hänelle henkilökohtaisesti koskaan antanut.

Me molemmat olemme uudelleen kouluttautujia, sillä erolla, että minä olen työskennellyt hoitoalalla yli 11v vakituisesti heti valmistumisesta saakka ja tämä vain pari vuotta keikkaillut eri paikoissa, kun ei ole ollut sairaslomalla.

Paras keino lopettaa tuollainen on olla provosoitumatta julkisesti, mutta kuitenkin puuttua asiaan mahdollisimman korrektisti.

Vierailija
8/18 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokratyöntekijänä olen törmänny kamaliin tyyppeihin, jos tyyppi tekee jotain outoo kiusaa,neuvoo väärin , ei kannata sanoo tyypille sitä, vaan heti kysyä työkavereilta ja pomoilta asiaa,ettei eskaloidu.jos joku valehtelee ja kohtelee kaltoin ,välttelen koko tyyppiä, enkä puhu mitään tällä, keskityn normaaleihin työkavereihin. 

jos hankala tyyppi vaarallinen, niin oon esim. vaihtanu työpaikkaa ja sanonu pomol, et tän tyypin ja luetellut käytösen takia, en jatka täällä

Vierailija
9/18 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunikaveri uteli henkilökohtaisia asioitani. Koin sen epämiellyttäväksi ja lopulta sanoin vain pokkana että en kerro. Syykin oli selvä, tällä kaverilla on tapana jauhaa päivät pitkät ihan täyttä tuubaa aiheesta kuin toisestakin, käyden välillä läpi ihmisten yksityisasioitakin kaikkien kuullen. Tämähän alkoi sitten haukkumaan ja mustamaalaamaan minua selän takana, sekä yritti piilovittuillakin. Lopulta kävin pomon kanssa keskustelun, jonka jälkeen kaveri otettiin kovaan puhutteluun ja sen jälkeen on ollut kasvokkain ihan ok.

Tosin muutama päivä sitten kuulin eräältä toiselta että oli kuullut miten oli haukkunut minua ja toista työkaveriani. Pomo oli sanonut että heti sanot jos jatkuu ja näin sitten tehtiin. Sain tietää että tyypin siirtämistä on harkittu jo jonkin aikaa ja tämä tieto ratkaisi asian. Pitää muutama kuukausi vielä katsella sitä ja sitten kun korvaaja on koulutettu, niin tämä saa siirron ihan toisaalle.

Vierailija
10/18 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eräs vanhempi täti, joka kohtelee nuorempia tosi törkeästi. Puhuu hyvin töykeästi, mitätöi toisen sanomiset aina ja käy pomolle haukkumassa tekemiset, yleensä puhuu kyllä ihan omaa totuuttaan, on jäänyt valehtelusta monesti kiinni jälkeenpäin. Hän ei sano huomenta, käytävällä kävelee vauhdilla päin jos et älyä väistää ihan seinän viereen. Hän käyttäytyy ikävästi myös kokouksissa, ei anna muille puheenvuoroa, lähinnä itseään kehuu ja muita arvostelee. Pomo kuitenkin kuuntelee ja mielistelee häntä, on aina kuunnellut. Hänen takiaan työntekijöitä on lähtenyt todella paljon pois, mutta pomo on aina ollut sitä mieltä että näissä työntekijöissä oli vikaa, ei koskaan siinä tädissä joka heidät ajoi pois. Ja kun uusia työntekijöitä haastatellaan, pomo ottaa tämän tädin mukaan. On ihan hullu kuvio, joka on saanut jatkua vuosikaudet. Itsekin aion vaihtaa työpaikkaa kun en enää jaksa.

Vierailija
11/18 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies vaikutti aluksi mukavalta, mutta pikkuhiljaa totuus alkoi valjeta. Ajatteli aina vain omaa etuaan, haukkui selän takana, puukotti selkään aina kun ehti, kyttäsi, mikromanageroi, vaihtoi toimintatapoja kertomatta ja veti herneen nenään kun niitä ei noudatettu jne.

Kokoajan enemmän ahdisti mennä töihin. Alkoi vaikuttaa yöuniin. Sunnuntait ja lomalta paluuta edeltävä aika oli järkyttävää ahdistusta.

5 vuotta jaksoin ja nyt vaihdoin työpaikkaa.

Vierailija
12/18 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joo, vähän "erikoinen persoona". On hyvä vain ja ainoastaan tarkkojen ohjeiden pilkuntarkassa seuraamisessa. Jos jokin toimiston asia ohjeiden mukaan saa maksaa 10 euroa/kpl, hän ei pysty soveltamaan tietoa niin että yksi asia voi olla 5 ja toinen 15 euroa. Tästä on nyt väännetty kaksi vuotta.

Mutta ei sekään vielä niin paha olisi, tähän päälle hän on aika epävakaa, on mm. huutanut toimiston kahviautomaatin huoltajalle kurkku suorana, sekä syytellyt useampaa kollegaa asioista joita ei ole tapahtunut (esimerkiksi yksi tyyppi vaihtoi istumapaikkaa, tämä tulkitsi asian niin että se johtui hänestä, vaikka eivät olleet edes vieruskavereita). 

Aivan näillä näppäimillä yritämme vihdoinkin päästä hänestä eroon. Työpaikan ilmapiiri tulee paranemaan 1000%.

Vierailija
13/18 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli työkaveri, joka avautui yksityiskohtaisesti seksielämästään sekä meille työtovereille, että kuuleman mukaan myös asiakkaille. Itse vaihtoi lopulta työpaikkaa, mutta kyllä meitä työkavereita ainakin alkoi ihan ahdistaa sattua työpariksi tai kahvihuoneeseen yhtä aikaa. Käsittääkseni ehti käydä asiasta pomon juttusilla useammankin kerran.

Vierailija
14/18 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junnu, joka ei osannut tehdä mitään, eikä hyödyttänyt projektia mitenkään. Muut joutuivat vetämään perässä. Työn lopputulokset olivat paaaaljon huonompia kun mukana budjettia kuluttamassa oli yksi tuottamaton mukanahengailija.

Vierailija
15/18 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
16/18 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut kuusi vuotta samassa työpaikassa ja on edelleen. Vältän kaikin tavoin kyseistä luonnehäiriöistä. Tilanne ei ole ratkennut eikä tule koskaan ratkeamaankaan. En enää edes hyväksyisi kyseisen sekopään anteeksipyyntöä. Sylkemiset päälleni ja kaikenlainen muukin epäasiallinen käytös, jota voisi olla syvästi häiriintyneellä kymmenvuotiaana, kertoo vain henkilön mielen totaalisesta järkkymisestä. Säälittää ja inhottaa.

Sehän kertoo enenmän kuin tuhat sanaa henkilön henkisestä tasosta ja älykkyydestä jos on asiaton ja kiukuttelee kuin 15 vuotias. Meillä työpaikalla 2  pikkupomoa leikkivää kollegaa jotka tekee näin ja on keskenään kavereita. Molemmat on yli 30 vuotiaita 

Vierailija
17/18 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

työ vaara kirjoitti:

vuokratyöntekijänä olen törmänny kamaliin tyyppeihin, jos tyyppi tekee jotain outoo kiusaa,neuvoo väärin , ei kannata sanoo tyypille sitä, vaan heti kysyä työkavereilta ja pomoilta asiaa,ettei eskaloidu.jos joku valehtelee ja kohtelee kaltoin ,välttelen koko tyyppiä, enkä puhu mitään tällä, keskityn normaaleihin työkavereihin. 

jos hankala tyyppi vaarallinen, niin oon esim. vaihtanu työpaikkaa ja sanonu pomol, et tän tyypin ja luetellut käytösen takia, en jatka täällä

Tuokin on yksi työpaikkakiusaajan persoonamuoto joka neuvoo väärin tahalleen tai tietämättä varsinkin uusia työntekijöitä ja sitten kun nämä tekee ohjeiden mukaan väärin niin alkaa piikittely ja mustamaalaaminen ja  pilkkaaminen muille

Vierailija
18/18 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkanu toimistolla kollega huomauttelemaan jos olen hetkenkin pidempään tauolla. Harvoin se ruoka ja varsinkaan vessareissu kestää minuutilleen saman verran. Otin tahallaan sekuntikellolla ajan viimeksi kun hyppi taas silmille että olin 19 minuuttia 20 minuutin tauolla. Kelleen muulle ei kommentoi mitään. Henkilökemiat ei oo kohdannu missään vaiheessa hänen kans mutta tuommoinen minuutti kyttääminen täyttänee työpaikkakiusaamisen rajan. Kaikilla pitää olla samat tauot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme