Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön välillä vain yhden kerran päivässä

Vierailija
05.12.2019 |

Ei vain välillä ole sen ihmeemmin nälkä. Paino on pudonnut muutaman kilon. Kaloreita en laske. Aiemmin söin 2-3 kertaa päivässä. Onkohan tästä jotakin haittaa pidemmän päälle? Aika usein saattaa pieni nälkä kutkutella, mutta sen pystyn helposti vain ignorata.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä. Juuri luin, että ruokailu aiheuttaa elimistössä stressitilan eli matala-asteisen tulehduksen 4-5h. Se taasen edesauttaa mm.syövän synnyssä. Olen sitä mieltä, että jatkuva syöminen ei ole hyväksi. Aikuiselle riittää kolme terveellistä ateriaa päivässä, max.

Vierailija
2/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä. Juuri luin, että ruokailu aiheuttaa elimistössä stressitilan eli matala-asteisen tulehduksen 4-5h. Se taasen edesauttaa mm.syövän synnyssä. Olen sitä mieltä, että jatkuva syöminen ei ole hyväksi. Aikuiselle riittää kolme terveellistä ateriaa päivässä, max.

Oikeesti? Mistä luit tuommoista :o

Mun maha toimii paljon paremmin kun syön harvemmin. Aiemmin oli kamalasti kaikkia mahavaivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen söin kerran päivässä, nykyään jopa kolme kertaa päivässä.

Vierailija
4/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun maha toimii paljon paremmin kun syön harvemmin. Aiemmin oli kamalasti kaikkia mahavaivoja.

Tiesin jo aiemminkin asian. Oli joku feed terve.fi joka tuli faceen etusivulle (alunperin hesarin artikkeli). Mutta googleta ruokailu matala-asteinen tulehdus. Voi löytyä tietoa tai ei. Suomessa kun lobataan tähän jatkuvaan syömiseen.

Vierailija
5/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ajattele rahkan valmistajien lapsia? Mistä ne nyt saavat elantonsa. Kyllä suomalaisen pitää mussuttaa viiliä ja rahkaa vähintään tunnin välein.

Vierailija
6/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö ajattele rahkan valmistajien lapsia? Mistä ne nyt saavat elantonsa. Kyllä suomalaisen pitää mussuttaa viiliä ja rahkaa vähintään tunnin välein.

Joo en kyllä nyt ole ottanut tarpeeksi huomioon, olet oikeassa :D vai oliko se raejuusto? En pysy enää perässä.

En käytä maitotuotteita oikeastaan melkein yhtään. Kahviin pistän ja juustoja syön. Ruoka, mitä syön, on yleensä siis hirveä läjä vihanneksia jossain muodossa ja lihaa/kalaa. Ja kastike sun muita höysteitä (suolakurkku, punajuuri).

Vierailija
7/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesin jo aiemminkin asian. Oli joku feed terve.fi joka tuli faceen etusivulle (alunperin hesarin artikkeli). Mutta googleta ruokailu matala-asteinen tulehdus. Voi löytyä tietoa tai ei. Suomessa kun lobataan tähän jatkuvaan syömiseen.

Öö löysin tällaisen, kun ei tosta löydy oikein virallista infoa.

"Terveysuutisissa puhutaan nykyään paljon matala-asteisesta tulehduksesta, jota ylipaino aiheuttaa."

En mä oo ylipainoinen?

Vierailija
8/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä onko luolamiehillä ollut mahdollisuutta syödä jokaisena vuoden päivänä monta ateriaa päivässä. Tai edes parin vuosisadan takaisella suomalaisella. Ei elimistö ole tottunut jatkuvaan puputtamiseen. Huomasin itse voivani kaikilla tavoin paremmin, kun mielenkiinnosta aloin kokeilla 5:2-dieettiä.

Vierailija
9/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietipä onko luolamiehillä ollut mahdollisuutta syödä jokaisena vuoden päivänä monta ateriaa päivässä. Tai edes parin vuosisadan takaisella suomalaisella. Ei elimistö ole tottunut jatkuvaan puputtamiseen. Huomasin itse voivani kaikilla tavoin paremmin, kun mielenkiinnosta aloin kokeilla 5:2-dieettiä.

Ei tietenkään ole ollut. Siksi tuntuu hassulta kuunnella juttuja esim siitä, että lihakset katoaisivat jossei syö koko ajan tms.

Vierailija
10/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

naposteluja,välipaloja, pikku hamppareita ei lasketa.

eikä light-kokista. 

pärjää hyvin yhdellä aterialla sitten.

Vierailija
11/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ateria päivässä on ihan trendidietti maailmalla. Kutsutaan termillä omad eli one meal per a day. Itse syön muutaman aterian päivässä ja loppuajan olen pätkäpaastolla. Ainakin vielä vointi on ollut parempi kuin ennen kun mutustin kokoajan jotain suosituksien mukaan. 

Vierailija
12/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta pysyy hyvänä 5 x ruokarytmillä.

Vierailija
13/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpää estää oikea ravitsemustila, ei paasto.

Vierailija
14/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön usein noin. Mulla on krooninen suolistosairaus, ja kun suolisto ei joudu jatkuvasti töihin ruokaa sulattamaan, se on ihan rauhassa ja hiljaa ja mun olo on hyvä. En edes voisi syödä joka toinen tunti, kuten esim. moni työkaverini tekee.

Vierailija
15/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan suosittu omad ruokavalio.

Vierailija
16/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön vaan kerran päivässä. Lapset eivät asu kotona enää ja lääkitys aiheuttaa ruokahaluttomuutta

Vierailija
17/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenvaihdunta pysyy hyvänä 5 x ruokarytmillä.

Osaatko perustella?

Vierailija
18/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vähällä syömisellä tulet lihomaan rankasti. Elimistösi nimittäin menee säästöliekille.

Vierailija
19/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vähällä syömisellä tulet lihomaan rankasti. Elimistösi nimittäin menee säästöliekille.

Kertoiko ap ruokansa sisältöä?

Vierailija
20/21 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hyvä XD vai että säästöliekki. Hohhoijaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän