Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa aina tehdä/toimia PÄINVASTOIN kuin mikä on muotia ja mitä suuri massa tekee.

Vierailija
05.12.2019 |

Olen menestynyt erittäin hyvin mm työelämässä, taloudellisissa asioissa ja ihmissuhteiden osalta tekemällä päinvastoin kuin mitä muut. Muilla tarkoitan suurta massaa, ”laumaa”. Ja en siis ole mikään uniikki lumihiutale, tiedän että on muitakin jotka toimii samoin.
Yleensä vallalla oleva massailmiö johtaa monesti massan tyytymättömyyteen (ei heti mutta myöhemmin), kun ehkä liikaa meni muodin ja mielipiteen mukana päätöstä tehdessä.

Olen valinnut juuri ”päinvastaisia” koulutusta/työtä/uraa ja olen itse asiassa melko helposti edennyt johtotehtäviin. Sama kiskee sijoittamista, asunnon hankintaa jne.

Juuri nyt esim olen tietoisesti tehnyt muutaman lapsen kun lapsettomuus on muotia.

Ei ole tarkoitus nyt päteä vaan lähinnä esittää huomio tai havainto. Toimimalla toisin kuin muut toimii tai mitä yleisen muodin mukaan odotetaan, saattaa saadakin jotain etua ja hyötyä arvaamattomilla tavoilla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oinhan se usein on. Itse olen toiminut vastoin yleisiä normeja, mutta se on täysin sisäsyntyistä, en hakemalla hae sitä modus operandia. Olen vain niin rakentunut että luontainen toimintatapani on 95 % valtavirran vastainen. Sattumaako, en tiedä.

Vierailija
2/7 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, näin on. Mutta toimimalla päinvastoin saa arvostelua ja paheksuntaa ja kaikki ei sitä kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä ”olen lapseton koska ilmastonmuutos” kääntyy vielä päätöksentekijää vastaan. 20-30v päästä huomaakin että maailma ei tuhoutunutkaan ja lapset olisi olleet ihana asia.

Vierailija
4/7 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen niinkuin tykkään, oli muotia tai ei.

Vierailija
5/7 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat toimintatavat ovat yhtä järjettömiä. Kannattaa miettiä jokaisesta valinnasta erikseen, mikä sen merkitys on itselle ja maailmalle. Esim. "muutaman lapsen" tekeminen vain siksi, että saa olla vastarannankiiski, on typerää ja itsekästä. Aloitatko samalla periaatteella myös tupakoinnin tai jätät turvavyön käyttämättä? Omilla aivoilla ajattelu kannattaa aina, muodin lammasmainen seuraaminen tai periaatteesta kaiken vastustaminen ei.

Vierailija
6/7 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat toimintatavat ovat yhtä järjettömiä. Kannattaa miettiä jokaisesta valinnasta erikseen, mikä sen merkitys on itselle ja maailmalle. Esim. "muutaman lapsen" tekeminen vain siksi, että saa olla vastarannankiiski, on typerää ja itsekästä. Aloitatko samalla periaatteella myös tupakoinnin tai jätät turvavyön käyttämättä? Omilla aivoilla ajattelu kannattaa aina, muodin lammasmainen seuraaminen tai periaatteesta kaiken vastustaminen ei.

Tämä nyt ei tajunnut pointtia ollenkaan.

Vierailija
7/7 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen niinkuin tykkään, oli muotia tai ei.