Kaveri ei käytä irtosuhteissa kondomia,
Ihan uskomatonta. Kaverini, 30-vuotias nainen ryhtyi/päätyi sinkuksi hiljattain. Vietettiin aikoinaan villit ja vapaat vuodet yhdessä ja rymisteltyä tuli oikein kunnolla. Nyt hän on palannut entiseen muutaman vuoden parisuhteen jälkeen, mutta ei käytä irtosuhteissa kondomia. Ei kuulemma tykkää siitä ja miehetkin nauttivat enemmän
Minä en suinkaan tuomitse yhden illan juttuja, koska olen niitä itsekin harrastanut ja välillä ilman kondomia. Sen sijaan olen tosi huolissani siitä, että hän ei käytä kondomia partnereiden kanssa. Olen koettanut puhua järkeä, mutta ei.
Kommentit (10)
Suosittelen teille irto kondomeja. Parhaat molemmissa maailmoista.
No tulikos mieleesi, että ehkä kaverisi osaa valita pelkät laadukkaat panokumppanit, eikä haksahda niihin tautisiin? Taudeista sitäpaitsi pääsee kyllä eroon ja seksi todella tuntuu paremmalle ilman kumia.
Pari omaakin tuttuani sanoo, että he osaavat kyllä katsoa, kuka on hyvä ja luotettava tyyppi, joten ei tarvitse käyttää. Mutta ovatkin miehiä, joten olen silmiä pyöritellen päätellyt miesten olevan idiootteja. Suurin pelko kuulostaa olevan, että joku nainen huijaa isäksi... ei järki pakota kumpaakaan päätä.
Vierailija kirjoitti:
Pari omaakin tuttuani sanoo, että he osaavat kyllä katsoa, kuka on hyvä ja luotettava tyyppi, joten ei tarvitse käyttää. Mutta ovatkin miehiä, joten olen silmiä pyöritellen päätellyt miesten olevan idiootteja. Suurin pelko kuulostaa olevan, että joku nainen huijaa isäksi... ei järki pakota kumpaakaan päätä.
Miehenä tiedän että pitäis käyttää ja mulla on kortsuja lompakossa mut itselläni henkoht menee fiilikset siinä vaiheessa kun laitan kortsua ja voitte kuvitella onko tilanne hieman nolomman puoleinen. Tosin näin 30 paremmalla puolella nainen ei ota siitä enään itseensä niinkuin joskus parinkympin hujakoilla silloin ne ei ymmärtänyt että kumin laiton "stressistä" lopahti toiminta ja naiset epäili heissä olleen vikaa. Olevan rumia tai jotain vaikka kyse ei ollut siitä.
Olen ollut taas vuoden sinkkuna ja todellakin tullu hieman harrastettua baari suhteita. Tietenkin sillä silmällä jos kumppanin löytäis pidemmäksi aikaa mut noita hetken ilon hakijoitahan siellä on paljon.
Yleensä kohteliaasti kysyn kumppanilta että haluatko kortsulla vai ilman ja 90% haluaa ilman mikä itsellenikin sopii. Hellyyttä voi jatkaa pitkään ja pitkään eikä kumi ole tiellä ja millon missäkin hukassa ja taas tiellä.
Niin testeissä käynyt ja puhdas olen.
Viime viikonloppuna sama homma. Aivan upea nainen iski, tultiin meille jatkoille ja koko yö touhuttiin ja ilman kumia, sain laueta ihanasti sisäänkin, kun ei hänkään sitä halunnut. Taistelen jatkuvasti kortsun käytön tarpeellisuudesta omantuntoni kans mut.... se on mulle vaan niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
No tulikos mieleesi, että ehkä kaverisi osaa valita pelkät laadukkaat panokumppanit, eikä haksahda niihin tautisiin? Taudeista sitäpaitsi pääsee kyllä eroon ja seksi todella tuntuu paremmalle ilman kumia.
Vaikka HIV:iin aika tepsiviä hoitojakin on, ei siitä nykylääkkeillä eroon pääse ja saattaa terveydentilan huonotessa jonkin muun terveysongelman takia aktivoitua AIDS vaiheeseen johtaen ikävään loppuun. Myöskään HPV tai Herpes tartuntoihin ei ole niitä täysin poistavaa hoitoa ja molemmat saattaa aktivoitua milloin vaan uudelleen, HPV saattaa johtaa syöpään myöhemmin. Lopeta virheellisen tiedon kirjoittelu.
Klamydiakin on monella oireeton, aiheuttaen esimerkiksi lapsettomuutta naisilla, kantajana kuitenkin levittää tautia tietämättään. Onpa eräs tuttu nainen, jota joskus harkitsin panokaveriksi, saanut diagnoosin ärhäkästä silmätulehduksestakin, joka yllättäen olikin klamydian aiheuttama.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että jotkut AIKUISET todella ajattelee näin. Mutta kyllä niitä on.
Luuleeko joku oikeasti, että kaikki seksitaudit on parannettavissa, ja että päältä erottaa, kellä on tauti? Voi kauhea.
Ystäväsi pelaa venäläistä rulettia.
Minulle olisi hirveä turn-off jo se, että mies kysyisi "kumilla vai ilman". Siitä tietäisin, että hän painaa usein ilman kumia ja on todennäköisesti tautinen. Ilman kumia EI OLE EDES VAIHTOEHTO! Kyllä kiihko viilenisi siinä kohtaa.
No, yhdenyönsuhteita en edes harrasta, mutta jos siis harrastaisin niin olisin supertarkka kumista.
En harrasta yhden illan juttuja, mutta olen harrastanut seksiä melko nopeasti tapaamisesta, jutut eivät siis ole jääneet yhteen iltaan.. :D Ja naimisissa olen ja mieskin rakastui, joten ei nämä kokemukset naisen arvoa niin kovin laske kuin pelotellaan. Riippuu tietenkin lähtöarvosta.... ;) (ja toiset mammat miinustaa!)
Back to the business: Suurin syy siihen, että aikuisetkaan eivät meinaa muistaa suojautua sukupuolitaudeilta taitaa olla uhkapelitaipumus, (humalassa) ujo muna ja tunnottomuus ja.. no humalassa sitä vain ei stressaa ihan "pikkuasioista" ja seurauksista. Harmillista on se kuinka paljon ihmiset häpeävät myös käydä tautitesteissä eli saattavat yhden illan jutulleen sanoa käyneensä ihan vasta vaikka viime kerran välissä olisi ollut taas muutama omien sanojensa mukaan "ihan vasta testeissä käynyt" kumppani.
Itse olen uuden kumppanin kanssa saanut ylläpidettyä erektion käsipelillä ja nainenkin voi laittaa kondomin. Suuseksiä toisinpäin en ole harrastanut ennen kuin suhde on edennyt ja molemmat käyneet testeissä (ja varmempi tieto, ettei miehellä ole herpestä suussa) koska myönnän, etten osaa nauttia suuseksin vastaanottamisesta ihan uuden ihmisen kanssa kalvon läpi. Antaessani suuseksiä miehelle on käytetty jotain hyvänmakuista kondomia (kondomihan muuten maistuu vähän pahalle vaikkei järkylle). Yhdynnässä on käytetty orgasmigeelikondomeja, joita miehet eivät ole vastustaneet koskaan kun olen tarjoutunut laittamaan. Vain yksi jännittäjä on ollut, jota täytyi käsitellä pidempään, että kumin laitto onnistui, mutta sen jälkeen oli kova kuin kivi.
Parashan olisi, että miehet kantaisivat näitä erikoisempi kondomeja mukanaan itse, jotta olisi varmasti sopiva koko. Omalla reilu 10 miehen otannalla kaikille on sopinut ns. normaalikoko (max 18,5/5,6). Ja naisten olisi hyvä tarjota apuaan kondomin laitossa, se voi laskea miehen jännitystä kun aloittaa käsiseksillä ja varmistaa, että kalu on kova ennen kondomin liu'uttamista.
Itselleni olisi täydellinen turn off jos mies suostuisi panemaan vain paljaalla, silloinhan mies suostuu siihen muidenkin kanssa vain paljaalla ja ne muut varmasti suostuvat siihen muidenkin kanssa....
Mut virkistääkseni aihetta ehdotan hankkimaan vähän speciaalimpia kumeja vaikka ne jotain maksaakin. No vähintään jos on lateksiallergia niin silloin kannattaa olla omat mukana.
N50+ kirjoitti:
Luuleeko joku oikeasti, että kaikki seksitaudit on parannettavissa, ja että päältä erottaa, kellä on tauti? Voi kauhea.
Ystäväsi pelaa venäläistä rulettia.
Minulle olisi hirveä turn-off jo se, että mies kysyisi "kumilla vai ilman". Siitä tietäisin, että hän painaa usein ilman kumia ja on todennäköisesti tautinen. Ilman kumia EI OLE EDES VAIHTOEHTO! Kyllä kiihko viilenisi siinä kohtaa.
No, yhdenyönsuhteita en edes harrasta, mutta jos siis harrastaisin niin olisin supertarkka kumista.
Olen jonkun kerran saanut sänkykaverin erektion katoamaan lopullisesti kysymällä, eikö hän oikein ole ehkäisyn ystävä, kun olen huomannut miehen yrittävän edetä sisään ilman kondomia. Usein miehillä on jopa ollut kondomeja mukana, mutta he ovat sanoneet vain päättäneensä, ettei minun kanssani tarvitse. Siinä vaiheessa ovat ihmetelleet, eikö minulla ole muuta ehkäisyä tai sanoneet, ettei heillä mitään tauteja ole. Miehen seksikkyys rapisee silmissä, kun tuollainen idioottimaisuus laukeaa suusta.
Vapaa tahto. 80% seksiaktiiveista kantaa jotain jännää sosiaalista tautia. Päätin jo ajat sitten etten sekaannu.