Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä vain ihmiselle tyypillistä lajikäyttäytymistä? :

Vierailija
04.12.2019 |

miehet vihaa naisia, naiset vihaa miehiä.
valkoset vihaa mustia, mustat vihaa valkosia.
laihat vihaa lihavia, lihavat vihaa laihoja.
lyhyet vihaa pitkiä, pitkät vihaa lyhyitä.
keltaset vihaa punasia, punaset vihaa keltasia.
hörökorvat vihaa pikkukorvaisia, pikkukorvaiset vihaa hörökorvia.
heterot vihaa homoja, homot vihaa heteroita.
kotimaalaiset vihaa ulkomaalaisia, ulkomaalaiset vihaa kotimaalaisia.
nuoret vihaa vanhoja, vanhat vihaa nuoria.
oikeistolaiset vihaa vasemmistolaisia, vasemmistolaiset vihaa oikeistolaisia.
ruotsalaiset vihaa suomalaisia, suomalaiset vihaa virolaisia.
suolasten herkkujen syöjät vihaa makeita herkkuja, makeiden herkkujen syöjät suolasia herkkuja.
ok-ihmiset vihaa kerrostaloja, kerrostaloihmiset vihaa ok-taloja.
feminiiniset ihmiset vihaa maskuliinisia ihmisiä, maskuliiniset ihmiset vihaa feminiinisiä ihmisiä (ei liity sukupuoleen)
kristityt vihaa muslimeita, muslimit vihaa kristityitä
ateistit vihaa uskovaisia, uskovaiset vihaa ateisteja
henkimaailmaan uskovat vihaa skeptikkoja, skeptikot vihaa henkimaailmaan uskovia
uskovaiset vihaa ennustajia, ennustajat ei vihaa uskovaisia
moniavioiset vihaa yksiavioisia, yksiavioiset vihaa moniavioisia
maaniset matkustelijat vihaa kotimaassa viihtyviä, kotimaassa viihtyjät vihaa maanisia matkustajia
kaljut vihaa tuuheatukkaisia, tuuheatukkaiset vihaa kaljuja
moottoripuöräjengiläiset vihaa toisia moottoripyöräjengiläisiä, toiset moottoripyöräjengiläiset vihaa moottoripyöräjengiläisiä
katoliset vihaa...... ............................. jnejnejne.

Jatkakaa listaa jos haluatte, lista ei lopu ikinä.
Eiköhän pointti tullut selväksi.
Mikä ihmistä oikein riivaa. Olen itse ihan samanlainen, ei tämä mikään jeesustelualoitus ole. Vihaan monia asioita.
Viha on voimavara, sanoi mulle aikanaan jo kallonkutistaja, totta, mutta joskus se on täysin turhaakin.
Vihaamiseenkin voi jäädä koukkuun.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muissa lajeissa samaa esiintyy, olisko laumaeläimen lajikäyttäytymistä enemmän kuin eläinten jotka elävät yksin?

Vierailija
2/2 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimmiltään ei. Äitini on biologi joka tutki apinoita. Jo lapsena opin sitä kautta, että ne on aika samanlaisia kuin ihmiset lopulta. Toki niillä ei ole niin moninaisia syrjimisen ja vihan syitä kuin ihmisillä, ei niillä ole eri uskontoja jne. Mutta: nekin liittoutuu kukin johonkin vahvaan tyyppiin ja käyvät taisteluita, tarvittaessa pettävät johtajansa jos katsovat siitä olevan itselleen hyötyä ilman liian suurta riskiä jne.

Jouduin itse aikanaan kiusatuksi koulussa. Koska olin äidiltä kuullut paljon hänen tutkimiensa apinoiden käytöksestä, tajusin heti yhteyden: ne kiusaajat ei ole sen kummempia kuin apinat! Ihan apinamaista käytöstä oli, vailla tajua oikeasta ja väärästä mikä ihmisellä pitäisi olla. Kiusaajat varmaan kuvitteli olevansa tosi kovia tyyppejä joita kunnioitan ja pelkään. Minä taas ajattelin, että kas, jotain evoluutiosta jälkeen jääneitä puoliapinoita, joilla aivokuori ei ole normaalisti kehittynyt niin että osaisivat moraalintajullaan säädellä viettikäytöstään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä