Uusi parisuhde ja (humala)riitely
Heippa!
Olen tässä n. puolisen vuoden ajan tapaillut uutta miestä ja ensimmäiset kuukaudet meni täydellisessä harmoniassa. Ensimmäisen yhteisen viikonloppumatkan aikana n. 4kk:n kohdalla riitelimme rajusti ja lähdin reissusta kesken kotiin. Tästä n. kuukauden verran vietimme hiljaiseloa ja otimme etäisyyttä toisiimme, mutta aiemmat hyvät muistot yhdessäolosta toi meidät takaisin yhteen.
Seuraava riita tapahtuikin taas yhteisenä viikonloppuiltana kun kuviossa oli paljon alkoholia. Molemmat kerrat riidellessä kumppanin luonne on muuttunut alkoholia juodessa todella paljon (ilkeä, ylimielinen) verrattuna siihen millainen hän on selvinpäin. Molemmilla kerroilla lopetin itse juomisen suht ajoissa, kun huomasin että parempi juoda vettä välissä. Ymmärsin vasta nyt että alkoholilla saattaa olla vaikutusta siihen miten riitelemme ja näistä riidoista jää todella paha mieli. Mies ottaa taas etäisyyttä; toki hänellä vuoden viimeiset työhommat käsillä, enkä halua alkaa stressaamaan häntä viikonlopun riidoills, jotka tavallaan selvisitimme tilanteessa, mutta haluaisin ettei tästä tule kaavaa ja tuosta jäi kuitenkin paha mieli; toisaalta kännissä mies sanoi ettemme voisi olla yhdessä koska riitelemme niin paljon( johon kiinnitin huomiota, kun emme ole riidelleet kuin kaksi kertaa), mutta saattaa projisoida minuun exiiän ja vanhoja suhteitaan jos/kun on riidellyt aiemmin paljon.
Emme ole riidelleet kertaakaan selvinpäin ja sen takia olen valmis miehen kanssa jatkamaan. Kaipaisin näkemyksiä tilanteeseen joka on vähän hämmentävä.
Kommentit (10)
Ei jatkoon. Alkoholi- tai mt-ongelma, eikä tule muuttumaan. Lopeta kun vielä suht helppoa :)
En missään nimessä jatkaisi. Ihminen joka ryyppää ja riitelee ei ole minun käsitys hyvästä kumppanista. Miksi ylipäänsä juotte alkoholia?
Jospa kerron ap sulle tarinan, josko se auttaisi ymmärtämään mitä VOISI tehdä? Poikani, 17v, on nyt seurustellut parisen kuukautta oikein kivan, samanikäisen tytön kanssa. Tähän ajanjaksoon on nyt ehtinyt kahdet kotibileet, joissa on nautittu alkoholia, ei paljon, mutta kuitenkin sen verran että hiprakassa on oltu. Kummankin illan seurauksena on ollut riita heidän välillään. Istuivat sitten tämän tiimoilta alas, pyysivät toisiltaan anteeksi ja päättivät, että jatkossa alkoholia nautitaan vain, jos ollaan kahdestaan. Bileissä homma ei vaan toimi, kun toinen istuisi sohvassa juttelemassa ja toinen bailaisi kuin viimeistä päivää (ja kumpikin on mielestäni OK bilemalli nuorelle ihmiselle). Eli, jos 17v ikäiset pystyvät puhumaan tämän asian keskenään, luuletko, että se voisi olla vaihtoehto kahdelle aikuiselle? Vai toimiiko tosiaan surkuttelu av:lla paremmin?
En katsois päivääkään tommosta miestä.
Mä pidän viinistä, mutta ei mun tarvitse juoda sitä älyttömiä määriä. vaan esim. illallisen yhteydessä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän viinistä, mutta ei mun tarvitse juoda sitä älyttömiä määriä. vaan esim. illallisen yhteydessä. -ap
Silloin sun kannattaa etsiä puoliso, joka käyttää alkoholia samalla tavalla. Muuten luvassa on koko ajan ongelmia.
Jos jatkat niin jossain vaiheessa sitten jo nyrkit puhuvat
Kiitos tarinasta! Tuohon pyrin, mutta ei asuta yhdessä ja ei välttämättä keritä viettämään aikaa älyttömästi yhdessä koska molempien keskimääräinen työpäivä eri puolella Suomea tällä hetkellä n.10-12h, tosiaan viimeisiä työpuristuksia ennen joulua tässä läjään, eli elämä todennäköisesti hyvin erilaista kuin 17-vuotiailla ja tämä palsta nyt sattuu olemaan paikka josta voi kysyä näkemyksiä ihmisiltä, joilla kiinnostusta vastata, kun ei juuri keltään muulta voi kun ystäviäkin tulee juurikin työkiireiden takia nähtyä niin harvoin.
Jos alkoholin vaikutuksen alaisena miehestä ilmaantuu tuollaisia piirteitä niin pysyisin sinuna kaukana hänestä. Alkoholin nauttimisen yhteydessä ei pitäisi olla mitään ongelmatilanteita, jotta voi olettaa ettei niitä myöhemminkään tule olemaan. Itse tein nuorena sen virheen että muutin asumaan miehen kanssa, jonka kanssa tappelimme usein baari-iltoina. Nyt olen suhteessa jossa toisella mielenterveys rikki ja siihen päälle alkoholiongelma. Joo, mukavaa on muuten ja tulemme toimeen todella hyvin, mutta kyllä tämä käy omankin mielenterveyden päälle kun välillä on niin hiton vaikeeta kaikki.
Isoja ongelmia edessä. Jos kuherteluvaiheessa jo pettää julkisivu ja kännissä löytyy ilkeä ja ylimielinen, mitä luulet tapahtuvan kun olet koukussa eikä mies jaksa enää esittää selvin päinkään?