Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuttiin 80 - luvulla vanhempien kanssa 50 neliön mökissä

Vierailija
02.12.2019 |

Jossa oli huone ja keittiö. Aluksi siinä asui 5 henkilöä, sitten sisaret muuttivat pois niin asutiin vain kolmistaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme 51 neliön mökissä nyt, 4 henkeä. On pieni keittiö (johon ei mahdu esim. pöytää), olohuone ja 1 makuuhuone. Iso tontti omalla lammella. Lämpimään vuoden aikaan lapset nukkuu ullakolle tehdyssä matalassa huoneessa, kylmään vuodenaikaan toinen vuodesohvassa ja toinen kokoon taitettavassa sängyssä olkkarissa. Me omassa makuuhuoneessa. Ei ole sisätilaa enempää kaivattu, kun tulee paljon oltua ulkona kun on omaa tonttia hyvin.

Vierailija
2/11 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aikanaan on asuttu jossain luolassa ja syöty käpyjä. On se jännä kun ajat muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kivaa? Kaipasitko koskaan omaa tilaa? Ootteko nyt kaikki tosi läheisiä keskenään?

Vierailija
4/11 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä  minä ja kolme siskoa jaettiin pieni, jälkikäteen rakennettu huone  autotallin takana, sinne pääsi sisältä vain menemällä ensin autotalliin. Ikkunoita ei ollut kuin yksi ja sen sai auki vain avaimella joka oli äidin hallussa, erikseen ei ollut tuuletusikkunaa.  Ilmanvaihto oli huono ja pakokaasu tuoksui vienosti aina, varsinainen vi""n kaasukammio....

Vierailija
5/11 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kivaa? Kaipasitko koskaan omaa tilaa? Ootteko nyt kaikki tosi läheisiä keskenään?

Halusin aina oman huoneen. Ei olla tekemisissä toistemme kanssa. Sisaret eivät tykänneet kun joutuivat niin nuorina lähtemään pois kotoa.

Vierailija
6/11 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan että nukuin iskän ja äiskän kanssa olkkarin parisängyssä kun isoveli nukkui makuukammarissa. Talo oli siis hyvin pieni : Tupa(olohuone), keittiö, yksi makuuhuone ja komeroon jälkikäteen tehty vessa. Pihasauna. Kun täytin  8 tai 9 nukkuminen vanhempien kanssa alkoi olla  ongelma ja ratkaisuksi  saunan pukuhuone, jossa oli kamiina koetiin eristää mahdollisimman talviasuttavaksi ja veli  siirrettiin sinne, oli kuulemma monet yöt nukkunut makuupussissa kamiinasta huolimatta. Väliovi saunaan suljettiin pysyvästi ja isä puhkaisi saunan seinään uuden ulko-oven mikä ei mennyt ihan niinkuin strömsössä mutta ovi saatiin. Nykyään varmaan tuli lasu, että poikaparka nukkuu erillisessä ulkorakennuksessa jossa niin kylmä että sängyssä makuupussi! Tosin ei lämmin ollut se miule periytynyt pikku makkarikaan, irtopatterilla ja tunkemalla styroxsia ikkunan väliin koetettiin torjua kylmyyttä.

Ja tämä oli 80/90-lukua, ei 60-lukua ! Veli muutti kotoa 92. 

Vierailija
7/11 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa paikkakunta missä asuttiin noin ankeasti vielä 80-luvulla!

Meitä oli 3 ja asuttiin keskustassa (Vaasa) uudehkossa kerrostalossa. Iso kolmio. Olin ainut lapsi joten minulla oli oma huone. Kukaan ystävistä, luokkakavereista tai sukulaisista ym ei asunut ahtaasti tai jossain läävässä.

Vierailija
8/11 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin siinä aloittajan mökin alla, sellaisessa luolan tapaisessa maakuopassa. Käytiin aina yöllä pihistämässä niiltä sukat jalasta, jotta ne kylmettyisi, kuolisi ja me saataisiin se mökki itselle.

Vierailija
9/11 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin entä sitten?

Vierailija
10/11 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa paikkakunta missä asuttiin noin ankeasti vielä 80-luvulla!

Meitä oli 3 ja asuttiin keskustassa (Vaasa) uudehkossa kerrostalossa. Iso kolmio. Olin ainut lapsi joten minulla oli oma huone. Kukaan ystävistä, luokkakavereista tai sukulaisista ym ei asunut ahtaasti tai jossain läävässä.

No justhan oli joku juttu jossa joku pariskunta vapaaehtoisesti siirsi perheensä asumaan jonnekin pikkumökkiin, lapset oli jo teinejä/esiteinejä.

Vierailija
11/11 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla tuo oli harvinaista, mutta 50-60-luvulla äitini asui vanhempiensa ja kuuden sisarensa kanssa kaksiossa.