Juomien osto nettikaupasta.
Katsoin ensimmäistä kertaa sellaisia. Esimerkiksi kaljaa saisi kaksi laatikkoa nelosta halvemmalla kuin yhden laatikon halvinta kolmosta suomen kaupoista. Laitan tässä kuussa testitilauksen ja jos se pelittää niin loppuu osaltani suomesta ostaminen. Ei köyhällä ole varaa näihin riistohintoihin.
Kommentit (13)
Tämä on vähän koomista. Ennen nettikauppa postitti ostokset -> laitonta ja juomat tullin haaviin. Nyt teet ostokset, maksat ja sen jälkeen avautuu ikkuna, josta saat valita yhtiön, joka hoitaa kuljetukset -> laillista ja tullilla ei ole mitään inisemistä.
Kuinkahan kauan Alko pärjää mukana tässä kilpailussa?
Vierailija kirjoitti:
Ota sitten huomioon ne kuljetumaksutkin, määräytyy usein painon mukaan.
Tietenkin kaikki kulut pitää huomioida. Sillä sivulla oli ostajien kommentteja ja aika positiivisilta vaikuttivat. Ensin testaan ja jos toimii niin seikka on saletti. Olen niin kypsynyt tähän maahan että tekisi mieli tilata ruuatkin muualta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän koomista. Ennen nettikauppa postitti ostokset -> laitonta ja juomat tullin haaviin. Nyt teet ostokset, maksat ja sen jälkeen avautuu ikkuna, josta saat valita yhtiön, joka hoitaa kuljetukset -> laillista ja tullilla ei ole mitään inisemistä.
Kuinkahan kauan Alko pärjää mukana tässä kilpailussa?
Kiviäkin kiinostaa pärjääkö alko. Eihän se edes yritä kilpailla. Ruotsin systeem sentään laskee hintoja yrittääkseen pysyä kilpailussa mukana.
Tein testitilauksen itsekin. En tilannut kovin suurta määrää juomia ja rahtimaksua peritään 25 e. Mutta silti hinta/viinipänikkä yms. on halvempi kuin Alkosta ostettuna. Ei sinne Alkoonkaan meitsi ilmaiseksi kulkemaan pääse. Katsotaan, kuinka homma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ne verothan pitäisi sitten itse myös maksaa.
Tietääkö joku asiasta minua paremmin. EU:n määritelmän mukaan alkoholi on elintarvike, joten sitä ei veroteta, kun se ostetaan EU:n sisältä. Alv voi olla sitten eri juttu.
Kun ostajana järjestät tuotteiden kuljetuksen – toimi näin
Kun tilaat yksityishenkilönä alkoholia toisesta EU-maasta ja järjestät itse tuotteiden kuljetuksen Suomeen, huolehdit itse myös veroista. Kyseessä on etäosto eli yksityishenkilön hankinta. Ostajana olet verovelvollinen ja maksat valmisteveroa eli alkoholijuomaveroa sekä juomapakkausveroa.
Näin huolehdit valmisteveroista:
Anna ennakkoilmoitus ja aseta vakuus alkoholijuomaverosta.
Anna veroilmoitukset.
Alkoholijuomavero menee vakuudesta, jonka olet maksanut.
Maksa valmisteverot.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/ulkomai…
Vierailija kirjoitti:
Verosuunniteltuja ostoksia. Mallin antoi kokoomus.
Vierailija kirjoitti:
Kun ostajana järjestät tuotteiden kuljetuksen – toimi näin
Kun tilaat yksityishenkilönä alkoholia toisesta EU-maasta ja järjestät itse tuotteiden kuljetuksen Suomeen, huolehdit itse myös veroista. Kyseessä on etäosto eli yksityishenkilön hankinta. Ostajana olet verovelvollinen ja maksat valmisteveroa eli alkoholijuomaveroa sekä juomapakkausveroa.
Näin huolehdit valmisteveroista:
Anna ennakkoilmoitus ja aseta vakuus alkoholijuomaverosta.
Anna veroilmoitukset.
Alkoholijuomavero menee vakuudesta, jonka olet maksanut.
Maksa valmisteverot.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/ulkomai…
Ne valmisteverot on jo maksettu noissa nettikauppojen hinnoissa. Suomen Tulli huijaa suomalaisia ja tuo teksti on täyttä fuulaa.
Mitään ylimääräisiä maksuja ei tarvitse eikä pidä Suomen Tullille maksaa. Jos ne myöhemmin jotain inisevät ja koijausta yrittävät, niin edelleenkään kopeekkaakaan ei pidä maksaa, mutta se ukaasi pitää lähettää reklamaatiokirjeen kanssa EU:n komissiolle ja pyytää apua tilanteessa, jossa maan viranomainen ei noudata EU:n perussopimuksen ehtoja, jotka maa on kuitenkin ratifionut ja joihin se on sitoutunut.
Em. tekstin kirjoittanut keskustelija nro 8, älä valehtele.
Vierailija kirjoitti:
EUn sisäinen etämyynti on kuluttajalle verovapaata.
Tilaus tehty ja saa nyt nähdä. Pahimmassa tapauksessa menetin alle 10 e.
Hyvin toimii. Ja kun vielä on tarkkana sen rahdin kanssa ja hyödyntää tarjoukset niin tulee puolet halvemmaksi kuin alkossa. Tulee kotiovelle asti.
Ota sitten huomioon ne kuljetumaksutkin, määräytyy usein painon mukaan.