Tämä on aivan kamalaa. Olen työkokeilussa eräässä firmassa ensimmäistä päivää ja juuri ruokatauolla :0
Päivä muutenn mennyt hyvin ja minulla on eräs tietty henkilö jonka mukana kuljen sen kanssa on mennyt ihan hyvin mutta äsken istuessani taukotiloissa ja sinne tuli firman muita työntekijöitä.
Yritin luoda katsekontaktia ja tervehtiä mutta kukaan ei vilkaissutkaan minuun päin. Joka sekuntti alkoi tuntua kiusallisemmalta kun olen ujo ja en saanut suutani auki.. Ja yritin siinä sitten piipittäen sanoa että oon tässä työkokeilussa ja kukaan ei vastannut mitään lopulta joku sano et ja mä oon tukityöllistetty naurahtaen. (Aivan varmasti jonkunlaista vittuilua)
Tunsin miten kasvoja alko kuumottaa ja lähdin pois istumaan aulaan..
Ei todellakaan tee mieli enää mennä uudelleen tuonne. Pitelee taukoa.. Taidan viettää ruokatunnit muualla..
Kommentit (39)
Höpsis. Morjenstat reippaasti joka kerta, kerran, muuten ei tarvitse ottaa kontaktia kehenkään - oma on ongelmansa, jos ovat möllejä. Pääset näköjään nettiin, siinä on mainio keskustelunvälttelykeino. T: epäsosiaalinen ruokiksella.
Valitettavasti firmoisssa on porukkaa jotka boostaa omaa egoaan halveksimalla työttömiä. Ikäänkuin ei voisi omalle kohdalle kolahtaa.2
Ihan normimeininki, omista kokemuksistakin voin sanoa: harjoittelijat ja työkokeilijat ovat alinta kastia kaikkialla. Minua ei koskaan tervehditty takaisin eikä muutenkaan puhuttu mitään. Jos kysyin työntekijöiltä neuvoa, sain vastaukseksi pelkkää muminaa tyyliin "kato googlesta emmä osaa". Itse olin aina kohtelias, sillä en suostunut alentumaan tuolle tasolle. Tämän takia en enää koskaan halua olla missään työyhteisössä, vaan teen mieluusti töitä freenä kotona tai sitten ulkomailla.
MInulle tehdään tuota mihin vain menenkin, aina on tehty. Aina yläasteelta aikuisuuteen. Ja kyllä tervehdin ihan normaalisti, mutta veikkaan että kehonkieli/ulkonäkö on niin p**seestä, että se vaikuttaa aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Opettele relaamaan ja huolehdi omista asioistasi. Kaikkia ei nyt vaan kiinnosta alkaa kaveeraamaan jokaisen kanssa ja täts fine.
Siinä taas yks jolle ei ole opetettu miten ihmisten kanssa käyttäydytään. Toivottavasti et ole minun työkaverini, tai mikä pahempi niin mun lapseni.
Mitä tuo tietty henkilö sanoi kun kävit hänen kanssaan tilanteen läpi?
Kaikilla ei ole tapana tervehtiä töissä, ei se tarkoita mitään.
Juuri tuon takia työelämä on perseestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele relaamaan ja huolehdi omista asioistasi. Kaikkia ei nyt vaan kiinnosta alkaa kaveeraamaan jokaisen kanssa ja täts fine.
Siinä taas yks jolle ei ole opetettu miten ihmisten kanssa käyttäydytään. Toivottavasti et ole minun työkaverini, tai mikä pahempi niin mun lapseni.
Työpaikka ei ole mikään kaverikerho jossa pitää tutustua ihmisiin, jotka ei voisi vähempää kiinnostaa.
Kyllä nyt jumaliste tervehtiä voi T.eri
Ja sitten ihmetellään miksi nuoret masentuu ja syrjäytyy... monen elämä on vain sitä että joutuu koulukiusatusta työpaikkakiusatuksi.
Vierailija kirjoitti:
MInulle tehdään tuota mihin vain menenkin, aina on tehty. Aina yläasteelta aikuisuuteen. Ja kyllä tervehdin ihan normaalisti, mutta veikkaan että kehonkieli/ulkonäkö on niin p**seestä, että se vaikuttaa aika paljon.
En usko niinkään ulkonäön olevan tässä asiassa merkityksellinen! Itse olen aina ollut jotenkin ulkopuolinen porukassa kuin porukassa ja olen kyllä kaunis (Jos voi itseään kehua), mutta ujo, epävarma ja itseluottamus ollut aina huono. Sosiaaliset tilanteet ahdistaa ja muut aistivat sen. En sitten tiedä vetäydynkö itse jotenkin omiin oloihin vai eikö seuraani kaivata..ikuinen oravanpyörä..
Suomalaisilla ei ole käytöstapoja! Ohjaajalta voisin kysäistä että onko talossa normaalia ettei vakiporukka eded tervehdi meitä työkokeilijoita. Luultavasti on, mutta saapahan edes se ohjaaja tietoon ongelman.
Haha mukava kuulla. Kyllä näille työkokeilu, harjoittelijahessuille pitää näyttää talon hierarkia. Ja että he ovat pohjalla minne kuuluvat. T. Helsinkiläinen avokonttori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka ei ole mikään kaverikerho jossa pitää tutustua ihmisiin, jotka ei voisi vähempää kiinnostaa.
Miksi? Joku on joskus sanonut, että niin kuuluu tehdä?
Minulla ei sitten ole sitä oikeutta siihen omaan tilaan, että haluan pitää mahdollisemman etäisen välit työkavereihin? Tervehtimällä annan kuitenkin luvan lähestyä ja sitä en halua.
Tilan ja välimatkan pitäminen onnistuu, vaikka tervehtiikin. Kohtelias voi olla, vaikka onklisikin etäinen. - 2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli antaa se lupa jatkaa juttua? Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole tapana tervehtiä töissä, ei se tarkoita mitään.
Minusta se tarkoittaa sitä, että ihmisellä joka noin toimii, ei ole käytöstapoja.
Miksi osa ihmisistä kokee kaiken henkilökohtaisena loukkauksena? Ne muut tuli sinne syömään, ei etsimään kavereita. Ehkä he eivät edes puhu suomea? Ehkä siellä on joka viikko 5-10 uutta kokeilijaa? Ehkä he nyökkäsivät, mutta se ei ap:lle riitä.
Ihme sakkia kyllä pakko sanoa.