Mummoni loukkaa kommenteillaan minua
Ei mene vanhuuden piikkiin tämä saan jatkuvasti kuulla kuinka huono minun hiustenvärini on ja mikään ei ole hyvää hänen mielestä. Kysyi oikein suureen ääneen että mitä mun hiuksille on tapahtunut ja olin vain värjännyt toisella värillä josta itse pidän.
Miten voisi sanoa ulkonäön huomauttelu ei ole kivaa
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Outoa lukea tällaista.
Yleensä mummin ja lapsenlapsen välit on lämpimät.
Yksinkertaisesti sitä että tykätään toisistaan.Tuo kuulostaa tyypilliseltä anopin kuittailulta.
Siihen taas ei auta mikään.
No en kyllä noinkaan väittäisin. Omasta lapsuudesta muistan ainakin kaksi kaveria, joilla oli aivan hirveä mummo.
Omani oli ihan ok, mutta juurikin tuollainen ulkonäön päivittelyä ja kommentointi oli normaalia hänelle.
Samoin tiedän edelleen +60v ihmisiä, jotka luulevat että on ihan ok kommentoida nuoren kehon muutoksia murrosiässä.
Jokin perintötrauma näillä polvilla (sodan aikaisella ja jälkeisellä) kulkee ja vasta nykyinen kaksi-nelikymppisten polvi on alkanut tuota työstämään aktiivisesti.
Ikävää jos et kestä totuutta.
Itse olisin tyytyväinen et joku sanoisi että sepalus on auki, eikä itse vasta huomaisi kokoillan jälkeen.
Haloo! Mummosi on täysin eri sukupolvi kuin sinä! Iäkkäät ovat elänneet täysin eri tavalla. Hyväksy sitä!
Anna sen puhuu vaa!
Tässäkin ketjussa sen huomaa ketkä ovat niitä kivoja ja hyväntahtoisia ja ketkä niitä muita. Ei pidä sitten (mummona) ihmetellä kun porukka ympärillä ottaa etäisyyttä.
Tsemppiä ap:lle. Pidä nätisti ja asiallisesti rajasi. Mummon ja kaikkien muidenkin kanssa.
Olen AP ja en tod haukkunu mummoa vaan hän arvosteli minua ja tulin vaan kirjoittamaan mitä tunteita tuollainen herättää. Tietysti ei pitäis ollenkaan reagoida kun näyttää että ei kiinnosta niin ehkä jättää sanomatta mutta ei jätä.
Eikä hän edes pahoittele käytöstään milloinkaan ja kyllä se pistää miettimään mitä hänen mielessä liikkuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa lukea tällaista.
Yleensä mummin ja lapsenlapsen välit on lämpimät.
Yksinkertaisesti sitä että tykätään toisistaan.Tuo kuulostaa tyypilliseltä anopin kuittailulta.
Siihen taas ei auta mikään.No en kyllä noinkaan väittäisin. Omasta lapsuudesta muistan ainakin kaksi kaveria, joilla oli aivan hirveä mummo.
Omani oli ihan ok, mutta juurikin tuollainen ulkonäön päivittelyä ja kommentointi oli normaalia hänelle.
Samoin tiedän edelleen +60v ihmisiä, jotka luulevat että on ihan ok kommentoida nuoren kehon muutoksia murrosiässä.
Jokin perintötrauma näillä polvilla (sodan aikaisella ja jälkeisellä) kulkee ja vasta nykyinen kaksi-nelikymppisten polvi on alkanut tuota työstämään aktiivisesti.
Sotaa ei voi syyttää kaikesta.
Pikemminkin asia on niin, että nykymummot lienevät ensimmäinen mummoutunut mämäsukupolvi. Toisaalta lapsenlapset (kai) yleisesti kyllästyvät "vanhojen" ihmisten seuraan ja äidit pitävät sitä luonnollisena.
Joten siinä ei sitten sukupolvet oikein siedä toistensa eroja.
En kyllä ymmärrä mitä mieltä on lähisukulaisia tölviä puolin ja toisin. Jos ei oikeasti viihdytä yhdessä niin ei kukaan pakota.
Mummo kiertoon ja mukavampi mummeli tilalle!