Onko teillä muilla sitä että ihmissuhteet on alkaneet vaikeutua?
Viha, suuttumus, kateus ym, huokuvat näistä ihmisistä. Ja hengessä kokee taistelua jatkuvasti. Joidenkin ihmiset seurassa olo saa aikaan jopa sen ettei öisinkään saa nukuttua. Se viha tai jokin mitä ei osaa edes selittää. Se tarttuu minuunkin, eikä uskalla tai haluaisi edes tavata näitä ihmisiä enää mutta kun ei kykene täysin välttämäänkään heitä. Mutta seuraukset ovat lähes aina samat.
oon oikeesti niin uuvuksissa. Monet on suuttunut muhun. Jotkut tuntevat inhoa ja kateutta vaikka tietävät että mun tieni ei ole ollut helppo. Onko kellään muulla tämmöstä? Että tuntuu oikeesti että alkaa oleen niin yksin.
Kommentit (12)
Jos sulla on monenkin ihmisen kanssa tuota ongelmaa ja jos olet suututtanut monet eri ihmiset, niin silloin lähtisin itse miettimään sitä, että voisiko vika ollakin minussa sen sijaan, että kaikki muut ovat viallisia?
Just oli juttua taas lehdessä yksinäisyyden yleistymisestä. Ei minulla vaan ole ystävyyden lämmittämisen yritykset onnistuneet viime aikoina.
On ollut tuota! En ole varma mikä mättää. Osa voi olla pettynyt etten osaa ja halua olla niin läheinen kaveri heille tai kellekään. Vaikka haluan silti olla kaveri. Osa voi olla tyytymätön omaan elämään. Itsekin osaan nykyään tuoda ilmi jos petyn johonkin ja se saa aikaan kierteen. Esim ohareista närkästyn.
kirjoitti:
Jos sulla on monenkin ihmisen kanssa tuota ongelmaa ja jos olet suututtanut monet eri ihmiset, niin silloin lähtisin itse miettimään sitä, että voisiko vika ollakin minussa sen sijaan, että kaikki muut ovat viallisia?
Hullu,tuota mietin koulukiusattuna "mikä minussa on vikana" kun narsistinartut kiusasi yläasteella.
On tutkittu että koulukiusaajat ovat kiusaajia aikuisena.
Sinussa ei ole mitään vikaa ap.
Kyllähän joku vetovoima on kyseessä. Millä muuten se selittyy, että yhdellä on tuollainen kokemus, ja minulla viisikymppisenä ei ole yhtään tuollaista kokemusta?
Ei se sitä ole, että ap:ssa olisi mitään ”vikaa”, vaan jotain hän tekee eri tavalla kuin minä.
Eri
Yhden ihmisen kanssa kyllä, mutta mitenkään laajemmin ei.
Ei ole. Iän myötä ihmissuhteeni ovat muuttuneet vain mutkattomimmiksi. Lapsena ja teininä oli enemmän draamaa mitä erilaisimmista syistä ystävien ja kavereiden kanssa, koska kyky hyväksyä erilaisuutta ja antaa toiselle tilaa olla oma itsensä oli heikompi. Oli myöskin paljon ehdottomampi monissa asioissa.
Kiltit ihmiset ovat hullumagneetteja.
Kilttiä on helppo kiusata ja alistaa.
Tiedän mistä puhut. Ihmiset ovat muuttuneet entistä itsekkäämmiksi. Vanhan ajan yhteiskunta on hajoamassa.
Voimakkaitaei kirjoitti:
Kiltit ihmiset ovat hullumagneetteja.
Kilttiä on helppo kiusata ja alistaa.
Minussa on sellainen "vika", että ensivaikutelman saa kiltistä ja mukautuvasta, kaikin tavoin helposta (yksinkertaisesta?) ja ystävällisestä ihmisestä. (Joka tavallaan olenkin, mutta en kumminkaan ole henkisesti heikko vätys.)
Minusta ei siis odoteta itselle mitään haastetta tai vastusta. Tämä miellyttää tietynlaisia ihmisiä.
He tykkäävät puhua, mielipiteensä ja elintapansa ovat ainoat oikeat.
Kun sitten ajan myötä alkaa paljastua, että olenkin todellisuudessa hyvinkin jämäkkä, itsenäinen henkilö, joka ei kaipaa "johtajaa", ystävä alkaa piikitellä ja huomautella kaikenlaisista asioista.
En tiedä, tajuavatko nämä manipuloijat omaa käytöstään.
Ei ole.