Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut tunnin töissä. Ei ole enää MITÄÄN tekemistä. Olen hakenut muita töitä, mutten saa.

Vierailija
02.12.2019 |

Omalla alalla työllisyys on, no, työllisyyttä ei ole. Niistä muutamista työpaikoista taistelee sadat ja sadat muutkin ja me, jotka emme työskentele omalla alallamme, teemme jotain muuta tai olemme työttömiä.

Turhauttavaa, vaikka olen äärimmäisen kiitollinen siitä, että ylipäätään on töitä. Ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneena kaipaisin kuitenkin vähän haasteellisempaa työtä kuin kahden paperin kopioiminen yhden työpäivän aikana.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele netin kautta uusia asioita. Netissä on paljon ilmaisia videokurssejakin.

Vierailija
2/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän oli just joku tutkimus, että puuduttava, haasteeton nollatyö on pääkopalle jopa vaarallisempaa kuin burnout.

Usein valitetaan töistä kun hommat on paskaduuneja, mutta vielä pahempaa on kyllä esittää 8h ajan että teet jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä työtä oikein teet, kun työnantajalla on varaa palkata sinut "ei mitään" vastaan? Käytä tilanne hyväksesi ja opiskele vaikka. Sehän näyttää ihan työnteolta...

Vierailija
4/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MItä työtä oikein teet, kun työnantajalla on varaa palkata sinut "ei mitään" vastaan? Käytä tilanne hyväksesi ja opiskele vaikka. Sehän näyttää ihan työnteolta...

Olen aivan turha ja ylimääräinen henkilö tässä firmassa, muttei tulisi mieleenikään avata suutaan töiden vähyydestä. Lentäisin pihalle alta aikayksikön säästösyistä.

Meillä on avokonttori, joten aika vähän pystyn tekemään mitään täysin omaa. Olen minä tässä samalla jotain verkkokursseja suoritellut, mutta mitään kovin ihmeellistä syventymistä ei työpäivän aikana voi tehdä.

ap

Vierailija
5/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästähän oli just joku tutkimus, että puuduttava, haasteeton nollatyö on pääkopalle jopa vaarallisempaa kuin burnout.

Usein valitetaan töistä kun hommat on paskaduuneja, mutta vielä pahempaa on kyllä esittää 8h ajan että teet jotain.

Juuri näin. Mieluummin kiire ja siitä aiheutunut väsymys kuin se, että on henkisesti aivan loppu kahdeksan tunnin paikallaan istumisen takia. Illalla ei ole motivaatiota tehdä mitään, on niin tylsistynyt olo!

ap

Vierailija
6/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan turha ja ylimääräinen henkilö tässä firmassa, muttei tulisi mieleenikään avata suutaan töiden vähyydestä. Lentäisin pihalle alta aikayksikön säästösyistä.

Meillä on avokonttori, joten aika vähän pystyn tekemään mitään täysin omaa. Olen minä tässä samalla jotain verkkokursseja suoritellut, mutta mitään kovin ihmeellistä syventymistä ei työpäivän aikana voi tehdä.

ap

Auts.. Oma työhuone on kultaakin kalliimpi.

Vierailija
7/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinun luullaan tekevän?

Ei kai voi olla tehtävää, jossa ei ole määritelty vastuita.

Vierailija
8/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin paljon sellaisia asioita, jotka ovat viime vuonna automatisoituneet. Niitä töitä ei tee enää ihmiset, vaan järjestelmät ja robotit. Aiemmin esim. jos meille tuli uusi työntekijä, kaikenlaiseen kirjaamiseen, tunnusten luomiseen, avainten säätämiseen (sähköiset avaimet) ja vaikka mihin meni helposti todella paljon aikaa. Nyt kaikki tulevat automaattisesti, kun syötän henkilötunnuksen järjestelmään. 

Vierailija
9/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samassa tilanteessa, mutta ei kauheasti harmita minua. Pidän kiireettömyydestä ja rauhallisuudesta.

Vierailija
10/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samassa tilanteessa, mutta ei kauheasti harmita minua. Pidän kiireettömyydestä ja rauhallisuudesta.

Mua harmittaa se, että joudun tsemppaamaan koko päivän ja esittää tekeväni jotain. Se stressaa. Ja jostain syystä olen sitten stressin takia ihan poikki illalla, enkä jaksa mitään.

Elämä on oikeasti tosi tylsää tällä hetkellä. Menen töihin, en tee mitään, palaan kotiin, enkä jaksa enää tehdä mitään. Nukun ja aamulla sama homma uudestaan.

ap

Vierailija
11/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri oli tollasessa työssä. Oli pakko esittää sellaista, että on töitä, vaikkei ollutkaan. Oli vientiishteeri, mutta firmalla ei ollut moneen kuukauteen vientiä. (ja kun joskus oli, niin lyhyen aikaa)

Yritti hamuta muiden töitä, muttei onnistunut saamaan (ehkä nekin pelkäsivät liian vähää työmäärää)

Tietty lopulta työnantaja huomasi, ettei vientiishtweri tarvita ka kaverini sai loparit. 64ä

Vierailija
12/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin paljon sellaisia asioita, jotka ovat viime vuonna automatisoituneet. Niitä töitä ei tee enää ihmiset, vaan järjestelmät ja robotit. Aiemmin esim. jos meille tuli uusi työntekijä, kaikenlaiseen kirjaamiseen, tunnusten luomiseen, avainten säätämiseen (sähköiset avaimet) ja vaikka mihin meni helposti todella paljon aikaa. Nyt kaikki tulevat automaattisesti, kun syötän henkilötunnuksen järjestelmään. 

Eikä muuta vastuuta? Korkeakoulututkinto?

Vierailija
13/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ootko sä minä? En ole kesäloman jälkeen tehnyt juuri mitään töitä töissä, lähinnä opiskellut omiani ja odotellut määräaikaisuuden päättymistä. 

Vierailija
14/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä muuta vastuuta? Korkeakoulututkinto?

Tähän työhön ei tarvita korkeakoulututkintoa, vaatimuksena taisi olla joku opistotasoinen tutkinto. Minulla on siis korkeakoulututkinto alalta, joka ei työllistä. Olisin valinnut toisen alan, jos olisi nähnyt tulevaisuuteen 15 vuotta sitten. 

Minulla on nimellisiä vastuita, mutta niistä ei aiheudu tehtävää. Vastuut ovat todellisia, mutta niiden eteen ei tarvitse tehdä mitään, koska tehtävät ovat automatisoituja ja hoituvat itsekseen. On myös hyvin paljon sellaisia asioita, jotka aiemmin oli pakko hoitaa paperilla, mutta paperiton toimisto on lopettanut nekin toiminnot. Aiemmin piti vaikka skannata joku tiedosto, lisätä se käsin järjestelmään ja lähettää eteenpäin ja nyt ne tulevat automaattisesti ne tiedostot sinne järjestelmään, eikä minua tarvita väliin ollenkaan.

ap

Vierailija
15/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ootko sä minä? En ole kesäloman jälkeen tehnyt juuri mitään töitä töissä, lähinnä opiskellut omiani ja odotellut määräaikaisuuden päättymistä. 

Ihan älytöntä. No, minulla on vakituinen työ ja siksi en pidä tästä kovinkaan suurta haloota. Olisin ensimmäinen lähtijä, jos joku huomaisi, etten tee mitään. Ja siitäpä riemu repeäisi, kun en saisi töitä enää mistään..

Vierailija
16/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin totta. Kokemusta paristakin korkeakoulutetun suojatyöpaikasta. Kaverit eivät millään tajunneet miksi olin äärettömän stressaantunut ja lopulta oli pakko lähteä pois. Sitten toisissa paikoissa vastaavasti täytyy tehdä kahden ihmisen työt.

Teen melkein mieluummin kiireistä aivotonta työtä kuin istun sormia pyöritellen avovankilassa 8 h päivässä.

Vierailija
17/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin totta. Kokemusta paristakin korkeakoulutetun suojatyöpaikasta. Kaverit eivät millään tajunneet miksi olin äärettömän stressaantunut ja lopulta oli pakko lähteä pois. Sitten toisissa paikoissa vastaavasti täytyy tehdä kahden ihmisen työt.

Teen melkein mieluummin kiireistä aivotonta työtä kuin istun sormia pyöritellen avovankilassa 8 h päivässä.

Mäkin olen miettinyt, että paljon mieluummin tekisin jotain tehdastyötä tai lakaisisin lattioita kuin istuisin toimettomana. Tulisi edes sellainen olo, että tekee jotain. Palkkahan mulla on hyvä, yli 3000 euroa ja siksi siivoustyö ei houkuta..

ap

Vierailija
18/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika sama, vuodesta pari viikkoa kiireistä ja muuten täytän päiväni kiireiseltä näyttämisellä. Mulle tämä tosin sopii, olenhan jo pari vuotta ollut näin enkä vielä kyllästynyt - mutta hitto jos saisi tästä yli 3000 euroa! o.O

Vierailija
19/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tilanteesi. Mun työpaikassani on sellainen tilanne, että väkeä rekrytoidaan nupit tutisten uusiin, hienoihin tehtäviin, ja vanhat mätänee hommien puutteessa. Sitten pomot ihmettelee, kun nämä uudet lähtee kolmen kuukauden kuluttua parempiin hommiin, kun se hieno ja jännä homma on lähinnä haukottelua.

Meidän vanhojen kohdalla tilanne on sellainen, että töitä riittää ehkä tunniksi - kahdeksi per päivä, ja sitten roikutaan netissä tai juoruillaan kavereiden kanssa. Pahin tilanne on heillä, jotka ovat vielä joutuneet esimiesten epäsuosioon. Yhdellä kollegalla voi olla yksi työtehtävä viikossa, ja sekin sähköpostin edelleenlähetys! Firmalla on todella paljon löysää rahaa, kun on varaa tällaiseen pelleilyyn. Tilannetta pahentavat ne nuoleskelijat ja työn sankarit, jotka joka tilaisuuden tullen valittavat kiirettä, mutta kun heille ehdottaa töiden jakamista, ne pitävät tehtävistään kiinni kynsin hampain.

Vierailija
20/27 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tilanteesi. Mun työpaikassani on sellainen tilanne, että väkeä rekrytoidaan nupit tutisten uusiin, hienoihin tehtäviin, ja vanhat mätänee hommien puutteessa. Sitten pomot ihmettelee, kun nämä uudet lähtee kolmen kuukauden kuluttua parempiin hommiin, kun se hieno ja jännä homma on lähinnä haukottelua.

Meidän vanhojen kohdalla tilanne on sellainen, että töitä riittää ehkä tunniksi - kahdeksi per päivä, ja sitten roikutaan netissä tai juoruillaan kavereiden kanssa. Pahin tilanne on heillä, jotka ovat vielä joutuneet esimiesten epäsuosioon. Yhdellä kollegalla voi olla yksi työtehtävä viikossa, ja sekin sähköpostin edelleenlähetys! Firmalla on todella paljon löysää rahaa, kun on varaa tällaiseen pelleilyyn. Tilannetta pahentavat ne nuoleskelijat ja työn sankarit, jotka joka tilaisuuden tullen valittavat kiirettä, mutta kun heille ehdottaa töiden jakamista, ne pitävät tehtävistään kiinni kynsin hampain.

Ja PS. Meillä sitä kiireen tuntua täytyy toisissa ryhmissä teeskennellä. Olin hetken aikaa yhdessä ryhmässä tekemässä raportteja, joiden tekeminen oli sellainen tunnin homma. Esimieheni kielsi jakamasta niitä eteenpäin ennen iltapäivää, ettei vaan näyttäisi, että homma on turhan helppo ja nopeasti valmis :D