Maksukorttipäätettä töissä käyttävät: älykellolla maksaminen
Käytän itse älykelloa tosi paljon maksamiseen, koska se on niin kätevää. Kuitenkin tosi monessa paikassa se herättää ihmetystä. Miten teillä, jotka olette töissä kassoilla, ravintoloissa yms. Kuinka usein teillä maksetaan älykellolla?
Kommentit (14)
Sen verran harvoin, että tapahtumaa nopeuttaisi, jos sanoisit maksavasi sillä korttipäätteellä. Etten turhaan odota saavani käteistä, kun molemmat siinä seistään odotetaan.
Toi on siis niin lääst siison, mä maksan ranteeseen istutetulla implantilla. Simmikortin vaihto ei oo mukavaa, kaikenlaisia magneetteja pitää vältellä, mut onhan se vaikutuksen tekeminen tietty tärkeämpää.
Olen käyttänyt älykelloa maksamiseen noin 1.5 vuotta. Harvoin sitä enää ihmetellään. Sanon kassalle maksavani lähimaksulla. En enää kanna lompakkoa mukanani lainkaan.
Asiakaskunta n. 7-99v
Asiakkaista n.65 maksaa pankkikortilla. Käteisellä asiakkaista maksaa n.25%, puhelimella n. 7% ja loput 3% käyttää sitten kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran harvoin, että tapahtumaa nopeuttaisi, jos sanoisit maksavasi sillä korttipäätteellä. Etten turhaan odota saavani käteistä, kun molemmat siinä seistään odotetaan.
Joo, tämän olen huomannut, että kannattaa mainita millä maksaa. Välillä joku ihmettelee esim. ravintolassa, kun en kaiva lompakkoa käsiini.
Ap
Mä maksan silmän iiriksellä. Joskus vähän ihmetellään, kun tuijottelen sentin päästä sitä lähimaksupäätettä.
Olen edelläkävijä ja alkanut taas käyttää lähinnä käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaskunta n. 7-99v
Asiakkaista n.65 maksaa pankkikortilla. Käteisellä asiakkaista maksaa n.25%, puhelimella n. 7% ja loput 3% käyttää sitten kelloa.
Teillä niitä kellolla maksajia sitten on säännöllisesti. Junassa ja useammassakin ravintolassa olen ollut kuulemma ensimmäinen.
Ap
Maailmalla kellomaksaminen on aika yleistä, mutta meillä vasta harva pankki tukee toimintoa. Älykelloja ihmisillä on paljon, mutta ainoastaan Nordea ja Danske tukevat.
Meillä 80% asiakkaista ulkomaisia ja tuo ollut käytössä jo pidempää. Silloin parivuotta(ko) sitten, kun eka maksoi kellolla ihmetytti, ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 80% asiakkaista ulkomaisia ja tuo ollut käytössä jo pidempää. Silloin parivuotta(ko) sitten, kun eka maksoi kellolla ihmetytti, ei enää.
Suomalaisilla ei niitä niin paljon olekaan.
Ehkä n. kerran kuukaudessa joku maksaa älykellolla. Kaikki ovat kyllä olleet suomalaisia, joten en ollut ajatellut, että kellolla maksaminen olisi juuri ulkomaalaisten juttu.
Aika harvoin, lähinnä vain venäläiset turistit maksaa kellolla.