Kuinka saisin miehen luottamaan minuun jälleen? Ero ja takaisinpaluu.
Suhteemme on ollut intensiivinen ja tunteikas.
Etenimme kovalla vauhdilla eteenpäin ja hienoja kokemuksia on tullut kerättyä lyhyessä ajassa useita, kaikki matkustellut yms.
Yhteinen asunto valmistumassa ja paljon mukautumista tilanne on vaatinut.
On ollut hyvin paljon asioita, joihin on joutunut sopeutumaan kun me suhteeseen ryhdyimme. Tilanteemme on hyvin erikoinen.
Asumme eri paikkakunnalla, lapset, ikäero, elämänmuutokset.
Pelko on ohjannut vahvasti toisinaan, että mitä jos homma ei toimikaan, mitä jos tämä on valetta, tilanne on vaikuttanut niin absurdilta välillä vaikkakin olemme molemmat olleet täysillä mukana.
Yksi ihminen on yrittänyt myös sabotoida suhdetta useaan otteeseen ja aloin itsekin suurentelemaan asioita välillä.
Kaikki räjähti käsiin, rakkaus, pelko ja hyvin stressaava elämäntilanne töiden vuoksi molemmilla. Molemmat olemme uupuneita ja töitä on paljon sekä pitkät työmatkat päälle.
Minä jätin hänet kun tuntui, että seinät kaatuvat päälle ja pelko ylimitottui.
Se sattui minuun paljonkin. En tiennyt mitä tai ketä kuuntelen ja mitä ympärillä tapahtuu ja keneen voin uskoa.
Kaikenlaiset kauhuskenaariot ja uupumus oli päällä.
Mies kuitenkin halusi vielä olla minuun yhteyksissä eikä ymmärtänyt päätöstäni tai miksi en voisi häneen luottaa. Kaikki on kuitenkin toteutunut mitä on minulle luvannut tai miettinyt tulevaisuuttamme.
Hän on minua rakastanut ja panostanut suhteeseen vaikka on ollut paljon haasteita.
Nyt olemme keskustelleet asioita läpi, olen myöntänyt virheeni ja päättänyt, etten anna ulkopuolisten vaikuttaa. Haluan keskittyä tulevaan hänen kanssaan ja olla antamatta pelolle liian suurta tilaa.
Nyt vuorostaan mies kuitenkin pelkää ja on hyvin epävarma. Hän sanoi, että se ero sattui häntä paljon ja hänen luottamus minuun on vaakalaudalla ellei jopa kokonaan kadonnut.
Hänen mielialansa tilannetta kohtaan vaihtelee. Hän tahtoo olla kanssani mutta toisaalta on niin stressaantunut ettei tiedä tahtooko sittenkään.
Hän saattaa yhtenä hetkenä puhua tulevasta hyvin luottavaisesti. Matkoista, yhteenmuutosta jne tai sitten pudottaa pommin ja kertoa, ettei tiedä sittenkään voiko olla kanssani. Hän ei tiedä.
Annan hänelle kyllä aikaa, ymmärrän hyvin tilanteen hänen silmissään.
Hän pyysi minun olevan sitkeä sekä kärsivällinen mutta on tällä hetkellä aika masentunut ja stressaantunut elämässään monista asioista ja kertoi, että minäkin tuotan tällä hetkellä stressiä.
En tiedä kuinka auttaisin häntä.
Tämä on raastavaa vaikkakin toiveikasta.
Haluaisin vain saada tämän tilanteen balanssiin. Ymmärsin eromme aikana paljon kun pystyin hetken katsomaan asioita kauempaa.
Toisaalta mietin, että tuskin mies nyt kanssani olisi jos ei tahdo oikeasti jatkaa. On kuitenkin hyvin tiukka päätöksissään normaalisti ja tarmokkaasti eteenpäin menevä kun elämä vie.
Olen ihmeissäni että edes on tällä hetkellä kanssani kaiken tuon sotkun jälkeen.
Toivottavasti saamme tämän selvitettyä.
Kommentit (5)
Ei teidän suhde kovin toiveikkaalta vaikuta. Toinen on tuuliviiri ja toinen on masentunut, mikäli oikein ymmärsin.
Miksi olet antanut jonkun muun vaikuttaa päätöksiisi aiemmin?
Ajatella, että aikuinen ihminen on näin epävakaa. Kuvioissa on vielä kapsia.
Up