Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lompaloinen, miten sen teet?

Vierailija
01.12.2019 |

Ihan uteliaisuudesta, miten pyydätte palveluksia, rahaa ja tavaroita?

Suunnitteletteko tilanteen etukäteen vai onko se spontaani toteamus, että sulla ei ole varaa lähteä yhdessä jonnekkin ja toinen tarjoutuu maksamaan ja toinen muodon vuoksi kursailee?
Miten kalliit lahjat? Kävelettekö laukkukauppaan Helsingissä vai onko se jossain matkalla helpompi ”ihastua” johonkin luksuskenkiin tms?
Onko teillä monta maksajaa? Kumppanin lisäksi esim omat vanhemmat? Pyydättekö vanhemmilta eri asioita, esim silmälaseja, lääkärikuluja, huonekaluja?
Loisitteko myös lapsille?
Tajuaako maksaja, missä mennään?
Miten yhteen muutto ja eri tulotaso?
Piilotteletko oikeita tietoja tuloistasi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on lompaloinen.

Mun exä kuitenkin teki niin, että vuokranmakspäivänä ilmoitti, että tässä kuussa ei pysty osallistumaan vuokraan. Teki sen joka kuukausi.

Jos halusin mennä elokuviin, mies ilmoitti olevansa pa, mutta ei päästänyt minua yksin. Jos halusin nähdä elokuvan, niin piti ostaa lippu miehellekin. Ja popparit ja limsat myös.

Lisäksi pyysi usein rahaa lainaan. Ja minä olin paha ja itsekäs jos en lainannut. Eihän hän niitä lainoja koskaan aikonut takaisin maksaa.

Onneksi en ehtinyt saada lapsia siinä suhteessa.

Vierailija
2/2 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä on lompaloinen.

Mun exä kuitenkin teki niin, että vuokranmakspäivänä ilmoitti, että tässä kuussa ei pysty osallistumaan vuokraan. Teki sen joka kuukausi.

Jos halusin mennä elokuviin, mies ilmoitti olevansa pa, mutta ei päästänyt minua yksin. Jos halusin nähdä elokuvan, niin piti ostaa lippu miehellekin. Ja popparit ja limsat myös.

Lisäksi pyysi usein rahaa lainaan. Ja minä olin paha ja itsekäs jos en lainannut. Eihän hän niitä lainoja koskaan aikonut takaisin maksaa.

Onneksi en ehtinyt saada lapsia siinä suhteessa.

Joo, minunkin eksäni pyysi jatkuvasti rahaa "lainaan". Tupakkaan, alkoholiin, milloin mihinkin... Hän pyysi rahaa myös muilta, mm. kavereiltaan ja vanhemmiltaan. Minä aloin jossain vaiheessa olla todella väsynyt tilanteeseen, ja uskoakseni muutkin ajattelivat samoin. 

Eksäni oli luonteeltaan äärimmäisen itsekeskeinen, suorastaan muita hyväksikäyttävä, vaikka pitikin itseään mukavana, joviaalina ja "kilttinä" (kyllä, hän käytti tuota sanaa itsestään). Jos kieltäydyin lainaamasta rahaa, alkoi armoton jankutus. Sanoisin sitä painostukseksi. Samaa jankutustaktiikkaa hän käytti muissakin tilanteissa ja yhteyksissä. Todella raskas ihminen, onneksi tajusin lähteä. 

Ap:n kysymyksiin en osaa vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän