Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väitän, että iso osa masentuneista parantuisi säännöllisten meditaatioharjoitusten avulla

Vierailija
30.11.2019 |

Olen itsekin ollut masentunut, syönyt lääkkeitäkin. Luojan kiitos en enää tunge itseeni moskaa.

Olen hiljattain löytänyt joogan ja meditaation, ja elämänlaatuni on parantunut näiden ansiosta huomattavasti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ajattelussa on usein juuri tuo ongelma, että kuvitellaan omien ratkaisujen toimivan kaikille muillekin.

Vierailija
2/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty sanomaan kyllä tai ei koska en ole koskaan ollut masentunut enkä liioin kokeillut meditaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni masentunut parantuisi jos yksi asia sallittaisi tai laillistettaisi.

Vierailija
4/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditoin n 3 vuotta ja menin vain pahemmin sekaisin (oli muitakin ongelmia kuin masennus)

Vierailija
5/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Jos mieli voi tehdä sairaaksi, se voi tehdä myös terveeksi - pätee suurimpaan osaan meistä.

Hankaluus on monella siinä, että negatiivisista tuntemuksista ennättää tulla toiston kautta tuttu ja turvallinen eli normaali tapa ajatella. Alakulo on tunteena erittäin vahva ja koukuttava, joten tunteista on hankala pyristellä irti. Tulee tunne, että olen yhtä kuin ajatukseni, mikään ei voi auttaa ja olen ikuisesti tätä. Moni antaa sitten tietenkin ymmärtää, että ratkaisun täytyy tulla ulkopuolelta, koska olenhan minä sairas ja sairaan täytyy saada apua. Kyllä saa, pilleripurkin. 

Itsensä voi pakottaa ajattelemaan positiivisia ajatuksia ja hymyilemään. Kun sitä toistaa riittävästi, alakulo vähenee pakosti. Mieli ei voi olla eri mieltä itsensä kanssa eikä mieli tee eroa sille, onko ilo keksittyä vai todellista.

Lisäisin meditaation ja mielenterveyden muut hoitomuodot kouluihin pakolliseksi oppiaineeksi. Nykyinen elämäntapamme tekee meidät kaikki jossain vaiheessa sairaiksi ja laittaa jokaisen popsimaan vuorollaan pillereitä. Ihmetellään sitten yhdessä, mikä mahtaa maailmassa mättää.

Vierailija
6/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi. Onneksi ainakin toinen on leviämässä terpiahoidon ohessa hoitokäytäntöihin maailmalla. Paykedeelit. Siitä toisesta hyötyisivät myös kaikki kipupotilaat.

Vierailija
7/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi. Onneksi ainakin toinen on leviämässä terpiahoidon ohessa hoitokäytäntöihin maailmalla. Paykedeelit. Siitä toisesta hyötyisivät myös kaikki kipupotilaat.

Suomessa kaikki ongelmat pitää hoitaa viinalla. Se on ainoa mitä saa laillisesti ilman reseptiä.

Vierailija
8/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaikki ongelmat pitää hoitaa viinalla. Se on ainoa mitä saa laillisesti ilman reseptiä.

Mitä väliä, kun viinanjuonti paranna masennusta.

En tosin tiedä, auttaako meditaatiokaan, osalle varmasti. Etenkin kun ap on vasta vähän aikaa sitten tutustunut meditaatioon, hän tällä lyhyellä kokemuksella väittää, että kaikki parantuu masennuksesta meditaation avulla. Emmehän vielä tiedä, parantuuko ap itsekään...

Joten mä väitän, että iso osa masentuneista paranaa, jos vaan viitsii käydä kävelyllä metsässä päivittäin minimissään puoli tuntia, säässä kuin säässä.

*olkaa hyvä*

Vierailija
9/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus parantuisi monelta kun yhteiskuntatasolla mietittäisiin hyvän ihmisen vaatimukset uusiksi. Turhaan päteminen, suorittaminen ja lapsellinen kilpailu aikuisten kesken vähennettäisiin huomattavasti. Typerä laumasieluisuus syö omalaatuiset ihmiset. Siihen masennukseen ei mitkään hönkäyspyllistelyjumpat auta.

Vierailija
10/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet eivät ole mitään moskaa, vaan iso apu oikeasti masentuneelle.

Joogasta ja meditaatiosta pysyn kaukana koska olen kristitty, ei mitään itämaisten uskontojen soopaa minulle! Kristillinen meditaatio eri asia.

Vierailija
11/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla masennus johtuu fyysisestä sairaudesta ja sen tuomista lieveilmiöistä (vaikutus taloudelliseen tilanteeseen, sosiaalisiin suhteisiin, omaan ulkonäköön ja markkina-arvoon). Ei voida parantaa. Millähän masennus paranisi? Olen miettinyt, että ainoa vaihtoehto olisi luoda joku uusi persoonallisuus, missä en välittäisi em. elämänlaatua tuovista asioista. En vaan millään haluaisi olla egostaan eronnut joogi, vaan mieluummin olisin tässä maailman hulluudessa mukana jos se olisi mahdollista. Mitä suosittelisitte minulle?

Vierailija
12/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
13/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, kun viinanjuonti paranna masennusta.

En tosin tiedä, auttaako meditaatiokaan, osalle varmasti. Etenkin kun ap on vasta vähän aikaa sitten tutustunut meditaatioon, hän tällä lyhyellä kokemuksella väittää, että kaikki parantuu masennuksesta meditaation avulla. Emmehän vielä tiedä, parantuuko ap itsekään...

Joten mä väitän, että iso osa masentuneista paranaa, jos vaan viitsii käydä kävelyllä metsässä päivittäin minimissään puoli tuntia, säässä kuin säässä.

*olkaa hyvä*

Viinanjuominen auttaa niin kauan kuin saattaa juoda. Sen jälkeen tietenkin masennus tulee takaisin. Se on kuitenkin ainoa mitä voi tehdä kun mitään muuta ei saa vaikka pyytäisi.

Vierailija
14/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mut se jooga parantaa koska liikunta parantaa kaikkia mielen ongelmia olivatpa sitten psyykkisiä tai neuropsykologisia tapauksia. Meditaatio pelkästään ja ilman ohjausta voi olla pahimmillaan vaarallista.

Vierailija
15/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus poistetaan poistamalla masennusta aiheuttava asia esim. työttömyys, huono työpaikka, huono parisuhde, huonot raha-asiat tai lapsettomuus. Turha keksiä, että ongelmat voitaisiin ratkaista muilla tavoin.

Vierailija
16/16 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty keskittymään meditaatioon. Aivot työskentelee lakkaamatta.

En kyllä ole masentunutkaan mutta olisi kiva olla ajattelematta hetken.