Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on HY:n lääkiksessä opiskelu?

opiskelija
29.11.2019 |

Onko täällä joku, joka on parhaillaan opiskelemassa tai juuri valmistunut? Miten esim. opinnot on jaoteltu, onko paljon ryhmätöitä ja esitelmiä sekä muuta läsnäolopakkoa jne. Tiedän pääpiirteittäin opintojen rakenteesta, mutta kaipaisin vähän yksityiskohtaisempaa tietoa :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läsnäoloa on paljon, yleensä ihan päivittäin. Luennot ovat pitkälti pakollisia, niitä voi jnkv seurata etänä mutta ymmärtänet, ettei esim potilaan tutkimista voi opetella kotona.

Painotus tutkimuksessa ja harvinaisuuksissa. Esim. Kuopiossa saa paljon paremmat eväät kliiniseen työhön. Erikoistuminen aikanaan on useimmilla erikoisaloilla surkeasti järjestettyä ja koulutus olematonta. Suosittelen lämpimästi maamme muita tiedekuntia. Ilmapiiri stadissa oli hyvä, monenlaista porukkaa mahtuu joukkoon ja kaikille on tuntunut löytyvän juttuseuraa. Ei missään tapauksessa mitään kilpailua, tai se vähä karisee preklinikan aikana ja jengi tajuaa, mikä on oleellista.

T. Helsingin lääkiksen alumi, valmistuin - 16.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Olin tuosta läsnäolopakosta kuullut aiemmin ihan päinvastaista. Perheelliset opiskelijat olivat kuulemma mielissään siitä, että oli niin vähän läsnäolopakollisia opiskeluja...

Vierailija
4/7 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Olin tuosta läsnäolopakosta kuullut aiemmin ihan päinvastaista. Perheelliset opiskelijat olivat kuulemma mielissään siitä, että oli niin vähän läsnäolopakollisia opiskeluja...

Läsnäoloa on lähestulkoon joka päivä, mutta se ei välttämättä ole 8-17. Aika paljon on läsnäolopakkoa aamupv tai iltapv, loppuaika menee sitten opiskellessa muutoin.

Vierailija
5/7 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läsnäoloa on lähestulkoon joka päivä, mutta se ei välttämättä ole 8-17. Aika paljon on läsnäolopakkoa aamupv tai iltapv, loppuaika menee sitten opiskellessa muutoin.

Ok, no hyvä tietää. En usko, että pystyisin siihen muun elämän ohella. Harmi juttu.

Vierailija
6/7 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oppisit lääkäriksi ilman läsnäoloa opiskelussa?

Vierailija
7/7 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oppisit lääkäriksi ilman läsnäoloa opiskelussa?

No en mistään etäopiskelusta ole haaveillutkaan. Tarkoitus on vain selvittää läsnäolopakon määrä. On eri asia pitääkö paikalla olla jokaikisen opintojakson jokaisella luennolla vai opiskellaanko asiat vaikkapa ensin teoreettisesti itsenäisesti ja sitten on siihen liittyvät läsnöolopakolliset kerrat, joissa syvennetään sitä oppimista käytännössä. Itse olin siinä luulossa, että kaksi ekaa vuotta on pitkälti teoreettista opiskelua, jolloin voisi tehdä töitäkin enemmän. Perheelliselle opiskelijalle on väliä sillä miten usein paikalla on pakko olla ja miten opiskelu on noin muuten järjestetty.