Miksi Savon Sanomien toimittaja Asta Tenhusen "tarkistettuja tietoja" tv-sarjarikosilmoitusten tekijöistä ei julkaise edes Savon Sanomat?
https://twitter.com/Astatenhunen/status/1200012613503115267
Eikä iltalehmätkään tartu mehevään juttuun, outoa?
Kommentit (29)
Minä näin ne nimet jossain. En vain muista missä. Olen ollut koko päivän netissä. Lukenut lehtiä ja muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä näin ne nimet jossain. En vain muista missä. Olen ollut koko päivän netissä. Lukenut lehtiä ja muutakin.
Minäkin luin tarkan kuvauksen tekijöistä jostakin, en nyt muita mistä.
Kaikki olivat perussuomalaisia ja kaikilla oli jalat.
En nyt pysy perässä. Kuusi miestä, jotka oikeistolaisia toimittajan mukaan, tehneet ilmoituksia rasis*tisista ohjelmista, jotka pilkkaavat vähemmistöjä? Ristiriitaista...
Vierailija kirjoitti:
En nyt pysy perässä. Kuusi miestä, jotka oikeistolaisia toimittajan mukaan, tehneet ilmoituksia rasis*tisista ohjelmista, jotka pilkkaavat vähemmistöjä? Ristiriitaista...
Mistä Tenhunen tietää ilmoittajien olevan miehiä? Ei poliisi kirjaa rikosilmoituksen tekijän sukupuolta.
Haiskahtaa ENNAKKOLUULOILLE.
Asta Tenhuseen. Omasta mielestään on oikea yksityisetsivä rikosreportteri. Jos Kuopiossa jossain tapahtuu kioskin ryöstö tai juoppojen välinen ryöstö, Asta kirjoittaa siitä.
Koska helsinkin sanomat on hs niin savon sanomat on....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun mielestäsi noiden ihmisten nimet pitäisi julkaista? Eikö ole nimenomaan parempi ettei julkaista?
Jos esitetään väitteitä niin todisteetkin pitäisi esittää. Muuten kyse on vain väitteistä joilla yritetään mustamaalata tiettyä ryhmää kohdentamalla epäiltyjen joukko kuitenkin aika pieneksi.
Minusta tämä asia ei ole niin suuri juttu, että olisi syytä alkaa pelottelemaan kansalaisia sillä, että jos ikinä teet tutkintapyynnön mistään, pääset mahdollisesti julkisen riepottelun kohteeksi. Monesti toimittajat jättävät monia nimiä julkaisematta, monestakin syystä, vaikka tiedot sinällään saatavilla olisivatkin. Esimerkiksi hyväksikäyttöjutuissa usein jätetään tekijän nimi julkaisematta uhrien suojelun nimissä, vaikka käräjäoikeuden asiakirjat julkisia olisivatkin.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kansalaisilla tulee olla oikeus tehdä turvallisin mielin tutkintapyyntö rikoksesta jos sen aiheelliseksi kokee. Tätä ei todellakaan edesauteta jos aletaan julkaisemaan tutkintapyynnön tekijöiden nimiä, vaikka kuinka olisi heidän kanssaan poliittisesti tai tutkintapyynnön aiheesta eri mieltä.
On kaksi täysin eri asiaa olla julkaisematta tuomitun tekijän nimi joka kuitenkin on julkista tietoa kuin väittää jotain epämääräistä rikosilmoituksen tekijästä/tekijöistä etenkin kun tämä tieto on salaista. Poliisilta Tenhunen ei ainakaan tietojaan ole voinut saada joten mistä? Herää epäilys ettei mitään tietoja ole, on vain spekulointia.
Mistä tiedät että tieto on salaista? Ja eikö sitä suuremmalla syyllä ole syytä jättää nimet mainitsematta, jos tieto kerran on salaista?
Jyväskylän Jodelissa tuon twiitit otettiin täytenä totena ja aloittaja oikein ylpeänä esitteli tätä "lähdettään". Harmi kun on pyvät bannit Jodeliin, niin ei voi mitään kriittisiä kommentteja kirjoittaa
On kaksi täysin eri asiaa olla julkaisematta tuomitun tekijän nimi joka kuitenkin on julkista tietoa kuin väittää jotain epämääräistä rikosilmoituksen tekijästä/tekijöistä etenkin kun tämä tieto on salaista. Poliisilta Tenhunen ei ainakaan tietojaan ole voinut saada joten mistä? Herää epäilys ettei mitään tietoja ole, on vain spekulointia.