Vihdoinkin viisinumeroinen summa säästössä!
Menihän tähän 4 vuotta, mutta nyt on helpottunut olo, kun tietää että pärjää muutaman vuoden, vaikka lähtisi opiskelemaan tai tulot tippuisi. En edesOnko koe luopuneeni mistään. Onko teillä muilla (pienituloisilla) tapana säästää?
Kommentit (20)
10000 euroa? Ei sillä nyt kovin pitkään pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Hieno suoritus, onneksi olkoon! Jatka samaan malliin!
Kiitos! Ja yritän jatkaa. Tähän jää tietyllä tavalla vähän koukkuunkin 😊
Onneksi olkoon,
olet rikas ja voit ryhtyä äänestämään Kokoomusta!
Vierailija kirjoitti:
10000 euroa? Ei sillä nyt kovin pitkään pärjää.
Jep 😊 Kyllä mä pärjäisin sillä vuoden, jos en muuta saisi ja olisi pakko.
Onnea, ja sama täällä! Ihan kiva näin joulun alla.
Mä saavutan tuon 15.9.2022 jos säästösuunnitelmat pysyvät ruodussa. Siitä tulee kyllä oman mummonmökin käsiraha.
Ja nyt et saa toimeentulotukea ennenkuin on ne säästöt käytetty.. Pienituloisen EI kannata säästää, vaan mielummin ottaa osamaksulla/luottokortilla jos on jotain isompaa rahankulua ja sitten maksaa niitä pikkuhiljaa pois, näin rahaa ei kerry tilille liikaa ja Kela ei pääse eväämään tukia sen perusteella.
Todellakin koukuttuu säästämiseen!
Itse oon ollut "aina" säästeliäs, mutta tämän vuoden säästin tosissani, ja sain 10000 € säästöön 11 kuukaudessa. Ja olen lähihoitaja, että palkka ei ole iso, en saa vielä edes ikälisiä.
Vaikka en ole kenenkään elätti, ja itse elätän jälkikasvua (toki yhdessä mieheni kanssa), pärjään 600-900 €/kk. Ja tässä kaikki kulut, puolet asumisesta, ruoat, vakuutukset, vaatteet, ja jopa autokulut omasta autostani.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt et saa toimeentulotukea ennenkuin on ne säästöt käytetty.. Pienituloisen EI kannata säästää, vaan mielummin ottaa osamaksulla/luottokortilla jos on jotain isompaa rahankulua ja sitten maksaa niitä pikkuhiljaa pois, näin rahaa ei kerry tilille liikaa ja Kela ei pääse eväämään tukia sen perusteella.
Olen saanut toimeentulotukea vuonna 2003 eli ei vaikuta elämääni 😊
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti joillakin sellainen oletus että kaikki täällä nostavat toimeentulotukea? Voi hyvänen aika...
Vierailija kirjoitti:
Todellakin koukuttuu säästämiseen!
Itse oon ollut "aina" säästeliäs, mutta tämän vuoden säästin tosissani, ja sain 10000 € säästöön 11 kuukaudessa. Ja olen lähihoitaja, että palkka ei ole iso, en saa vielä edes ikälisiä.
Vaikka en ole kenenkään elätti, ja itse elätän jälkikasvua (toki yhdessä mieheni kanssa), pärjään 600-900 €/kk. Ja tässä kaikki kulut, puolet asumisesta, ruoat, vakuutukset, vaatteet, ja jopa autokulut omasta autostani.
Vai, tuo on tosi hyvin! 😊 Mulla on pakolliset kulut n. 800-900 euroa plus tupakointi. Senkun jättäisi pois niin säästyisi sen verran, etten kehtaa edes sanoa. Toki matkustelu, välillä vaatteita ja muita ylimääräisiä, koska en ihan tiukoille halua vetää. En vain ole tuhlaajaluonne sitten yhtään.
Vierailija kirjoitti:
99999e?
Ei sentään 😅
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on käteisenä, niin kela ei rahoista tiedä ellei itse asiaa kerro.
Mullakin oli kolme vuotta sitten vielä 22000€ mutta kaikki meni matkusteluun. Nyt täytyy alkaa säästämään uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Onnea, ja sama täällä! Ihan kiva näin joulun alla.
Onnea sinnekin 😊
Hieno suoritus, onneksi olkoon! Jatka samaan malliin!