Apua pörröhiuksille: paras hiuksia silottava tuote?
Etsin ensisijaisesti tuotetta hiuksiin jätettäväksi pesun jälkeen. Voi toki vinkata myös hoitoaineista yms. Plussaa jos tuotteessa on "oikeita" hoitavia tuotteita, mutta saa olla silikoniakin. Pääasia, että pörröisistä, pitkistä, luonnonkiharoista (jotka usein suoristan) hiuksista tulisi sileät ja liukkaammat.
Kertokaa vinkkejä eri hintaluokista ja jos olet verrannut useampaa tuotetta, voi kertoa muistakin mielipiteen.
Kommentit (20)
Olaplex. Jopa melkein liian siloittavaa. Eli pörröisistä kiharista tuli painavat ja laineikkaat.
Jos joku etsii luonnonkosmetiikasta (tämä myös vegaaninen) todella hoitavaa ja toimivaa tuotetta niin tästä löytyy: https://jolie.fi/tuote/less-is-more-lavender-smooth-balm-kosteuttava-ja…
Pitkä- ja paksuhiuksisena en olisi uskonut, että mikään luonnonkosmetiikka auttaa käsiteltyihin ja kihariin hiuksiini, mutta tämä todella toimii. MUTTA: tässä tuotteessa on itselleni yksi huono puoli, minkä takia käytän sitä harvakseltaan ja se on tuoksu. Rakastan laventelia enkä ole erityisen herkkä tuoksuille, mutta tämän tuotteen tuoksu on suorastaan päätä huimaava. Tuotteen haistaa vielä parin päivän jälkeenkin selvästi, minkä koen häiritsevänä. Hoitavuus on kuitenkin niin hyvä, että tulee silti käytettyä kerran pari kuussa.
Oho, tarkoitin siis että "Plussaa jos tuotteessa on "oikeita" hoitavia ainesosia".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olaplex. Jopa melkein liian siloittavaa. Eli pörröisistä kiharista tuli painavat ja laineikkaat.
Ei ole ainakaan minulle yhtään liian silottava. Tämähän on siis oikeasti hiusta korjaava tuote, mutta ei tee varsinaista silottavaa kerrosta hiuksen pinnalle. Tehokas aine, toki, mutta aika kallis. Itse jouduin tämän lisäksi käyttämään vielä muutakin silottavaa tuotetta värjätyissä, luonnonkiharissa hiuksissa.
Ei ainakaan H & M:n kiharille hiuksille tarkoitettu hoitovoide tms. Ostin jokin aika sitten matkalla tämän, kun olin unohtanut oman tuotteen kotiin ja tukka meni tästä ihan puuroksi. Ihan kuin takkuisuus olisi vaan lisääntynyt. Ainakaan omalle tukalle ei sovi ollenkaan.
Eikö ole ketään kampaajaa tai muuta tuotteista enemmän tietävää paikalla?
Ap
Parsakaaliöljy.
Se toimii niin kuin silinkoni, eli silottaa, mutta on oikeasti hoitavaa, tykkään myös marulasta, mutta se ei ole yhtään niin silottavaa.
Ja sitten hyaluroniseerumi niin kuin esim. hada labon on tosi toimivaa.
Ehdoton suositus: Maroccan oil hydrating mask ja hydrating styling cream.
ehdottomasti SP Luxe oil hiusöljy. Olen kokeillut varmaan kaikki siloittavat tuotteet ja tuo paras.
Toinen Kerastasen nectar thermigue, lähes yhtä hyvä kuin tuo Luxe oil, käytän noita vuorotellen.
Kannattaa tilata nuo ehdottomasti Cocopadalta, sieltä taitaa saada halvimmalla. Kampaamoissa maksavat yli 30E/kpl, Cocopandalta tilattuna reilusti alle parikymppiä tuote.
Tykkään Giovannin Frizz Be Gone -seerumista, tilaan sitä Iherbistä.
Vierailija kirjoitti:
ehdottomasti SP Luxe oil hiusöljy. Olen kokeillut varmaan kaikki siloittavat tuotteet ja tuo paras.
Toinen Kerastasen nectar thermigue, lähes yhtä hyvä kuin tuo Luxe oil, käytän noita vuorotellen.
Kannattaa tilata nuo ehdottomasti Cocopadalta, sieltä taitaa saada halvimmalla. Kampaamoissa maksavat yli 30E/kpl, Cocopandalta tilattuna reilusti alle parikymppiä tuote.
Ovatko nuo molemmat siis ihan öljyjä koostumukseltaan? Imeytyvätkö kuitenkin hyvin hiukseen? Laitatko märkiin/pyyhekuiviin hiuksiin?
pyyhekuiviin. Luxe Oil öljymäinen ja Kerastase voidemainen. Noissa mukana myös lämpösuojat. Kumpikaan ei myös lätistä hiusta yhtään. Tuota Luxe Oilia voi käyttää myös kuiviin hiuksiin.
Tavallinen geeli. Sitä märkiin hiuksiin, antaa kuivua ja puristelee koppurat pois. Ei pörröty.
Oletko tutustunut curly girl metodiin? Se on juuri tuollaisille pörröttyville luonnonkiharille hiuksille. Itse tosin olen soveltanut sitä. Käytän hiusnaamioita ja geeliä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tutustunut curly girl metodiin? Se on juuri tuollaisille pörröttyville luonnonkiharille hiuksille. Itse tosin olen soveltanut sitä. Käytän hiusnaamioita ja geeliä.
Olen tutustunut ja käytänkin joitakin hoitotuotteita, joita siinä suositellaan. En kuitenkaan halua pitää hiuksiani kiharoina vaan useimmiten suoristan ne. Minua ei myöskään haittaa vaikka tuotteissa olisi silikonia tms.
Ap
PAUL MITCHELL: Smoothing Super Skinny Serum
Tämä! Ihan ehdoton tuote. Auttaa ainakin mun luonnonkiharoita, jotka suoristan. Joukossa on vielä paljon uusia "vauvahiuksia" sojottamassa, kun lääkehoito vei osan hiuksista keväällä.
John Frieda Frizz Ease -sarja (tummanvioletit putelit). Käytän joka pesukerralla maskia (en siis hoitoainetta) ja kyllä siliää :).
Itse pesen hiuksiani kotimaisella Trifolin lemmikkieläinshampoolla, jossa on luomurypsiöljyä. Sen jälkeen huuhtelen hiukset lopuksi mahdollisimman kylmällä vedellä.
Muakin kiinnostaa😀