Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

C-vitamiini lisän positiiviset vaikutukset

Terveenä on kiva olla
28.11.2019 |

Mies 57v.
Aikaisemmin sairastelin ainakin 3 kertaa vuodessa mutta kun aloin ottamaan C-vitamiini lisää, jota otan useamman kerran päivässä, vuorokausi annoksen ollessa 1000-5000mg, en ole ollut kipeä yli 8 vuoteen.
Ylipainoa on reilusti, huono kunto ja kun harrastan metsässä hikoilen kaikki vaatteet märäksi ja sitten taas palelen. Syön myös erittäin epäterveellisesti.
Lasten kantamat koulupöpötkään eivät ole iskeneet. En syö mitään lääkkeitä enkä ole ottanut mitään flunssa rokotuksia eli mielestäni nykyinen vastutuskykyni on seurausta C-vitamiini lisästä. Toki nykyään otan myös D:tä, sinkkiä, magnesiumia ja E-epaa.
Täytyy kyllä tunnustaa että tänä vuonna oli nuhaa jolloin jouduin yhtenä päivänä niistämään oikein 3 kertaa.
Onko muilla jotain vastaavia kokemuksia ?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000mg-5000mg on aika hurja määrä c-vitamiinia joka päivä vuosien ajan. Terveysalan ammattilainen ainakin minulle kertonut, että jo 500mg joka päivä rasittaa munuaisia.

Vierailija
2/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta sitten mitattu eli aika nätisti viitearvojen puolivälissä.

P -Krea    82 umol/l     munuaiset  viitearvo 60–100 µmol/l

Neuvoihan Pekka Puskakin suomalaisia Ilkka-lehdessä: "Älkää hyvät ihmiset ostako vitamiineja, säästäkää rahanne oikeisiin lääkkeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humpuukia.

Kannattaa ottaa ennemmin se c-vitamiini marjoista, vihanneksista ja hedelmistä päivittäin.

Vierailija
4/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000mg-5000mg on aika hurja määrä c-vitamiinia joka päivä vuosien ajan. Terveysalan ammattilainen ainakin minulle kertonut, että jo 500mg joka päivä rasittaa munuaisia.

Tuo on vanha myytti, joka on tutkittu ja ei pidä paikkaansa.

Harmi, että nuo toistelee noita myyttejä vieläkin.

Vierailija
5/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 2g jatkuvat päivittäiset C-vit annokset aiheuttavat vahinkoa dna:han. Tästä on ollut tutkimustakin.

Vierailija
6/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän suurilla annoksilla, 30 000 mg/pv on hoidettu syöpää. Parani.

Vierailija
7/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän suurilla annoksilla, 30 000 mg/pv on hoidettu syöpää. Parani.

Vierailija
8/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mega-annostuksella 10000000000000mg päivittäisellä annostuksella muutuin yli-ihmiseksi.

Vierailija
9/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiinin imeytyminen on saturoituvaa, jolloin vuorokaudessa sitä voi imeytyä yhteensä noin 3g. Ylimenevä osa voi aiheuttaa suolisto-oireita, eikä imeytymättömästä annoksesta siis ole mitään hyötyä. Saturoituvuudesta johtuen c-vitamiini imeytyy parhaiten pitkin päivää otettuna tai pitkäaikaisesti vapauttavista valmisteista. Korkeat c-vitamiiniannokset jatkuvassa käytössä ovat tutkimusten mukaan yhteydessä myös kuparin huonontuneeseen imeytymiseen, joten tarkkana!

Vierailija
10/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut, tosin myös D-vitamiini ilmeisesti parantaa vastustuskykyä ja jaksamista yleisesti. Sattumaa tai ei, ennen sairastelin monta kertaa vuodessa, vitamiinilisien aloituksen jälkeen saattaa mennä useampi vuosikin ilman flunssaa.

Toki vitamiinit voi saada terveellisestä ruuastakin, mutta itse olen hyvin kiireinen enkä aina ehdi/jaksa valmistaa ravintoarvoiltaan ihan täydellisiä aterioita. Marjoja ja hedelmiä syön toki paljon, mutta silti olen kokenut vitamiinilisät itselleni pelkästään positiivisina.

Vierailija
11/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnosti tämä kysymys , imeytyykö tällaiset suuret määrät kokonaisuudessaan 

vai meneekö yliannostusosa hukkaan viemäriin ?  

Toiseksi , onko luonnontuotteista saatava vitamiini jotenkin "parempaa"  ja  onko imeytymisessä 

eroja luonnon vapaana tepastelevan  vitamiinin ja teollisen  vitamiini-lisän välillä ? 

Kolmanneksi , onko yliannostuksesta terveydellistä haittaa  , ja jos on niin millaista ? 

Minua kiinnostaa tämä vaihtoehtolääketiede ilmiönä , ja sen propagoimisen  moraalinen ja juridinen vastuu .  Rokotevastaisuus on yksi tämän koulukunnan kyseenalaisista vaihtoehdoista.

Vierailija
12/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

valelääkärinoviisille:

EI ne kokonaan imeydy mutta sanovat C-vitamiinin tarpeen kasvavan jos tupakoi tai on tulossa kipeäksi.

Itse otan niin että riittää ja luotan siihen että ylimääräiset tulee virtsan mukana ulos.

Vesiliukoisia vitamiineja on vaikea ottaa liikaa.

On luonnontuotteista saatava paljon parempaa sisältäen paljon muitakin vitamiineja ja kuituja, mutta minun 1000mg minimi annokseen pitäisi syöda tuoreita mustikoita 6,6 kg päivässä, puolukkaa 12 kiloa. Pakastettaessa puolukasta katoaa 75% c-vitamiinistä ja sulatuksessa vielä lisää.

Ennen kun aloitin tutkiskelin aika paljon että mikä olis se paras pilleri mitä nyt ainakin pitäis ottaa ja päädyin C-vitamiiniin.

Minun ymmärtämäni hyödyt:

-tehokas antioksidantti joka vaimentaa hapetustressiä ja vaikuttaa tulehduksiin laskemalla myös kohonnutta crp arvoa.

-sulattaa verisuonista kalkkikertymiä, paikkaa halkeamia ja tekee suonet joustaviksi jälleen.

-lisäksi C-vitamiinin hyötyy monet muutkin toiminnat

Löytyy siitä myös paljon tutkimuksia mutta ei toki lääketehtaitten rahoittamia, sehän olis hölmöä liiketoimintaa. Katson kyllä että tästä on ollut selvästi hyötyä minulle, toisin kuin Pekka Puskan lausahduksesta, joka on mielestäni edesvastuuton. Minä en myöskään tunne ketään joka syö 5 kourallista marjoja ja vihanneksia päivässä ja vielä 2 tai kolme kertaa viikossa rasvaista kalaa. Eli mielestäni huonoa ruokavaliota voit ainakin osittain paikata lisä vitamiineilla tai ainakin paremmin kuin kolikoilla taskussa.

Vierailija
13/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen elimistö ei käsittele kerralla 500 mg suurempaa C-vitamiinilisää. Sitä onkivan turha nappailla gramman tabletteina koska osa joutuu harakoille. Tätä eivät tietenkään pillerikauppiaat kerro niin kauan kuin kauppa käy.

Vierailija
14/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vanha myytti, joka on tutkittu ja ei pidä paikkaansa.

Harmi, että nuo toistelee noita myyttejä vieläkin.

Liika fosfori rasittaa munuaisia. Siksi ei kannata heittäytyä vuosi tai pari sitten erityisesti muodissa olleille rahka- ja raejuustokuureille. Tietenkään ei kannata liioitella proteiinijauhenkaan kanssa jos välittää munuaisistaan.

Vierailija
15/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin yksi juttu vielä, ennen minulle tuli tosi herkästi huuliherpes jos menin vähänkin huonompaan kuntoon.

C-vitamiinin aloitettuani sitä ei ole enää tullut.

Vierailija
16/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa sitten, että liposomal on se paras muoto nykyään.

Siitä on tutkimuksia, että se lisää esim. kollageenin tuotantoa tehokkaammin ja parantaa anemiaa tehokkaammin.

Suomessa puhdas+ on kohtuuhalpis liposomal (ne on joskus todella kalliita).

Vierailija
17/29 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerikauppiaat löyti tännekin.

Vierailija
18/29 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näitä vitamiinilisiä ja muita terveysvaikutteisiksi kuvattuja "pillereitä" tutkittu ? 

Sisältääkö ne sitä mitä mainoksissa luvataan ja miten paljon ? 

Onko niitä tutkittu vakavasti otettavissa tutkimuksissa  ja mistä voisin löytää 

sellaisia ? 

Vierailija
19/29 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä mielessä myös että lääketehtaat eivät tietenkään tutki vitamiineja joista eivät saa taloudellista hyötyä.

Sitten on helppo vedota, ei ole virallista tutkittua tietoa. Tämähän on aivan selvä juttu, funtsatkaa vähän.

Kannattaa googlata eikä jumittua hesari/yle juttuihin, jotka eivät kykene kyseenalaistamaan lääketehtaiden valtaa.

Vierailija
20/29 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottakoon nyt vielä että olen pärjännyt varmaan halvimmilla lisillä.

Urheilu juomana (sisältää toki muutakin) ja muutenkin 1,5 litran pulloon lidlin c poretabletteja 5kpl

eli 5000mg. Kustannus 21 senttiä.

Lidl 500mg  C tabuja

Lidl sinkki

Lidl magnesium

Lidl 50 mikrogammaa D-vitamiini

K prisma lysi omega 3 + jossa on e-epaa

Tokinhan löytyy kalliimpia ja parempia lisiä, mutta kuinka monta prosenttia terveempänä olisin pysynyt niillä ? Ei olis varmaan tarvinnut niistää yhtenä päivänä 3 kertaa, pahus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan