Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mandariini, satsuma, klementiini; eikös nyt ole näiden satokausi, tai sitruksien yleensä? Mitkä parhaita?

Vierailija
27.11.2019 |

Oletko ostanut nyt satokauden sitruksia? Millä merkillä on ollut parhaat?

T. sitruskammoinen

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkistä en tiedä, mutta koska pidän happamasta valitsen satsumat. Makean perään olevat syövät yleensä klementiinejä.

Vierailija
2/9 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maku asia. Klemmarit on makeita, noi muut on vähän säkällä että onko makeita vai ei. Selviää kotona kun olet ostanut jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä varsinaisesti satsuman satokausi on parhaimmillaan, klementiinin alkaa myös olla aluillaan. 

Itse tykkään hyvin monista sitruksista mutta eniten greipeistä, makeista navel-appelsiineista sekä ruoanlaitossa sitruunoista joita käytän etikan tilalla kun en voi sietää etikkaa yhtään missään.

Vierailija
4/9 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruno klementiinit on parhaita! Makean ja täyteläisen makuisia aina.

Vierailija
5/9 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsumat ovat suosikkejani, kuorikin lähtee yleensä hyvin. Niitä olen paljon viime viikkoina ostanut.

Vierailija
6/9 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt onko satokaudessa mennyt jokin vikaan, olen ostanut klementiinejä ja satsumia jotka yleensä ovat tosi hyviä tähän aikaan vuodesta, mutta nyt omituisen kuivia ja kitkeriä. Hintakin on vielä korkea, normaalisti saa noin eurolla/kilo, nyt edullisin on ollut 1,65.

Vierailija
7/9 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pidetään aina ihan hulluna, kun erotan klementiinin, mandariinin ja satsuman toisistaan. Kuulemma kaikki ovat mandariineja. Mutta miten niitä ei voisi olla erottamatta, kun ovat aivan eri näköisiä, kokoisia ja värisiä?? 

Vierailija
8/9 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt onko satokaudessa mennyt jokin vikaan, olen ostanut klementiinejä ja satsumia jotka yleensä ovat tosi hyviä tähän aikaan vuodesta, mutta nyt omituisen kuivia ja kitkeriä. Hintakin on vielä korkea, normaalisti saa noin eurolla/kilo, nyt edullisin on ollut 1,65.

Klementiinit yleensä on pääsatokaudessaan vasta joulukuussa. Satsumat marraskuun puolella jo. Mutta tänä vuonna tosiaan tavallisimmilla tuontialueilla satsumat on ollut vähän myöhässä, niin että meidän lähikauppaankin niitä on tullut vasta nyt, ja kuoresta osin vihreitä (ei ole silti raakoja, ei ole vaan ehditty tehdä käsittelyä jolla kuori saadaan keltaiseksi).

Vierailija
9/9 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko mandariinikiinaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän