Mikä mahtaa olla työttömien tekosyy siihen ettei ala ajamaan taksia?
Nykyään ala on vapaa ja jokainen saa hinnoitella palvelunsa miten asiakseen katsoo. Voi siis päästä todella hyville liksoille.
Kommentit (27)
Uberina ehkä voisin toimia, kun auto niin paskanen ettei kukaan siihen matkustajaksi vapaaehtoisesti tule.
Mistä työttömillä olisi varaa autoon? Itse en ole työtön mutta mullakaan ei ole ajokorttia.
Ei oo ajokorttia, ja tällä alueella näyttäisi muutoinkin niin isäntiä kuin renkejäkin riittävän niin että rumimpia saa jo kivittää.
Pienemmillä paikkakunnilla melkein toivotonta.
Ei minkäänlaista pohjapalkkaa rengeillä. Jos ei tule paljon ajoja, päivä voi mennä miinukselle.
Pelkkiä tekosyitä taas. Ei sitä autoa kortilla ajeta.
Selkä kestää istumista max tunnin päivässä. Muita typeriä kysymyksiä?
Täälläkin samikset että ei ajokorttia. Jos kela/työkkäri kustantaisi kortin niin mikä ettei voisin lähteä taksia ajamaan.
Vaatii isohkon auton jos yrittäjäksi alkaa, eikä siihen ole pitkään työttömänä olleella rahaa.
Erittäin epävarmaa saada elantonsa ko, työstä.
Renkinäkin tienaa kehnosti.
Mutta ylimääräisenä työnä, toisen työn ohella, lähtisin mielelläni renkinä ajamaan taksia iltaisin, öisin ja vkonloppuina.
En osaa ajaa autoa. Kortti on mutta olen vaarallinen kuski, liikennesäännöt ei muistissa. Lisäksi olen alaikäisen lapsen yksinhuoltaja, jos oppisinkin uudestaan ajamaan autoa, niin ilta- tai ainakaan yövuoroa en voisi tehdä.
Sitten vielä kurssi sitä varten pitäisi maksaa.
Taksinkuljettajan ammatti on luvanvarainen, joten taksinkuljettajana tarvitset Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin myöntämän taksinkuljettajan ajoluvan. Ajolupa on määräaikainen ja voimassa viisi vuotta kerrallaan.
Vastaus näihin kysymyksiisi on aina sama: neuvomasi pienen kittarin perustaminen vie kaiken ajan.
Koulutus maksaa 599e. Kenellä työttömällä on sellaiseen varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vastaus näihin kysymyksiisi on aina sama: neuvomasi pienen kittarin perustaminen vie kaiken ajan.
Ei sitä kittaria voi perustaa, kun sen täytyy liikkua työmailla ympäriinsä kittailemassa ikkunanpieliä, kylppärinnurkkia yms.
Siksi että työ on provikkapalkkaista ja esim. soviteltua työttömyysetuutta ei saa jos työaikaa ei voida katsoa osa-aikaiseksi. Ystäväni ajaa taksia ja hiljaisena aikana palkka voi olla 5-10e kahdeksan tunnin vuorosta.
Minä olin 8 vuotta taksihommissa, terveys ei kestä enää, olen opiskelemassa kaupan alaa.
Ime kivee AP!
Vierailija kirjoitti:
Siksi että työ on provikkapalkkaista ja esim. soviteltua työttömyysetuutta ei saa jos työaikaa ei voida katsoa osa-aikaiseksi. Ystäväni ajaa taksia ja hiljaisena aikana palkka voi olla 5-10e kahdeksan tunnin vuorosta.
Juuri tämä. Kokeiltu on, työtunnit ylittyi soviteltuun päivärahaan. Elin toimeentulotuella kolme kuukautta. Eipä juuri kannata istuskella taksissa ilman palkkaa.
Jos pääsen sellaiselle isännälle töihin, joka maksaa pohjapalkkaa, niin voin kokeilla uudestaan.
Ei ole autoa eikä ajokorttia. t. 29v työtön.