Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lastensuojeluilmoitus mahdollista tehdä

Vierailija
05.06.2006 |

nettikeskustelun perusteella. Eikös operaattori tai poliisi voi jäljittää koneen, jos joku täällä ilmoittaa hakkaavansa lastaan. Lastensuojelulliset syythän menevät vaitiolovelvollisuuden ja muiden " kirjesalaisuuksien" ohi.

Ja provoilijat, lopettakaa provoilu näin vakavilla asioilla (lasten laiminlyönti ja pahoinpitely), voitte ajattelemattomilla puheillanne antaa tukea jollekin hullulle ja seuraukset voivat olla kauaskantoiset.

Tämän palstan valvojalta toivon hiukan suurempaa vastuuta siitä, mitä täällä kirjoitellaan.

Nimi. huolestunut

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvojat eivät voi pelkän kirjoituksen perusteella tehdä lastensuojeluilmoitusta. Siihen täytyy olla vähän paremmat perusteet. Ethän sitä tiedä kuka kirjoittaa, ei aina se ip-osoitteen omistaja.

Joillakin on myös hyvin vilkas mielikuvitus ja miksei sitä voisi vaikka kuvitella tekevänsä jotain.

Ei kai kukaan näitä juttuja täällä ota nyt NIIN vakavasti. Eihän ???

Vierailija
2/7 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla aivan toinen kuin koneen omistaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole enkelin hermot, vaan joskus suututtaa lapsen temput ihan tuhottomasti. Toisille vaan tekee ilmeisesti herkästi pahaa, jos joku ilmoittaa, että " tekisi mieli vääntää niskat nurin" . Ei kai sitä kukaan kuitenkaan todellisuudessa tarkoita? En mä ainakaan, vaikka olenkin joskus miehelleni niin sanonut, kun on sattunut jotain sopivaa. Mä luulen, että ne tapaukset, joissa vanhempi tekee lapsilleen jotakin, toteutetaan ihan ilman nettipalstoilla purkautumista.

Vierailija
4/7 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla ei ainakaan ole enkelin hermot, vaan joskus suututtaa lapsen temput ihan tuhottomasti. Toisille vaan tekee ilmeisesti herkästi pahaa, jos joku ilmoittaa, että " tekisi mieli vääntää niskat nurin" . Ei kai sitä kukaan kuitenkaan todellisuudessa tarkoita? En mä ainakaan, vaikka olenkin joskus miehelleni niin sanonut, kun on sattunut jotain sopivaa. Mä luulen, että ne tapaukset, joissa vanhempi tekee lapsilleen jotakin, toteutetaan ihan ilman nettipalstoilla purkautumista.

Lapsia pahoinpidellään niin paljon Suomessa omissa kodeissaan ja sitä tapahtuu JOKA IKINEN päivä, että tasan tarkkaan niitä hulluja täälläkin pyörii.

Vierailija
5/7 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis että tuntoja vain puretaan täällä eikä oikeasti koskaan voitaisi tehdä sitä, mistä uhkaillaan) mutta joskus vain lasten puolesta pelottaa, kun jonkun tutkimuksen mukaan ihmisten asenteet esimerkiksi ruumiillista rangaistusta kohtaan ovat höllentyneet, kun esim. nettipalstoilta on niin helppo kenen tahansa saada tukea mille tahansa ajatukselleen. Joku hullu siis voi ottaa asian tosissaan, jos sinä herjalla tai ärsyttääksesi sanot täällä jotain provosoivaa. Mutta joo, sille kai ei sitten voi mitään eikä tunteidenpurkamisväylää voi tietenkään parin hullun takia sensuroida. Mutta pyyntö siis oli, ettei provoja lasten hakkaamisesta. Ne ovat jo vähän turhan huonoa huumoria.

Vierailija
6/7 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsia pahoinpidellään niin paljon Suomessa omissa kodeissaan ja sitä tapahtuu JOKA IKINEN päivä, että tasan tarkkaan niitä hulluja täälläkin pyörii.

Vierailija
7/7 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikisti vielä muristen pojalleni että mä kohta heitän sut seinään.. Oltiin kontalleen parvekkeen lattialla ja minä sitten äärettömän kiukkuilun jälkeen sanoin pojalle nenät vastakkain näin. Oli naapurista vielä ystävä todistamassa tilannetta että leikin varjolla pelleiltiin.

Poika nauroi ja minä sen jälkeen.

Mutta kuinkas ollakaan, sain viikkoa myöhemmin kuulla ympäri ämpäri kylää että pahoinpitelen lastani ja lauseeni kantautui vieraiden suusta yliampuvana ja tilannekin oltiin muokattu rikkinäisenä puhelimena todella kammottavaksi, olin kuulemma riepottanut poikaa ja karjunut tämän lauseen kera kirosanojen..

Se opetti, etten lauo enää koskaan MITÄÄN leikillä, koska niin moni voi ymmärtää väärin kun tilannetta ei näe.

Sama täällä netissä, ei koskaan VOI tietää onko asianomainen ollut tosissaan jutuissaan, onko pelkkää sanahelinää, uhkailua vai tosijuttua. Jos näistä jokaisesta joku tekisi ilmoituksen, olisi palvelut tukossa, eikä näitä oikeassa pulassa olevia voitaisi tällöin kiireiltä auttaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän