Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus ja poikaystävä haluaa abortin, minä en

Vierailija
23.11.2019 |

Iästä sen verran, että olemme hyvin nuoria (alle 20v) mutta kuitenkin täysi-ikäisiä.

Raskaus ei ollut suunniteltu emmekä ole seurustelleet kuin vähän yli pari kk. Harrastimme kuitenkin seksiä ilman minkäänlaista ehkäisyä, tiedän, omaa tyhmyyttämme, ja sen takia minulla on velvollisuus kantaa vastuuni tässä asiassa eli haluan pitää lapsen. Olen suhteen alusta asti tehnyt selväksi poikaystävälleni että olen aborttia vastaan, ja se oli hänelle ihan ok.

Tällä hetkellä olen raskaana 6+5 rv. Eilen poikaystävä sanoi, että haluaa minun tekevän abortin koska emme ole valmiita tähän. Sanoin, että olen tehnyt hänelle selväksi että aborttia en aio tehdä, mutta että jos hän ei tahdo lasta hän saa lähteä enkä aio estää häntä. Sanoi kuitenkin, ettei ole lähtemässä mihinkään ja aikoo pysyä kanssani siitä huolimatta, että pidän lapsen.

Jos tekisin abortin, pilaisin oman mielenterveyteni varmaan loppuiäkseni, ja olen sitä mieltä että abortti on moraalisesti väärin. Silti minusta tuntuu niin pahalta poikaystäväni vuoksi, sillä tiedän että hän kärsii tästä asiasta, henkisesti varmaan enemmän kuin minä. Tunnen syyllisyyttä siitä, että voisin vain yhdellä päätöksellä (= tekemällä abortin) viedä pois kaikki hänen huolensa, mutta en silti tee sitä.

Teenkö teidän mielestänne väärin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse päätät mitä teet, eikä yhdelläkään miehellä ole oikeutta vaatia aborttia, kun itse on jättänyt ehkäisyn hoitamatta.

Vierailija
2/6 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ajatellut sitä ennen kuin veditte paljaalla. Vastuu oli myös poikaystävällä. Abortti on parempi vaihtoehto kuin se että saa lapsen jota ei oikeasti haluttu. Maailmassa on liikaa ei-toivottuja lapsia joista vanhemmat ei huolehdi. Se on surullista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna miettisin ankarasti, haluanko synnyttää ilmiselvästi hyvin niukalla älyllä varustetun lapsen.

Mutta ei sillä jätkällä ole mitään valtaa tähän asiaan. Itse hän päästi siittiönsä valloilleen.

Vierailija
4/6 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit ajatellut sitä ennen kuin veditte paljaalla. Vastuu oli myös poikaystävällä. Abortti on parempi vaihtoehto kuin se että saa lapsen jota ei oikeasti haluttu. Maailmassa on liikaa ei-toivottuja lapsia joista vanhemmat ei huolehdi. Se on surullista

Sinustako miehen ei tarvitse ajatella mitään? No se kertoo aika paljon asenteestasi miehen aivotoimintaa ja vastuuta kohtaan.

Ei ap:lla isoa ongelmaa ole, jos kerran haluaa lapsen. Mutta tämä mies, joka ei tajua siittiöiden yhteyttä raskauteen, hänet pitäisi kastroida.

Vierailija
5/6 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee väärin, mutta muista myös tulevaisuudessa että jos teet lapsen, niin sen lapsen tarpeita on priorisoitava seuraavat 20 vuotta. Eli jos poikaystävä kovin kärsii lapsesta niin sinun on luovuttava hänestä, koska lapsen ei ole hyvä kasvaa ihmisen kanssa joka ”kärsii” hänestä. Lapsen teko on valinta, joten jos valitset tehdä lapsen niin velvollisuutesi on asettaa hänet etusijalle.

Lisäksi sinun on turha jälkikäteen valitella, jos (kun) mies ei laita kortta kekoon lapsen vuoksi.

Toki tuo että mies haluaa silti jäädä, voi olla hyväkin indikaattori ja mies osoitautuakin hyväksi ja vastuunsa kantavaksi isäksi. Kunhan vain tottuu ajatukseen lapsesta.

Vierailija
6/6 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asiaa kokonaisvaltaisesti ilman ennakokäsityksiä. Pohdi, miten lapsi vaikuttaa elämääsi. Oli päätöksesi, mikä tahansa, niin selviät paremmin, kun olet harkinnut asiaa joka näkökulmasta.