¤+¤SYYSemot, MAANANTAI¤+¤
" Luvan kanssa" :)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7472777&p=1&mpage=3&tmode…
Tuolla viikkis.
Kommentit (17)
täällä ollaan, ja teidän jutuissa hengessä mukana. Taustailun lisäksi muuhun ei nyt valitettavasti ole pystynyt taas muutamaan päivään, aamusta iltamyöhään on painettu pihatöitä että tulisi joskus valmistakin, -ja tuleehan sitä mutta hitaasti! Hiekkalaatikko on hiekkoja vaille valmis ja uusi polku ja istutusalue on ilmestynyt yhteen nurkkaan pihaa. Vaivan palkka = selkää särkee ja olo on kuin katujyrän alle jääneellä.
Mutta, uusi viiko, uudet kujeet. Huomenna pääsen kampaajalle ja hierojalle pitäis varata aika, hjuomasin just etä mulla yks lahjakortti joka menee vanhaks, täytyy soittaa heti ja varata aika.
nyt haisee kakkelismus, täytyy mennä.
t. saunanjakkaran hyökkäyksen kohteeksi jäänyt ja mustan (ja tooosi kipeän) jalkapöydän omaava äitikuu + haisulitaapero 1v 9 kk ihan kohta + masuvauva rv 13 tasan
kommentoida jo eilen, mut unohtui, joten ei tainnut kummoisempaa olla.
Pilen uusi koti kuulostaa hyvältä :-)
Ynkkä: Hauskaa, että ex tempore selviydyitte retkelle :-)
Typy vielä unessa. Tekisi mieli herättää, ettei taas mene päivän rytmi ihan kuuseen. Tällä menolla päästään huomennakin puistoon vasta kun toiset ovat pois lähdössä... Nukkui kyllä aamuyön niin levottomasti, inisi ja heräili ainakin neljä kertaa, joten en vaan raaski repiä ylös sängystä. Itse olin hereillä 2.12 - 6.00, ei vaan uni tullut, joten luultavasti kaipaan päiväunta ennen Typyä...
Yhtä lukuunottamatta tapasimme eilen kaikki serkkujeni lapset eli isoja lapsia oli 6 kipaletta paikalla. Ikähaitari pyörii kymmenen vuoden juuri ali ja yli, mutta huomioivat Typyn touhut yllättävän fiksusti. Jopa siitä riiviöimmästä pojasta oli kehittynyt ihan kelpo tapaus :-)
Puuh, kissa yrjöää. Siivoushommiin :-(
Keilin
Jatu, ei ole kylmä mua kangistanut, tänään puistossa oli jopa lämmin.
Saapi nähdä miten käy meidän huomisen puistoreissun, Lintsu on ihan räkänen ja viime yönä alettiin nukkumaan puol-neljän aikaan, herätys ennen kahdeksaa, kun mulla oli lekuri. Väsyttää ja pikkulikan on tosi vaikea nukkua kun yskii koko ajan, on päikeillä nyt, toivottavasti sais nukuttua. Ei ole mukava yhdistelmä väsynyt-räkänenä-melkein-2-v.
Juuh Ynis onhan tuo mies täällä nurkissa pyörimässä.
Vähän ottaa kyllä aikaa, ennenkuin tottuu tähän perhe-elämään.
Mies lomailee viime ja tän viikon, joten ollaan todellakin nähty enemmän kuin lääkäri määrää :)
Vai olitte Ynis eilen korkeasaaressa, me oltiin Seurasaaressa. Poika sai valita kumpaan mennään ja niinpä lähdettiin oravia syöttämään.
Piletti, te ootte jo noin pitkällä muutossa, mä olen vasta tyhjentäny kirjahyllyä kuuden laatikon verran, eikä se ole edes tyhjä vielä.
Lähden laittamaan höyrytelttaa pystyyn, kuuluu pikkuinen yskivän hirveästi.
Hilu
Koulun kesäloma on alkanut - neljä lasta kotona aina ja aina. Jos jollain on ylimääräistä hermokaapelia (tahi muuta soveliasta pinnanjatketta) laatikonpohjalla kuleksimassa, niin kiitos, tänne saa lähettää.
Väkkärän korvaan kurkistaa tänään korvalääkäritäti. Allergiasairaalassa huomattiin toisen putken olevan tukkeessa, sitä on nyt hoidettu silmätipoilla :) Saas nähdä, onko auttanut. Antibioottikokeilu veti pojan hiljaiseksi muutamaksi päiväksi, mutta muuta siitä ei tullut. Eläköön!
Muuttajille toivottaa voimia hän. Lähetän teitille onnea uusiin kotoihin!
Piude, testasitteko jo rattaita? Kuis kulki?
Päh, yritin vähän aikaa sitten soittaa miehelle, hää ei vastant. Voiko työasiat olla muka tärkeämpiä kuin Waimon puhelu??? :)
Kyllä varovasti näyttää siltä, että päästään miehen kanssa reissuun lähtemään, mutta jää pitemmät kävelyretket tekemättä :( Vieläkin kunto alamaissa, sentään saan henkeä. Tietääkö joku (tikkaremmi hoi!), aiheuttaako kortisoni turvotusta lyhyessäkin käytössä? Paino on noussut viikon kuurin aikana 2 kiloa ja naama on melkos pöhöinen... Sairaan nätti :)
Meillä on tänään huono päivä. Hellu on kipiä ja väsynyt. Koko päivän aikana on ollut kivaa ehkä 5 min. Muu aika on huudettu ja kyynelehditty.
Tumppasin huutopussin tuohon soffaan popkornilaarin ja pillimehun kera Nalle Puhin äärelle. Herkällä on tänkin kotiäiteen luonne - jos jää päivittäinen " oma aika" eli päikkäriaika saamatta (kun itkettiin ja hikoiltiin sekin) niin ÄRRRRSYTTÄÄ niin että tukka irtoaa ja silmät pullistuu päästä. Aaaargh.
Vatsatauti, takahampaat ja eilinen väärä ruoka... siinä vaivat. Naapurissa jyllää myös vesirokko, jota saapuvaksi odotetaan. Tässähän se samassa menisi. Huoh.
Tämmönen maanantaipiristys... ehkä palaan aasiaan toiste :)
mur,
m + hellu kiljuapina-raasu
palasimme " lomalta" . eka viikko meni virkeästi, tokalla viikolla hermot mulla rupesivat prakaamaan. nyt työpinoja puran ja toivon pääseväni lomalle. olen kiroillut enemmän ja rumemmin kuin laki sallii.
olen uutispimennossa, kun en ole kerennyt pinoja lukemaan (nukkuakin pitää?). Muuttajille voimia ja iloa uusiin koteihin. Sairastaville voimia!
kreikassa olivat ihmiset innoissaan euroviisuvoitosta - ei kai kaikki, mutta monet sanoivat äänestäneensä voittajaa. kummallista. (mä en ole kertaakaan edes kuullut koko kappaletta, joten en voi kommentoida laadun puolesta/vastaan).
esikoinen viihtyi meressä, huulet sininisinä. oli vielä mun makuun kylmää vettä, mutta hellehetkenä minäkin pulahdin. pienempi heitteli kiviä veteen ja oppi liudan uusia sanoja (koska ei ollut telkkaria sotkemassa???). ruokailut olivat hermojaraastavakokemus, minulle ja ehkä pienellekin. ruokavalio koostui perunoista, perunoista, kurkusta, tomaatista, perunoista ja perunoista. jee. eilen maistuikin mun tekemä spagu + tom.kastike!!!
rynnättävä opettamaan. tätä riemua seuraavat 3 viikkoa. voih. mutta matka on maksettava (visalaskun loppusummaa en edes uskalla ajatella).
simam ja päivettyneet pojat
Sen verran vain, kun ilman tuolia kirjuuttelen seisten, että saattaa jäädä Lauttasaaren puistoilu väliin. Mies meinaa tarvita auton ja mun pitäis lähteä junalla ja bussilla. Melko varmasti nyt perun meidän tulon, joten älkää ihmetelkö, jos ei meitä näy. Jos iskee joku ihme pirteys aamulla, niin lähdetään matkaan.
T: Ynis
Mul on kamala vetämättömyys,kesti ikuisuuden saada keittiö raivattua ja nyt ei jaksas mitää!!
Mies oli päivän kotona mut illakas läks kämpälle ja nyt pitäs ilta saada kulumaan..Poika on ulkona ja sinne pitäs tietty mennä mut en jaksa!!!
Pojan futiskoulu oli kiva :-)
Tervetuloa takasin Simam :-)
Ja hyvä ettei Hilu ole ihan järkyttyny tästä Suomen kesästä!
Kiva kun hetkeks tähän istun ni typyllä alkaa heti joku projekti-nyt repi pieniä sinitarranapaloja jostain ja heitteli niit mun päälle!Kiva!
Tikkaremmi vastaa...Omien kokemuksien pohjalta kortisoni kyllä turvottaa piankin käytön alettua..En tietty tiedä mikä annos ja mikä kellekii on lyhyt tai pitkä käyttö....Selkiskö?!
MEil on syttäriherkkuja jälellä ja mun päässä vaa pyörii " EI SAA SYÖDÄ" !!!Ja silti käsi hamuaa kokoajan jotain ja suu mussuttaa!!!
Mistä sais sen lopullisen motivaation laihtua??
Ei mullakaa oikeeta asiaa ole...
jatu
Ihme keli, välillä paistaa niin, että sattuu ja sitten taas tulee kylmä.
Meidän muuttoaktiivisuus on ehkä vähän hämäävää, sillä olemme muuttaneet lähes kaiken tarpeellisen, mutta mm. kirjahylly on vanhassa kämpässä lähes täynnä (vain ammattikirjallisuus ja lasten dvd-levyt on muutettu). Paljon on vielä tehtävää, nyt ei vaan jaksa ja mieskin on illan pois. Olen muuten jo oppinut kodinhoitohuoneen idean, vaatteita ei tartte enää viikata kaappiin, kun ne on viikattuna käyttövalmiina khh pöydillä ;)
Minä myöskin perun osaltani huomisen tapaamisen. En jaksa lähteä, kun Otsollakin tuntuu olevan huonopäivä ihan joka päivä. Täytyy yrittää varata sille se korvalääkäri, jospa on ikävä olla, kun korvat ei ole kunnossa.
Ayap, rattaat toimii oikein hyvin, ja niinhin mahtuu tarvittasessa myös kolme lasta :) Tänään tosin Valma käveli puistoon ja Otso sai istua rattaissa. Otso istuis rattaissa aina kun sais.
Simam, tuota aina pelkään lomamatkossa, että oikeasti on niin rasittavaa, että pitäis päästä heti lomalle. Mutta aika kultaa muistot ja ensi kerralla on taas helpompaa.
Äsken Valma huuteli mua ja ei löytänyt, kun huhuilin, että täällä ollaan :). Olen niin hämmentynyt tästä tilasta, kun en ole tottunut moiseen, tää on ihanaa :)
Pitäsi vissiin mennä laittaa vaatteita oikesti kaappiin...
Pile
Tää ja tään perhe palasi myöhään eilen kotioloihin. Tänään onkin pesty pyykkiä, pesty pyykkiä ja pesty pyykkiä. Olen myös ihmetellyt planeettaa ja maata ja kovin kummissani miettinyt, mitä kotona tehtiinkään. Lomanen oli siis erinomaisen onnistunut.
Ainut miinuspuoli oli, että sain reissusta mukaani " Vilkkaan lapsen vanhemman syndrooman" . Ei siksi, että kokisin Motin touhut yhtään sen haasteellisimmiksi kuin ennen lomaa, vaan toisten aikuisten suhtautuminen sai leijonaemon sydänalan käppyrälleen ja mielen mustaksi. Onneksi mulla on ihania ja viksuja ystäviä sekä erittäin viisas äiti. Helpotti jo kummasti. Taidan myös kuormittaa syysystäviä kurlaajissa:)
Palaan paremmalla ajalla!
Aavis ja Motti
Siis ennen kuin Veeti on koko asunnon tuhonnut. On väsynyt ja kamala riehuminen on menossa, taitaa hieman myös testata mitä isi antaa tehdä.
En oo taaskaan ehtinyt moneen moneen päivää kirjoitella. Pinot olen kyllä lukenut.
Viime viikko oli yhtä tuskaa. Mulla puhkes viisauden hammas ja sitä särki ihan hirveesti. Onneksi sain antibiotti kuurin. Muuta eivät nyt raskaus aikana sille hampaalle voi tehdä. Syys-lokakuussa se hammas sit joko revitään tai leikataan, iiks.
Veetistä on kova pölisijä tullut. On nyt kunnolla alkanut sanoja sanomaan. Ei niistä kaikista kyllä vielä selvää oikein ota.
Nukkumaan menot on ihanasti rauhuittuneet. Enään Veetin nukuttaminen kestää 15 min ja nukkuu isojen lasten sängysssä. Pinnasänky ollaan jo kannettu meidän huoneeseen.
En taas muista mitä piti kirjoitella.
Tuli vaan omaa napaa.
me ollaan tulossa huomenna puistoon jos vaan päästään ajoissa liikkeelle. Joudumme julkisilla tulemaan kun miehellä on auto töissä. Ei yhtään huvita Veetin kanssa se bussi matka kun ei tahdo oikein rattaissa pysyä.
Öttis, Veeti ja masuasukki rv27+5
Höh, en löytdä ainoatakaan viestiä jossa olis huomisen tärskyjen osoite- yms tietoja!!
Ketäs sinne on nyt sitten lähdössä?
Kerppu joka lähtis kait kun tietäis mihin...????
En muista onko paikasta puhuttu täällä vai vaan postissa,mut en nyt äkkiseltää löytäny sitä mailia kun siellä on niin hirmusesti asiaa...mut ainaki sieltä löytyy..
jatu,joka ei ole tulossa ja siksi unohtanu puiston nimen
Minäkin palaan takaisin ruotuun. Anoppilasta tultu tänään. Väsyttää ihan kauheasti. Olen nukkunut viikon tosi levottomasti ja lauantaina käytiin viihteellä miehen kanssa, sekin vaikuttanee..
Anoppilareissusta en sano mitään muuta kuin sen, että sieltä sain vahvistuksen yhdelle tärkeälle asialle. Mun mielipiteet ja ajatukset anopistani ovat aiheuttaneet kauheaa kinaa mun ja miehen välille. Joskus olen jopa miettinyt, olenko minä se, joka on outo ja hankaloittaa aina asiat. No, tulipas puhuttua miehen veljen vaimon kanssa... Olen aina käsittänyt, että hän sentään tulee toimeen anopin kanssa ihan ok. Mutta ei. Ihan samat ajatukset hänelläkin tuosta ihmisestä kuin mulla. Oli aika helpottavaa. Niin ja miehen velikin on meidän miniöiden (taipuuko se noin) kanssa samoilla linjoilla. Mutta eipä tuosta täällä palstalla ainakaan enempää.
Ynis ja Kerppu on tässä välissä ehtiny vanhentuakin:) Onnea vielä näin jälkikäteen. Minäkin täytän 25 ens lauantaina, viimeisen kerran;)
No nyt jäin taas tuijottamaan ruutua. Ei toimi aivoissa mikään, on niin tahmaista nyt...
T-P
Veto poissa, Nea vaatii viihdytystä alati ja saa raivarin, kun ei oma tahto toteudu. Syödessä ja pukiessa ym. saa laulaa ja keksiä kaikki metkut, ettei huuto ois kova!
Jatu, oo onnellinen, et teil on herkkui! ;-) Meil ei oo mitään ja mieli tekis jotain kamalasti!
Pile, voi miten kadehdin, et teil on tilaa ja se kodinhoitohuone!!
Öttis, toivottavasti antibiootti auttaa!
Mersulle jaksamisia! Ja Simamille!
Aavis, kiva kun reissu oli onnistunut!
Mua väsyttää!!! Tänään sain raivattua pari kaappia ja Nean vaatekaapissa oli iso homma, niin paljon pieneks jääneitä vaatteita. Kyl olis hyvä, et tulis tyttö, niin meidän vähävaraisten ei tarttis poikien vaatteita enää ostella. Muutaman viikon päästä jo rakenneultra, aika rientää. Saa nähdä sen huomisen kanssa, jaksanko lähteä, vähän epäilen! :-( Nea herää nykyään niin ajoissa, et aikasin pitäs olla unilla ja puistossa en ala nukuttamaan, ku siitä ei tuu mitään..
kerppu, Lahnalahden puisto Lauttasaaressa. Olikos se bussi 65 keskustasta ja menee ihan viereen.
No niin, eipä tässä muuta. Sellanen olo, et tarttis lomaa! Ilman lasta! Hyviä öitä!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 16
Rosa on algeerinen maidolle. Ei auttaneet antialgeerialasitkaan. :-/ No meillä ei ole enää karsta-eikä isoja pulautteluongelmia, puhumattakaan iho-ongelmista. :-) xcsx hykertelisi varmaan jossakin, jos vielä palstailisi. Mitähän kyseiselle nikille tapahtui???
Jahas nukkui-matti ei löytänytkään Rosaa..
Käväistiin pikaisesti Turun suunnassa. Oli kaverit ostaneet Aivan Upean Talon. Niin kaunis, niin tilava ja niin toimiva. Ja varmasti niin maksava. Oli vielä kaunis ja rauhallinen pihakin. Hmm. Meilläkin on tuo rauhallinen piha, esteettisyys onkin sitten retuperällä. :-/ Joskus muinulla on vielä rajattomasti aikaa möyriä pihalla... Hermot lepäsivät kyllä reissussa. Sini leikki niin nätisti perheen 2.5v pojan kanssa.
T@hti perheineen poikkesi ohikulkumatkalla meillä tänään. :-) Oli kiva nähdä. T@hden lasten käytöstapoja jäi allekirjoittanut pohtimaan. Ihanat, energiset lapset. Joilla oli todellakin erittäin hyvät käytöstavat. " Miettii mitenkähän itsekin saisi kasvatettua lapsensa noin hyväkäytöksisiksi"
Mukavaa tapaamista ja ilmaa huomiseksi!
Aavis, oli jo ikävä! :-)
Nyt pääkoppa sekoitti jo että kenelle piti toivottaa mitäkin. Tarkoitus oli lähettää ainakin pitkää pinnaa, parantumisia ja mitä vielä..
Anteeksi huonomuistisuuteni. Palailen huomenna uuden pään kanssa... Tai ainakin ajatusten.
Lila75
Sain töiden jälkeen Antsan itselleni, kun mies käväisi muutaman tunnin töissä :) Kun isi oli poissa kelpasi äitikin mainiosti. Tämä lohdutuksena niille, joiden taapero on äitiriippuvainen ja joskus pitäisi murunen jättää isin huostaan (ei kai muilla -kuin meillä- sentään isiriippuvaisia ole?).
Yhden asian huomasin taasen; Antsa kaipaa viihdytystä. Isänsä on oikein hyvä isä (ei kodinhoitaja) ja jaksaa pelleillä, leikkiä ja riekkua. mahtavasti hoitaa aina kohtaamistilanteetkin lapsen kanssa niin, että ne ovat " iloisia jälleennäkemisiä" . Tämä on aivan mahtavaa, mutta...Antsa vaatii toimiin jokaisiin jonkinlaista kommervenkkiä tahi leikkiä. Vaatteita pukiessa juoksi karkuun, kunnes tylsä äiti keksi alkaa normisuoraviivaisuuden sijasta pelleilemään ja kujertelemaan. Pojan piti itse saada laittaa vaippa (jota kovasti kikatettiin) ja ihan kaikkiin asioihin oli joku " juttu" :) Minä kun aikoinaan onnittelin itseäni, kun sain isommat nauttimaan " tekemisen näkemisestä" ja osallistumaan kotitöihin. Ei silti, Antsakin toki rakastaa kotitöihin osallistumista (kuka samanikäinen ei rakastaisi), mutta osallistuu aina omalla tavallaan (ja annas olla, jos äiti ei annakaan ottaa tiskikoneesta likaisia astioita pois).
Vertaisajatus mersulle..ei se aina ole niin helppoa...
Noh, kaikille jaksamista -taasen.
SaMarin