Muita " oireettomia" loppusuoralaisia?
Elikkäs minulla siis kolmas raskaus ja heinäkuun lopulla la. Kahdessa edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa olin jo valmis synnyttämään,kun maha oli iso,kipuja lonkissa ym., käveleminenkin vaappumista, verenpaineet vähän koholla, painoa tuli runsaasti + kaiken maailman muita pikkuvaivoja. Nyt olo on melkein kuin ei olis raskaana ollenkaan.Massu aika pieni, ei kolotuksia ja olo melkeimpä normaali. Mietin, että miten tämä raskaus eroaa niin kovasti muista raskauksista. Neuvolassa kaikki ok, painoakaan ei ole kertynyt kuin alle 5kg.
Kommentit (4)
nukuin siis täydet yöt. päivälläkin jaksoin tosi hyvin vaikka en oikein taivu. painoa tullu tosi yli 25 kg (!!!) joten aika yllättävää että jaksaa tai jaksoi ennen.. heh..
tuntuu että toi keskiraskaus oli vaikein. lopussa saa jostain sitä energiaa kun tietää ettei oo kauan enää jäljel.
-ms-
Mulla on sujunut ensimmäinen raskaus samaan malliin. Ihan alkuvaiheessa oli bussissa etova olo, mutta sen jälkeen ei mitään erityisiä ' vaivoja' ole ollut. Aivan kaikki on ollut ihan normaalia sekä raskauden seurannassa että oman olotilan kannalta.
LA meillä on 10.7., painoa on mullekin tullut nyt tuo viitisen kiloa, ja neuvolasta lähetettiin sf-mitan ja painon vähäisen nousun vuoksi äitiyspolille ylimääräiseen ultraan. Vaavi oli parikiloinen ja kaikki kunnossa. Painoarvioksi antoivat täysiaikaisena 3,2 kg.
Voin vain siis olla tyytyväinen ja nauttia - ainakin toistaiseksi. Vielähän tässä ehtii tuskastua moneenkin kertaan jos niikseen sattuu. Omalla kohdallani uskoisin että hyvä pohjakunto on ollut tässä lähtökohtana, tanssimisenkin lopetin vasta toukokuussa kun kevätkausi loppui. Muutamissa treeneissä olen käynyt senkin jälkeen.
Saa nähdä miten tässä ehtii tunnustelemaan omaa oloa eri tavalla nyt kun äippäloma alkoi. Työkiireet ja muu ohjelma on pitänyt tähän asti niin hyvin liikkeessä että muutos on aika iso...
Vertailukohtaa edellisiin raskauksiin minulla ei tässä ole niinkuin Liinuskalla, kun ensimmäistä odottelemme, mutta toivotan joka tapauksessa onnellista odotusta - nautitaan!
Lorena 35+0
Se vaan vähän tuntuu omituiselta, kun edellisissä raskauksissa oli vaivaa, jos jonkinlaista. Hyvää loppuraskautta!
Täällä mentiin vielä rv 40+2 ilman mitään ongelmia nukkumisen kaa. vähän selkäsärkyä oli ja tietysti henkisesti ihan valmis mutta yllättävän hyvä olo. rv 35 jälkeen iski yhtäkkiä energinen kausi joka sit jatkui todellakin rv 40+2 asti. nyt kolottaa ja särkee (ihme)...heh..
nauti vaan jos voit hyvin! taitaa olla aika harvinaista herkkua! =)
my_selene ja (kolmas) neiti rv 41+0