Voiko silmälääkäriä pyytää laittaa labraan lähete?
Siis ei liity yhtään siihen silmälääkärin tapaamiseen, mutta mulla on seuraavalla viikolla normilääkäri.
Niin mietin jos tää tän viikon silmälääkäri vois labraan laittaa verikokeisiin herpes vasta-ainehommeleihin, sit ens viikon lääkäri näkee ne ja vois kirjottaa sen estolääkkeen..
Voinko kysyä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei taida olla äidinkielesi.
Täh?
Luepa nyt uudestaan tuo otsikkosi. Ei voi enää sanoa, että siinä olisi virheitä, vaan siinä on aivan kielenvastaisuuksia. Et osaa esimerkiksi objektin sijamuotoa etkä verbin rektiota, jotka yleensä ovat natiiville puhujalle itsestään selviä asioita.
Tuo on ihan jotain m a mu-suomea tyyliin "minä rakastaa suklaa".
Miksi kirjoitat noin? Etkö todella osaa vai puuttuuko sinulta kunnioitus lukijaa kohtaan?
Vedä vit*u päähäsi!
Kielioppivirheistä huomauttavat ovat ääliöitä
https://www.verkkouutiset.fi/kielioppivirheista-huomauttavat-ovat-aalio…
Kielioppivirheistä huomauttelevista ihmisistä paljastui yhteinen piirre: he ovat mänttejä
https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…
Eli te ootte valehdelleet täällä.
En kerro kellekkään tästä kivusta joka tulee menkkojen aikaan. Kärsi ja kuole idiootti, eli minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei taida olla äidinkielesi.
Täh?
Luepa nyt uudestaan tuo otsikkosi. Ei voi enää sanoa, että siinä olisi virheitä, vaan siinä on aivan kielenvastaisuuksia. Et osaa esimerkiksi objektin sijamuotoa etkä verbin rektiota, jotka yleensä ovat natiiville puhujalle itsestään selviä asioita.
Tuo on ihan jotain m a mu-suomea tyyliin "minä rakastaa suklaa".
Miksi kirjoitat noin? Etkö todella osaa vai puuttuuko sinulta kunnioitus lukijaa kohtaan?
Sulla on taas tekstin ymmärtämisessä puutteita.
Kysyttiin lähetteestä - ei oikeinkirjoituksesta.
Kielioppi virheet näissä palstakirjoituksissa ei haittaa yhtään mitään!
Pääasia on, että viesti tulee ymmärretyksi.
Noista oikeinkirjoitus mammoista ei kannata välittää ollenkaan, heillä on vain joku vääristymä mielessään, kun huomauttelevat lähes aina kirjoituksien kielioppivirheistä.
Tänne kirjoittaminen ei ole mikään kielioppikoe, eikä näyte hyvästä virheettömästä tekstistä!
Vierailija kirjoitti:
Kielioppi virheet näissä palstakirjoituksissa ei haittaa yhtään mitään!
Pääasia on, että viesti tulee ymmärretyksi.
Noista oikeinkirjoitus mammoista ei kannata välittää ollenkaan, heillä on vain joku vääristymä mielessään, kun huomauttelevat lähes aina kirjoituksien kielioppivirheistä.
Tänne kirjoittaminen ei ole mikään kielioppikoe, eikä näyte hyvästä virheettömästä tekstistä!
Kielioppivirheet*
Aina voi kysyä. Lääkäri itse sitten kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi kysyä. Lääkäri itse sitten kertoo.
Näin.
Labranäytteitä ei määräillä noin vaan.
Lääkäri tutkii ensin ja oireiden perusteella antaa lähetteen. Silmälääkäri on silmälääkäri, ei yleislääkäri, joten muut oireet ja vaivat tulee kertoa terveyskeskus tai muulle lääkärille.
Labranäytteiden otto on myös erittäin kallista, joten ei niitä määräillä noin vain, pitää olla tietyt oireet,
joiden perusteella lääkäri saattaa määrätä lähetteen.
Lääkärin tulee kirjata omiin tietohinsa, miksi, minkä sairauden tutkimista varten lähete on annettu, sillä jokaisesta näytteestä, tulee erillinen maksu, kunnalle tai kaupungille.
Tuskinpa silmälääkäri tuntee sinun sairaushistoriaasi, joten miten hän voisi näytteen määrätä?