Voiko silmälääkäriä pyytää laittaa labraan lähete?
Siis ei liity yhtään siihen silmälääkärin tapaamiseen, mutta mulla on seuraavalla viikolla normilääkäri.
Niin mietin jos tää tän viikon silmälääkäri vois labraan laittaa verikokeisiin herpes vasta-ainehommeleihin, sit ens viikon lääkäri näkee ne ja vois kirjottaa sen estolääkkeen..
Voinko kysyä?
Kommentit (29)
Ei onnistu.
Herpes voi kyllä olla silmässäkin mutta tää sun jankkaus menee nyt överiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei taida olla äidinkielesi.
Täh?
Luepa nyt uudestaan tuo otsikkosi. Ei voi enää sanoa, että siinä olisi virheitä, vaan siinä on aivan kielenvastaisuuksia. Et osaa esimerkiksi objektin sijamuotoa etkä verbin rektiota, jotka yleensä ovat natiiville puhujalle itsestään selviä asioita.
Tuo on ihan jotain m a mu-suomea tyyliin "minä rakastaa suklaa".
Miksi kirjoitat noin? Etkö todella osaa vai puuttuuko sinulta kunnioitus lukijaa kohtaan?
Ei voi. Labrat maksaa aina joku taho. Labroja ei määrätä ilman tutkimusta ja perusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän lääkärin pidä ensin tutkia lähetteen tarve.
Täälläkin sanottu että pyydä lähete vasta-ainekokeisiin, selitä oireet ja pyydä.
Rakkuloita huulessa, eihän ne aina ole siinä joten miten saat tutkimaan kun ei ole rakkulaa huulessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Labrat maksaa aina joku taho. Labroja ei määrätä ilman tutkimusta ja perusteluja.
Täälläkin kaikki sanoo aina että pyydä labrakokeet jos on oireita.
Miksi pitää valehdella jos ei sitä itse voi pyytää?!
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan kun käy yksityisellä, lähete labraan kyllä kirjoitetaan ihan mihin vaan tutkimuksiin mitä asiakas keksii pyytää. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa. Näin ainakin Mehiläisellä.
Et tietenkään voi pyytää lähetettä, joka ei kuulu silmälääkärin alueelle.
Kaikkea sitä ihmisen mieleen tuleekaan.
No minä käyn kyllä siellä yksityisessä ihan ilman lääkärin lähetettä. Ihan omalla ”lähetteellä” käyn terveystalon ja mehiläisen labroissa.
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään voi pyytää lähetettä, joka ei kuulu silmälääkärin alueelle.
Kaikkea sitä ihmisen mieleen tuleekaan.
Kyllähän se on normaalikin lääkäri, joka on erikoistunut.
Onko olemassa sitten herpeslääkäri, jolle pitää mennä?
Vierailija kirjoitti:
No minä käyn kyllä siellä yksityisessä ihan ilman lääkärin lähetettä. Ihan omalla ”lähetteellä” käyn terveystalon ja mehiläisen labroissa.
No miten saat sitten reseptin?
Ja ajattelin ihan siksi kun on sopivasti lääkärit viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Eli köyhät ei saa käydä lääkärissä hakemassa apua vikoihinsa?!
Vierailija kirjoitti:
Tekevätkö nuo Terveystalon ja Mehiläisen laboratoriot todellakin aivan minkä hyvänsä tutkimuksen ilman lääkärin lähetettä, jos asiakas on valmis maksamaan?
Mehiläisen nettisivujen mukaan ei näytä siltä: https://www.mehilainen.fi/laboratorio/ilman-lahetetta
Listaavat erikseen "Laboratoriokokeet, jotka eivät vaadi lähetettä". Jos mitkään kokeet eivät sitä vaadi, niin mihin tuota listaa edes tarvitaan?
No voi sun kanssas