Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin monella on ÄO alle 120?

Vierailija
18.11.2019 |

Miten niin monella on ÄO alle 120? Eikö elämä ole hankalaa noin niinku keharina?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itsekin kuulua sinne 100 pisteen alapuolelle. ÄO-skaala toimii Gaussin käyrällä, eli keskiverto on n. 100. ÄO-testejä mukautetaan ja vaikeutetaan vuosikymmenestä toiseen niin, että keskivertoihmisen pisteet olisivat aina 100.

Ihmisten absoluuttinen ÄO on noussut viime vuosiin asti, jonka johdosta esim. vuoden 1919 ihmisten 100 pistettä merkitsevät absoluuttisesti mitattuna alhaisempaa älykkyyttä, kuin vuonna 2019. Mainittakoon sivuhuomiona, että viime vuosina ihmiset ovat alkaneet muuttua ihan oikeasti vähemmän älykkäiksi.

Mutta joo, ethän sä AP näitä mieti, kun rustailet paskoja röllejä.

Vierailija
2/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakkuus ilmenee joko kielellisloogisena tai matemaattissena sekä avaruudellisena hahmotuskykynä. Itse olen kielellisesti lahjakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka harrastavat luovaa osallistavaa musisointia alle 9 vuotiaana, kehittyy heidän aivonsa eri tavoin kuin ei-musiikillinen penskan.

Vierailija
4/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAIS tai Mensa, siitähän se nopeasti selviää. Minut on testattu waisilla kun epäiltiin (ja todettiin) autismia.

Vierailija
5/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaax tuopit kohta lenteleen.

Vierailija
6/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mine ÄÖ ola 1. Paras.

Vierailija
7/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniälykkyysteoria?

Vierailija
8/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakkuus ilmenee joko kielellisloogisena tai matemaattissena sekä avaruudellisena hahmotuskykynä. Itse olen kielellisesti lahjakas.

Ai, kun mulla taas on matemaattinen äly hyvä, muttei olen kielellistä eikä avaruudellista älyä.

Vierailija
9/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole helpotus ihmiselle, koska kukaan ei odota tyhmältä mitään suuria saavutuksia? Voi elää rauhallista ja stressitöntä elämää, ja katsoa vierestä kun viisaammat vouhottaa saamatta silti mitään aikaiseksi.

Vierailija
10/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin huolestuttavaa, että puolella suomalaisista ÄO on alle keskitason!

Vierailija
11/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äo=älliä ollenkaan.

Vierailija
12/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan keittää teeveen ja käyttää nettii. Ja on se totta, koirani on älykkäämpi kuin minä. Haistelemalla caccacasaa se saa jo aivan uskomattoman tietomäärän pökäleen omistajasta.

Vähäx stalkkeri.

😆

Vierailija
13/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan äo ei taida olla tuotakaan jos aloittaja ei tajua miten suurimmalla osalla ihmisistä äo on alle 120.

En nyt jaksa laskea normaalijakaumasta (keskiarvo 100, hajonta 15) tarkkaa arvoa mutta wikin mukaan 115 älykkyyttä korkeampi älykkyys on 16 prosentilla eli 120 älykkyys lienee jossain 10 prosentin tienoilla eli 90% ihmisistä on alle tuon. 

Vierailija
14/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettitestien mukaan olen reinzillä 75-140.

Niin se onni vaihtelee.

Vierailija
15/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjänny ihan hyvin elämässä matalallakin äo:lla, "keharina" käynyt lukion ja yliopiston ja valmistunut hyvin arvosanoin KTM:ksi. Aina on it-alalla töitä ollut, olen saanut perheen, lapsia, oman rivarinpätkän. Ja kyllä, olen elänyt suhtkoht onnellisen elämän.

Vierailija
16/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pärjänny ihan hyvin elämässä matalallakin äo:lla, "keharina" käynyt lukion ja yliopiston ja valmistunut hyvin arvosanoin KTM:ksi. Aina on it-alalla töitä ollut, olen saanut perheen, lapsia, oman rivarinpätkän. Ja kyllä, olen elänyt suhtkoht onnellisen elämän.

Ja äo-testin tulos oli 119

Vierailija
17/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90%.

Vierailija
18/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangasmi kirjoitti:

On erittäin huolestuttavaa, että puolella suomalaisista ÄO on alle keskitason!

Tämä on viisasta huumoria, jota tuo alapeukuttaja ei tajunnut :)

Vierailija
19/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa.

AP: hold my beer!

Vierailija
20/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tyhmä, että en edes muista tai sitten en vain  ymmäränyt kun tarjolla ja jaossa oli isompia älykkyysosamääriä.  Toisaalta en tiedä miten tai kuinka tätä elämääni kestäsin, jos olisin kovin paljon nykyistä älykkäämpi. On jotenkin vaivattomampaa olla tällaisen keskinkeraisen tai luultavasti alle keskinkertaisen äo:n omaava sen sijaan, että kokisi oman äo:n olevan jotenkin erityisen merkittävän kokoinen.    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän