Jee! Neiti Etsivästä tehdään televisiosarja.
Ihan parasta! Neiti Etsiviä oli ihana lueskella nuorempana. 😍
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/1312f7e3-5fcb-4e7d-84db-87f72d4…
Kommentit (16)
Tajusin juuri olevani muun sukupuolinen, kun luin nuorena neiti etsiviä.
Kukahan oikeasti on noiden Neiti Etsivä kirjojen takana
Olen ihmetellyt, että miksei tästä saatu sarjaa jo kasarilla? Kun etsivä jutut olivat buumissaan silloin.
Toisekseen, miksi neiti etsivän nimi on suomeksi Paula Drew, eikä Nancy, kuten alkuperäisessä?
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, että miksei tästä saatu sarjaa jo kasarilla? Kun etsivä jutut olivat buumissaan silloin.
Toisekseen, miksi neiti etsivän nimi on suomeksi Paula Drew, eikä Nancy, kuten alkuperäisessä?
Eiköhän ajatuksena ollut, että Nancy on turhan vaikea nimi 50-luvun suomalaisille nuorille lukijoille.
Eikös meillä ole jo Simpsonit ja naarasolettu Mikki Hiiri Lisa Simpson...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ajatuksena ollut, että Nancy on turhan vaikea nimi 50-luvun suomalaisille nuorille lukijoille.
Noinhan se varmaan on ollutkin.
Enemmän ehkä miettinyt sitä sukunimeä. Drew kuitenkin oli sen ajan suomalaiselle suht outo nimi. Kuten itsekin lausuin sen kasarilla ihan vaan "drew" :D
Mulla on lähes kaikki neiti etsivä kirjat tallessa vanhempien luona.
Silppu2 kirjoitti:
Niitähän kirjotteli milloin kukakin.
Vierailija kirjoitti:
Nedistä on sitten tehty musta...
Eipä tuo Bessin näyttelijäkään näytä olevan "hieman pullukka", kuten Bess kirjoissa kuvataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän samaan tapaan kuin Ursula-sarjan Ursula Ames on amerikkalaisessa alkuversiossa Cherry Ames.
Neiti Etsivää on kuvattu elokuvamittaan jo vuosia sitten. Kirjastosta löytyy. En ole niitä katsonut, olen vain huomannut etsiessäni lapselleni piirroselokuvia lainaan.
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Niitähän kirjotteli milloin kukakin.
Joo kustantamosta annettiin vain juonirunko kirjailijoille ja he kirjoittivat sen pohjalta noin satasivuisen nuortendekkarin. Kirjat julkaistiin Carolyn Keenen nimellä ja varsinaiset kirjailijat eivät saaneet kuin pennosia työstään. Sarjaa on kirjoitettu useita vuosikymmeniä ja kirjailijoita on ollut lukuisia.
Youtubesta löytyy näitä videoita vai olikohan Dailymotionista. Joka tapauksessa, koitin ekaa jaksoa katsoa ja siihen jäi.
Netflixissä oli joku neiti etsivä juttu, elokuva kai.
Nedistä on sitten tehty musta...