Rinne aikoo Ryöstää eläkekassasta antaakseen säästämämme rahat kotiäideille
https://ls24.fi/lannen-media/rinne-ihmettelee-tyomarkkinajarjestojen-nu…
Toki hyvä asia nostaa eläkkeitä mutta eihän tuo voi määrätä että otetaan vaan noiden muiden rahat ja annetaan ne omille äänestäjille. Tuntuu ettei Rinne ole ihan kunnossa eikä ihan orientoitunut asemaansa. Luulen ettei hänen terveydentilansa ole tehtäviensä tasalla. Toivottavasti meidän suomalaisten eläkerahoja ei nyt hassata ja kuluteta kokonaan. Hoitajamitoitus ta ei tullut ja itse ainakin pidän eläkerahoja sijoituksena omaan hyvään vanhuuteen mutta juuri vanhustenhuollon Vasemmisto hallitus jättää muodikkaampien asioiden vuoksi hoitamatta.
Tietyissä asioissa rahaa ei yhtään karsita ja sitä syytetään surutta muualta tulleiden miesten elättämiseen koska he eivät ikinä tule työllistymään mutta vanhusten asiat jäävät hoitamatta.
Kolmelta pannaan vanhus vaippoihin ja yöpuulle ja kastiketahrat on poskella vielä seuraavana aamuna mutta Rinne ei sitä kurjuutta ajattele vaan kohkaa uhreista joita meidän on sortajina autettava. Nuoret ihanteelliset ja ideologian sokaisemat naiset paapoo sairasta Rinnettä aikeenaan kaapata vanhan horiskon paikka ja siinä suomalainen vanhus unohtuu ihan täysin.
Kommentit (10)
Mää. hanm. uuttajataustaisten kotiäidin tulot romahtavat eläkkeellä ja tähän Rinne on hakemassa parannusta. Ei voi olla niin että kun lapsilisillä rikastunut so. mali äiti menettää tulonlähternsä niin mitään ei tule tilalle. Työssä käyvä voi ottaa vakuutuksen eläkettä varten tai hän voi menestyä ennen eläkeikää tai voi tulla sota tai muuta, rahat on parempi käyttää nyt, huominen pitää huolen itsestään. Muistetaanhan myös että vain kierrossa oleva raha tuottaa hyvää kansantaloudelle!
Rinteen ehdotus on järjetön. Olen itsekin ollut 2 vuotta hoitovapaalla, mutta se oli oma valinta. Jokainen perhe, joka hoitaa lapsensa kotona, on tehnyt tietoisen valinnan, että äidi eläkekertymä ei kartu. Sitä on turha jälkeenpäin yhteiskunnalta ulosmitata.
Eläke karttuu jokaiselle työssäkäyvälle 1,5 % vuosituloista, ja alkaa kertyä 23-vuotiaasta. Nyt karttuminen alkaa jo aiemmin. Me kävyt joita Rinteen ehdotus koskee, 1964-1954 syntyneillä eläke karttuu 1,7 % vuodessa kompensaationa, kun otettii käyttöön elinaikaleikkurim mikä pienentää jo ansaittua eläkettä. Olen 1964 syntynyt, ja elinaikakertoimeni on 0,91, jolla ansaitsemaani eläkettä siis leikataa .
Työeläkejörjestelmä ei ole tuloeroje tasaamiseen tarkoitettu. Jos eläke on pieni, se johtuu ainoastaan siitä, että työvuosia ei ole tehty riittävästi. Sitten tulee kysymykseen takuueläke, ei muiden rahoittama työeläke.
Toinen idiotismi on leskeneläke, jota jokaikinen sinkku tai eronnut rahoittaa omilla työeläkemaksuillaan. Kolme prosenttia työeläkemaksusummasta menee lesken ja perhe-eläkkeisiin. Kuka kertoisi minulle, miksi lesken pitää saada eläkeiässä miehensä eläkkeestä osa, mutta naapurin ikäneito saa kipristellä pienellä eläkkeellään, oltuaan kenties työttömämäkin? Leipä maksaa saman verra kaupassa kummallekin. Usein vielä ikäneito on maksanut työeläkkeestään leskeneläkekeitä, mutta kotirouva on ollut kotona koko ikänsä, eikä ole maksanut eläkemaksuja lainkaan. Aika on ajanut leskeneläkkeiden ohi, jokainen vastaa omasta eläketurvastaan!
Leskeneläkkeet pois. Sitä saa puolison työeläkkeestä puolet. Loppuelämän ajan, vaikka menee uusiin naimisiin.
Eriarvoistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mää. hanm. uuttajataustaisten kotiäidin tulot romahtavat eläkkeellä ja tähän Rinne on hakemassa parannusta. Ei voi olla niin että kun lapsilisillä rikastunut so. mali äiti menettää tulonlähternsä niin mitään ei tule tilalle. Työssä käyvä voi ottaa vakuutuksen eläkettä varten tai hän voi menestyä ennen eläkeikää tai voi tulla sota tai muuta, rahat on parempi käyttää nyt, huominen pitää huolen itsestään. Muistetaanhan myös että vain kierrossa oleva raha tuottaa hyvää kansantaloudelle!
Tosi on! Ei voi vaatia heitä luopumaan elintasostaan.
Huoltosuhde heikkenee, mutta sitä ei tahdota tunnustaa. Siksi pitää jatkaa eteenpäin ja syödä vaikka siemenperunat kunnes lopullinen raja tulee vastaan, ja toivottavasti se on silloin jonkun toisen puolueen harmi.
Herää kysymys miten paha happivaje oli koomavaiheessa ja onko toipunut siitä kunnolla.
Ahne porvariporsas toki vastustaa kirjoitti:
Joo onhan se nyt niin väärin auttaa köyhiä kotiäitejä. Auttaa nyt pakon edessä uhrautuneita ja omat ansionsa menettäneitä köyhiä eläkeläisiä! Onko hullumpaa kuultu?
En minä ole mikään porvari vaan nelikymppinen keskituloinen nainen, joka toivoo saavansa edes jotain pennosia eläkettä joskus. Mutta kyllähän tuo ajatus tulevilta polvilta varastamiseen sopii niin paljon muuhunkin, itse olen sentään saanut elellä pitkään vielä elinkelpoisella maapallolla.
Joo onhan se nyt niin väärin auttaa köyhiä kotiäitejä. Auttaa nyt pakon edessä uhrautuneita ja omat ansionsa menettäneitä köyhiä eläkeläisiä! Onko hullumpaa kuultu?