Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissan nenä lämmin ja kuiva, kuumetta?

Vierailija
16.11.2019 |

Eilen kissa aivasti kerran. Nauroin, koska se näytti hassulta enkö ole ennen nähnyt sen aivastavan. Äsken se aivasti uudelleen ollessaan sylissäni, ja käsivarteeni tuli selvästi räkää. Tai siis sellainen pieni suihkupullosuihkaus. Eilen kissa nukkui tavallista enemmän ja ulkoili vastentahtoisesti vain 5 min, yleensä tykkää olla kauemmin.

Yhdistin pisteet; kyseessä on varmaan flunssa. Muistan, että lapsuudenkodin kissa oli joskus flaati ja lepäsi viileissä paikoissa. Soitettiin lääkäriin ja hän käski kokeilla sen nenää. Terveen kissan nenä on kylmä ja märkä, kuumeisen taas lämmin ja kuiva. Meillä on nyt tilanne tuo jälkimmäinen. Lääkäri sanoi silloin että flunssa paranee muutamassa päivässä eikä vaadi lääkärihoitoa, ellei pitkity.

Pitääköhän tämä nenäjuttu paikkansa, vai muistanko ihan väärin? Olin noin 10-vuotias kun tästä kuulin.

Kissa syö hyvin ja leikkiikin jonkin verran, ei siis ole erityisen kipeän oloinen. Huilailee vain tavallista enemmän.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, kuumeen mittaaminen ei ainakaan nyt heti ole mahdollista. Meillä on vain sellainen kivikautinen elohopeamittari, joka näyttää oikeaa lämpötilaa vasta vartin päästä. Ei ihan onnistu, että kissa olisi mittari persuksessaan vartin. :D

Ap

Vierailija
2/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kissalle  paras hoito on eutanasia jos tila pitkittyy?

Pahimmassa tapauksessa kissa on saanut miesflunssatartunnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös lukenut, että terveen kissan nenä on kylmä ja märkä, eli jotain häikkää sun kissalla on. En kyllä yhtään tiedä miten esim. kissan flunssaa hoidetaan. Kannattaisi varmaan soittaa lääkärille. 

Vierailija
4/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kissalle  paras hoito on eutanasia jos tila pitkittyy?

Pahimmassa tapauksessa kissa on saanut miesflunssatartunnan.

Hehe, ehhehe. Miesflunssasta saattaa kyllä ollakin kyse, kun on selvästi ihan toimintakykyinen mutta uni maittaa. Eutanasiaa voit kokeilla itsesi hoitamiseen seuraavan nuhan aikana.

Ap

Vierailija
5/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös lukenut, että terveen kissan nenä on kylmä ja märkä, eli jotain häikkää sun kissalla on. En kyllä yhtään tiedä miten esim. kissan flunssaa hoidetaan. Kannattaisi varmaan soittaa lääkärille. 

Eli nenäjuttu ei ole omaa keksintöäni, hyvä. En soita vielä lääkärille, tarkkaillaan nyt ainakin huomiseen. Silmät ja nenä ovat puhtaat ja henki kulkee, ei siis ainakaan mistään kovin aggrssiivisesta tulehduksesta ole kyse.

Muistan tosiaan että lääkäri sanoi silloin lapsuudenkodin kissasta, että ei kannata tulla lääkäriin kun ei sille voi mitään tehdä. Vasta sitten klinikalle jos ei mene ohi tai pahenee.

Myös googletus kertoi että paranee itsestään.

Ap

Vierailija
6/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Votkaan sekoitettu valkosipuli yleensä auttaa flunssaan, anna sitä kissalle ruutalla.

Vierailija
7/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Votkaan sekoitettu valkosipuli yleensä auttaa flunssaan, anna sitä kissalle ruutalla.

Ai että, ai ettien että. :D Siinä sitä olis vekkulia äksöniä lauantaihin! Millanenkohan toi muusinuija olis kännissä..

Ap

Vierailija
8/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään hakemaan apteekista varoiksi eläinten kuumemittari. Sillähän se sit selviää.

Ap

Vierailija
9/9 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin mitattua lämpö, 37.5 C. Ei siis ainakaan kuumetta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä