Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatrinen diagnoosi

Jaettämitä
15.11.2019 |

"Keskivaikea masennus ja piirteitä monesta eri persoonallisuushäiriöstä (mahdollisesti vaativia, riippuvaisia ja passiivisia piirteitä)".

Mitä ovat nuo vaativat ja passiiviset piirteet. Onko kukaan saanut lukea itsestään vastaavaa?

Epävakaa persoonallisuushäiriö on poistettu listasta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenties piirteitä vaativasta persoonallisuushäiriöstä?

Vierailija
2/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivaikea masennus, piirteitä epävakaudesta, estyneisyydestä ja riippuvaisuudesta.

Vierailija
4/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoivat soskussa että epäilevät bipolaarista mielialahäiriötä, nyt sitten on tiedossa psykiatrinen tutkimus

Vierailija
5/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikea masennus, pakko-oireinen häiriö. Mutta nyt kun olin kuukauden suljetulla niin ovat muuttaneet diagnooseja :D . Masennus psykoottisin oirein. Ja minä kerroin vaan mitä mieltä olen hoitavasta henkilökunnasta. Psykoottisin oirein!? Mitä ne on ees

Vierailija
6/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaikea masennus, pakko-oireinen häiriö. Mutta nyt kun olin kuukauden suljetulla niin ovat muuttaneet diagnooseja :D . Masennus psykoottisin oirein. Ja minä kerroin vaan mitä mieltä olen hoitavasta henkilökunnasta. Psykoottisin oirein!? Mitä ne on ees

Olet välillä irti realismista. Bisarreja ajatuskuvioita, halu vahingoittaa itseä tai toisia. Tällä diagnoosilla pääset helposti myös työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
7/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireita/käytöstä, sinulla oli ap ennen hoidon alkua ja yllä mainittua diagnoosia?

Terv. Mt-hoitajaksi opiskeleva

Vierailija
8/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia oireita/käytöstä, sinulla oli ap ennen hoidon alkua ja yllä mainittua diagnoosia?

Mt-hoitajaksi? Lähihoitajaksi?

Vierailija
9/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap? Millaisia pakko-oireita? Ovatko jatkuneet kauan (viikkoja, kuukausia, vuosia)? Itsetuhoisuutta tai siihen viittaavia ajatuksia? Psykoottisilla oireilla voivat viitata esim. keskusteluissa ilmeneviin harhaisuuksiin (ajan, paikan taju jne) ja realismin puutteeseen (potilas ei esim. käsitä miksi on hoidossa ja sen tarpeellisuutta). Tai ihan tolkuton itkuahdistuneisuus ja huutokin voidaan oireisiin lukea. Yhteistyökykyisyys tärkeää ja nopeuttaa hoitoprosessia

Vierailija
10/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mt-hoitajaksi? Lähihoitajaksi?

Lähihoitajakoulutus suoritettu ja nyt mielenterveys- ja päihdetyön suuntaus opinnoista puolet jäljellä

Vierailija
11/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm

Vierailija
12/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet välillä irti realismista. Bisarreja ajatuskuvioita, halu vahingoittaa itseä tai toisia. Tällä diagnoosilla pääset helposti myös työkyvyttömyyseläkkeelle.

Älä anna turhaa toivoa, tuo ei pidä lainkaan paikkaansa. Varmaan psykoilla paremmat mahdollisuudet kuin mielialahäiriöistä kärsivillä vaikka työkunto olisikin sama, mutta ne ei ole valitettavasti kellään hyvät vaikka aihe olisi miten selvä.

Vierailija
13/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä anna turhaa toivoa, tuo ei pidä lainkaan paikkaansa. Varmaan psykoilla paremmat mahdollisuudet kuin mielialahäiriöistä kärsivillä vaikka työkunto olisikin sama, mutta ne ei ole valitettavasti kellään hyvät vaikka aihe olisi miten selvä.

Mitähän tuokin tarkoitti. Voitko selittää? Tarkoitatko psykolla psykoottista vai psykopaattia? Minä jouduin/pääsin eläkkeelle psykoottisen masennuksen ja sekamuotoisen persoonallisuushäiriön takia. Ei se suuria vaatinut.

Vierailija
14/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoivat soskussa että epäilevät bipolaarista mielialahäiriötä, nyt sitten on tiedossa psykiatrinen tutkimus

Ei heillä ole pätevyyttä sanoa yhtään mitään yhtään kenestäkään. Tuon voi jättää omaan arvoonsa ja sanoa, että sulta ei löydy tarvittavaa pätevyyttä diagnosoimaan ketään.

Lääkäri tekee diagnoosit - ei kukaan muu, ei edes terveydenhoitaja/sairaanhoitaja.

Vierailija
15/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo masennuksen ja pakko-oireisen takia eläkkeellä.

Vierailija
16/16 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tuokin tarkoitti. Voitko selittää? Tarkoitatko psykolla psykoottista vai psykopaattia? Minä jouduin/pääsin eläkkeelle psykoottisen masennuksen ja sekamuotoisen persoonallisuushäiriön takia. Ei se suuria vaatinut.

Hyvä sulle! Voitkohan ymmärtää että tässä ehkä on enemmän merkitystä kokonaiskuvalla kuin sun yksittäisellä kokemuksellasi, että näissä päätöksissä on merkittävää epäjohdonmukaisuutta ja sitä paitsi käytännöt vaihtelevat alueittain ja vuodesta toiseen? On aivan liian vaikeaa päästä psykiatrisella diagnoosilla eläkkeelle tai edes kuntoutustuelle. Se kirjaimellisesti tappaa ihmisiä tässä maassa, että eläkkeelle ei pääse. Joten entäs jos pitäisit lärvisi kiinni etkä leveilisi hyvällä onnellasi?

Psykopatia ei ole psykiatrinen diagnoosi ja puhe oli muutenkin psykoosista joten en varmaankaan tarkoittanut psykopatiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme