Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä hoitoalalla oleva; saatko vaihtaa vuoroja työkaverin kanssa? Suhtaudutaanko siihen nihkeästi?

Vierailija
15.11.2019 |

Tai pidetäänkö sua vaikeana/hankalana jos joskus kysyt että onnistuuko vuoron vaihtaminen? Siis jos kyse ei ole siitä että olet viikottain tätä kyselemässä. Tyyliin kerran tai pari vuodessa.

Mulla on sukulainen hoitoalalla töissä ja hänen puheistaan olen saanut sen kuvan, että saa heti hankalan työntekijän maineen, vaikka ei kysyisi vuoronvaihtoa kuin ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Hän ei voinut esim. hautajaisia varten kysyä voisiko vaihtaa vuoroa koska kuulemma pelkää ettei sitten enää työllisty jos sana leviää että hän on "hankala" työntekijä. Varmaan paikkakohtaista tämä kyllä, mutta kiinnostaisi onko monessakin paikassa tämä meno?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta ja esimiehestä. Meillä saa kyllä vaihtaa, mutta se on esimiehelle heti ylimääräistä hommaa, joten en itse juuri viitsi kuin erityistapauksissa. Välillä kokeiltiin hoitaa vaihdot ilman esimiehen "puuttumista", mutta siitä seurasikin sitten sekaannuksia, kun jotkut eivät muistaneet vaihtaneensa ja vuoroon ei ilmestynytkään ketään...

Vierailija
2/5 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaan vaihtaa. Ilmoitusluontoinen asia esimiehelle vain ja muuten saadaan keskenämme sopia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityisellä ja meillä saa kyllä vaihtaa ihan helposti kunhan vaihdokille sopii.

Vierailija
4/5 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njoo tietyilllä ehdoilla. Eli jos vaihtokaverina on saman pätevyyden ja kokemuksen omaava työntekijä niin ok siitä vaan. Mutta jos ei ole vaihtaria, vaan vain ilmoittaa, että en haluu tätät vuoroa vaan toisen, muttei ole sopinut yhtään, kenen kanssa vaihtaa, siitä tietty on ylimääräistä työtä esimiehelle. Samoin ei voi vaihtaa kenen kanssa tahansa, kska töissä täytyy aina olla riittävä määrä väkeä, joilla on tarpeelliset pätevyydet.

Vierailija
5/5 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työpaikasta ja esimiehestä. Meillä saa kyllä vaihtaa, mutta se on esimiehelle heti ylimääräistä hommaa, joten en itse juuri viitsi kuin erityistapauksissa. Välillä kokeiltiin hoitaa vaihdot ilman esimiehen "puuttumista", mutta siitä seurasikin sitten sekaannuksia, kun jotkut eivät muistaneet vaihtaneensa ja vuoroon ei ilmestynytkään ketään...

Aivan. Varmaan vaihtelee paljon kyllä paikoittain. Mun on vaan vähän vaikea uskoa, että jos kerran kysyy mahdollisuutta vaihtaa vuoroa niin on tyyliin koko tuleva ura pilalla. Varsinkin kun sukulaiseni asuu suht isolla paikkakunnalla jossa monta sairaalaa, terveyskeskusta jne. Ymmärrän kyllä että jos jatkuvasti haluaa vaihtaa tai jos on tosi hankala esimies niin siihen ei välttämättä suhtauduta myönteisesti. Mutta joo, alkoi vaan mietityttämään tämä kun sukulaiseni juttuja kuuntelin. En hoitoalaa itse kovin hyvin tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi