Mitä teet pidemmillä bussi/junamatkoilla?
Mitä itse teet? Minä tykkään neuloa, joskaan lyhemmillä matkoilla en viitsi kaivaa puikkoja esiin.
Kommentit (19)
Olen puhelimella. Luen sieltä uutisia, artikkeleja ym. Saatan lukea myös tietokirjoja tai katsoa Netflixiä.
Parkkeeraan itseni perimmäiseen nurkkaan ja toivon että kukaan ei ala jutella.
Katsoin sarjoja tabletilta. Join vodkaa.
Ryyppään, selvin päin sitä ei kestä. Matkustaakin junalla korkeintaan kerran vuodessa ja bussilla en koskaan.
Jos ei ole mitään työhommia, niin kuuntelen äänikirjoja tai podcasteja ja virkkaan.
Jos olen matkassa yksin, selaan puhelinta, luen kirjaa, kuuntelen musiikkia ja yritän nukkua jos mahdollista. Jos mukana on joku tuttu juttelen hänen kanssaan, mietimme mitä tehdä määränpäässä ja muuten samoja asioita kuin yksin matkustaessa.
Tähän on siis tarkoitus tulla kertomaan, että tekee jotain ylevää, kuten neuloo tai lukee kovakantista kirjaa. Puhelimen räplääjät sopii alapeukuttaa näiden parempien ihmisten toimesta.
Samaa kuin pidemmilla lentomatkoillakin, eli katson Netflixilta jotain tai luen kirjaa.
Vahdin lapsiani. Juttelen niiden kanssa ja maisemia katsellaan, tarjoan eväitä. Jos lähtisin yksin ottaisin kirjan mukaan tai ostaisin aikakauslehden kioskilta.
Liikun bussilla oikeastaan vaan lapseni kanssa ja silloin pelaamme "bongaa sininen auto/koira/ambulanssi" yms. leikkejä. Riittävät 5-vuotiaalle viihdykkeeksi kun emme sen pidempiä matkoja kulje.
Opiskelen, katson sarjoja, kuuntelen äänikirjaa tai luen. Joskus selaan nettiä tai teen ristikoita. Riippuu ihan omasta vireystilasta.
Kudon sukkaa. Katselen maisemia tai laitan silmät kiinni ja haaveilen. Pidän pitkistä junamatkoista juuri sen takia, että on ihanaa vaan istua ja olla omissa ajatuksissaan. Joskus täytän ristikoita tai luen jotain. Voin vilkaista puhelimesta uutiset, mutta muuten olen aika vähän netissä.
Otan usein mukaan paperisen sanomalehden. Sitä luen (tykkään oikeista lehdistä).
Nukun (tätä varten mukana joku vaate jonka alla olla).
Katselen maisemia ja kyttään kanssamatkustajia.
Pelaan tetristä vanhalla netittömällä nokialaisellani.
Vierailija kirjoitti:
Liikun bussilla oikeastaan vaan lapseni kanssa ja silloin pelaamme "bongaa sininen auto/koira/ambulanssi" yms. leikkejä. Riittävät 5-vuotiaalle viihdykkeeksi kun emme sen pidempiä matkoja kulje.
Olisi kieltämättä mielenkiintoista bongata sininen koira.
Nuorena olin kovin ujo, joten runkkasin bussin takapenkillä.
Nykyään olen paljon sosiaalisempi, joten runkkaan etupenkillä.
Nukun, luen, kudon, katson netflixiä tai selaan nettiä.
Junamatkoilla luen, bussimatkoilla kuuntelen musiikkia, koska en voi autossa lukea.