Kuinka paljon teitä häiritsee jonkun muun ihmisen nolostelu ihan normaalin asian kanssa
Siis sellaisen ihmisen, jonka kanssa olet paljon tekemisissä.
Viittaan siis tuohon ketjuun nolot asiat, joita ei uskalla tai osaa tehdä. Esimerkkinä nyt vaikka ujo pissa ( saa odotella, etsiä sopivampaa vessaa, tms), ei uskalla soittaa, hoitaa kaupassa asiaa kun ei tiedä miten toimitaan, eikä uskalla kysyä jne.
Mua häiritsee todella paljon aikuisen ihmisen nolostelu ihan tavallisten asioiden edessä, jos sen takia pitää kovasti odotella, jää juttuja tekemättä tai mun pitää toisen puolesta tehdä. Pidän näitä estyneitä hankalina ihmisinä, sori =(
Kommentit (12)
Mä tunnen myötähäpeää ap:n kaltaisista empatiakyvyttömistä. Ettei kukaan vain luule, että mä olisin sellainen!
Häiritsee ja ärsyttää. Jatkuvasti vonkaamassa seuraa milloin minnekin, kun ei kehtaa mennä yksin syömään tai salille tai leffaan.
Vierailija kirjoitti:
Häiritsee ja ärsyttää. Jatkuvasti vonkaamassa seuraa milloin minnekin, kun ei kehtaa mennä yksin syömään tai salille tai leffaan.
Itse olen taas sellainen, että haluan tehdä asioita yksin - shoppaaminenkin olisi kauhistus jonkun sdellaisen kanssa joka hypistelee ja haluaa katsella kaikkea.
Nolostelu ei sinänsä häiritse mutta se häiritsee, että osa heistä heijastaa noloutensa muihin ihmisiin. On aika raskasta yrittää jutella vaikkapa viikonlopun tapahtumista tällaisen ihmisen kanssa, kun kommentit ovat aina tätä luokkaa:
"Niin mutta eikse oo kauheen surullista mennä YKSIN leffaan?"
"Sun kyllä pitää ottaa kartta sinne mukaan, et jos sä vaikka eksyt niin ei muilta ihmisiltä kehtaa mennä kysymään neuvoa!"
"Apua, siis olittekste siellä baarissa jo ennen iltakymmentä, toihan on tosi noloo kun siellä ei oo silloin vielä ketään!"
Ihan fine, jos ei itse kehtaa tehdä tiettyjä asioita mutta siinä vaiheessa huumorintajuni loppuu, kun niitä päänsisäisiä nolouksia yritetään istuttaa muihinkin. En liiku enää missään tällaisten ihmisten kanssa, kun en jaksa nolostella muiden puolesta asioita, joissa ei ole mitään nolosteltavaa. Menee omatkin fiilikset samalla, kun toinen koko ajan sipisee, sätkyilee, rajoittaa ja panikoi siinä rinnalla.
Mun äiti on sellanen, joka ei voi mitään tehdä kun mitä naapurit/sukulaiset jne ajattelee. Ja kaikki neuvo kysyrään minulta ja sit minä selvitän sieltä missä tiedetään.
Joo, tavallaan joskus, mutta yritän aina sitten muistaa, että minussa on varmasti monia ärsyttäviä piirteitä myös.
Mieheni nolostelee siteiden ostamista, ja siis niissä tilanteissa, kun ollaan yhdessä kauppareissulla ja ostan myös siteitä. Ikää miehellä on jo sen verran, että tytärkin niitä siteitä tarvitsee, mutta silti aina nolottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni nolostelee siteiden ostamista, ja siis niissä tilanteissa, kun ollaan yhdessä kauppareissulla ja ostan myös siteitä. Ikää miehellä on jo sen verran, että tytärkin niitä siteitä tarvitsee, mutta silti aina nolottaa.
Ai jai, rientääköhän vitturättimies nyt paikalle!
Riippuu siitä miten paljon se vaikuttaa muihin. Jos vähän tai ei ollenkaan, ihan sama. Jos paljon, niin ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jai, rientääköhän vitturättimies nyt paikalle!
Eiköhän vitturättimies arvaa jo otsikosta, että täältä löytyy hänelle mieluista sisältöä.
Up!