Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ovessasi mainosten ja ilmaisjakelun kielto?

Vierailija
13.11.2019 |

Yksi kannatettava roskaamisen lopettamisen muoto on kielto paperimainoksille. Tuhoton määrä paperia, joka päätyy suurimmaksi osaksi lukemattomana paperinkeräykseen, jossa sitä raahataan ympäri maata autoilla.

Onko ovessasi mainosten ja ilmaisjakelun kielto?

Vaihtoehdot

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta silti pari kertaa mainoksia jaettu. En viitsinyt tehdä valitusta, kun syyllisen etsiminen olisi ollut vaikeaa, kun ei tiedä kenen jako oli.

Vierailija
2/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En halua kotiini järkyttävää määrää roskiin kannettavia, turhia lippusia. Joskus silti tupsahtaa luukusta kepappiluolan mainos, mutta ei haittaa, se on niin pientä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Pizzeriat ja erilaiset Jeesus-heimot ei kunnioita kieltoa, muuten toimii. Olen myös kieltänyt osoitteellisen mainospostin lähes kaikkialta.

Olen myös lopettanut kaikkien verkkokauppojen uutiskirjeiden tilaamisen. Se, ettei koko ajan tule vastaan ostaostaosta-houkuttelua konkreettisessa tai sähköisessä postilaatikossa on paras kulutuskäyttäytymisen hillitsijä.

Vierailija
4/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei koko ajan tule vastaan ostaostaosta-houkuttelua konkreettisessa tai sähköisessä postilaatikossa on paras kulutuskäyttäytymisen hillitsijä.

Sen takiahan niitä juuri jaetaan kun ne toimii.

Vierailija
5/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. En halua kotiini järkyttävää määrää roskiin kannettavia, turhia lippusia. Joskus silti tupsahtaa luukusta kepappiluolan mainos, mutta ei haittaa, se on niin pientä.

Mä boikotoin kaikkia näitä itse mainoksia laittavia (kepappiluolia), jotka ei kunnioita mun kieltoa. Lähipitseriassa en oo käynyt koskaan, kun erehtyivät laittamaan lappunsa.

Vierailija
6/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden pizzamainosten lisäksi tulee satunnaisesti aamulla paikallinen sanomalehden näytenumero.

Siitä soitin toimitukseen, niin ne sanoivat ettei ne sitä miellä mainokseksi. Kysyin sitten että mikä se sitten on jos ei myynninedistämisen vuoksi laitettu kaikille talouksille? Toimitus ei osannut sanoa.

Vierailija
7/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei koko ajan tule vastaan ostaostaosta-houkuttelua konkreettisessa tai sähköisessä postilaatikossa on paras kulutuskäyttäytymisen hillitsijä.

Sen takiahan niitä juuri jaetaan kun ne toimii.

Sen takiahan moni niistä juuri kieltäytyy, kun ne toimii. Ei kannata saattaa itseään kiusaukseen.

Vierailija
8/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Pizzeriat ja erilaiset Jeesus-heimot ei kunnioita kieltoa, muuten toimii. Olen myös kieltänyt osoitteellisen mainospostin lähes kaikkialta.

Olen myös lopettanut kaikkien verkkokauppojen uutiskirjeiden tilaamisen. Se, ettei koko ajan tule vastaan ostaostaosta-houkuttelua konkreettisessa tai sähköisessä postilaatikossa on paras kulutuskäyttäytymisen hillitsijä.

Sama. Ja silloin kun jotain on hankkimassa, tarjoukset löytyvät netistä.

Vierailija
9/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Se paperin määrä on ihan hirvittävä, postin mainoskin on aikakausilehden paksuinen. Katson ruokatarjoukset netistä.

Vierailija
10/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan mainosten kielto. Kerran viikossa jaettava ilmaisjakelulehti kelpaa.

Vierailija
11/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku keksisi valmiiksi painetun läpyskän jonka saisi oveen:  ei mainoksia, ei kaupustelua, ei uskonnollista julistusta.

Vain posti.

Vierailija
12/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se mainoksien painattaja tietää, että juuri Sinun ovessasi on mainoskielto? Eiköhän niitä paineta vakimäärä, eikä juuri Sinun mainostasi jätetä välistä...?

Vierailija
13/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee ovessa "Ei mainoksia" eikä sieltä onneksi mitään ilmaisjakelujakaan tule.

Vierailija
14/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoskielto on mutta ilmaisjakelulehti saa tulla.

Vierailija
15/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se mainoksien painattaja tietää, että juuri Sinun ovessasi on mainoskielto? Eiköhän niitä paineta vakimäärä, eikä juuri Sinun mainostasi jätetä välistä...?

Tämähän se vasta sulaa hulluutta olisi. Kai se nyt niin on, että edellisen kierroksen menekki lasketaan ja ylimääräiset palautetaaan.

Vierailija
16/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku keksisi valmiiksi painetun läpyskän jonka saisi oveen:  ei mainoksia, ei kaupustelua, ei uskonnollista julistusta.

Vain posti.

Sellaisen voi tehdä itse.

Vierailija
17/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee ovessa "Ei mainoksia" eikä sieltä onneksi mitään ilmaisjakelujakaan tule.

Meillä on kielto molempiin, mutta kaupungin tiedotuslehti ja bussiaikataulut on tullut ainakin aiemmin.

Vierailija
18/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mainosten jakaja ilmoittaa joka kerta, että 200 mainosta jäi jakamatta, ja näitä jakajia on esim. 10, niin kyllä se painattajakin jossain vaiheessa alkaa miettiä, että kannattaako painattaa 2000 ylimääräistä mainosta.

Vierailija
19/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Se paperin määrä on ihan hirvittävä, postin mainoskin on aikakausilehden paksuinen. Katson ruokatarjoukset netistä.

Postin tulkinnan mukaan Postiset ei ole mainos, koska siinä on vähän nimeksi toimituksellista aineistoa!

Vierailija
20/37 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, säälittää ne pienet lapset tai vanhukset, jotka jakavat ja suuressa osassa lukee kielto, eikä niitä enää tule paljoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi