Sokerittomia herkkuja?
Löytyykö vinkkejä sokerittomiin herkkuihin? Tai mahdollisimman puhtaisiin makeanhimon taltuttajiin?
Kommentit (5)
Makeutusaineilla makeutetut "herkut" ovat terveydelle vaarallisempia kuin sokeria sisältävät. Makeutusaine tekee tunteen että tarvitsee enemmän sokeria. Syö aitoja tuotteita, mutta vähemmän.
Omena katkaisee mulla usein syöpöttelykierteen illalla.
Yksi puolitien juttu on myös opetella syömään mahdollisimman tummaa suklaata (80-90%). Sitä ei voi mättää suuhunsa niinkuin maitosuklaata ja kokonaismäärä jää suht helposti pieneksi, ja siinä on vähän hiilareita verrattuna muihin makeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Syö aitoja tuotteita, mutta vähemmän.
No siinäpä näppärä vinkki esim. meille sokeririippuvuudesta tai ahmimishäiriöstä kärsiville.
Itsellä ei kroppa tykkää sokerista yhtään, joten vähäinenkin sokeri tuntuu. Luonnollisesti makeita herkkuja etsinkin!
Olen itse etsiskellyt samoja ja esim. sellaisen huomasin että Soda Streamiin käyvä MySoda - "luonnollinen" Cola sisältää vain sukraloosia eikä aspartaamia kuten yleensä lightlimut. Olen siis kolajuomien ystävä enkä sitä pysty vaihtamaan pois vaikka kuinka pitäisi vähentää sokeria. Mutta toisaalta saan oireita aspartaamista eli ennen ei ole light-juomat tuleet kysymyseen ollenkaan.