Neljänkympin kriisi miehillä - miten näkyy?
Miten neljänkympin kriisi on iskenyt tuntemiinne miehiin? Menikö koko paketti uusiksi, vai menikö ohi pienemmin seurauksin?
Kommentit (14)
Ei ikäkriisit johdu iästä vaan elämäntilanteesta ja etenkin toteutumattomista haaveista.
Minä vaimo menin yllättäen vaihtoon. Ex halusi vapautta. Ei siinä merkinnyt yhteinen historia, lapset tai asuntolaina enää mitään. Hyvin "filosofisia" ajatuksia tuli: Mitä varten täällä oikein eletään? Mitä rakkaus edes on? Jokainen vastaa itsestään. Kaikki me synnytään ja kuollaan yksin. Jne.
Levottomuutta, kasvanut libido, saamattomuutta tyyliin käynnistysvaikeudet, kiukuttelua ja uhoa.
Huomautus kirjoitti:
Ei ikäkriisit johdu iästä vaan elämäntilanteesta ja etenkin toteutumattomista haaveista.
Tämä!
Varmaan nuo lähestyvät tasavuosikymmenet laukaisevat havainnoimaan elettyä elämää. Vaaka kupissa asiat mitä haluaa ja mitä on saavuttanut.
Nuorempana tavoitteet voivat olla materialistisimpia, liittyä uraan tai omaisuuteen. Mutta mitä vanhemmaksi ihminen tulee niin herää huomaamaan, että elämykset ja tunnepuolen kokemukset voivat olla niitä, joista saadaankin suurimmat kiksit. Sen takia keski-iän kriisissä villiinnytään elämään ja kokemaan kaikki ne asiat jotka nuorena jäivät tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Huomautus kirjoitti:
Tämä!
Varmaan nuo lähestyvät tasavuosikymmenet laukaisevat havainnoimaan elettyä elämää. Vaaka kupissa asiat mitä haluaa ja mitä on saavuttanut.
Nuorempana tavoitteet voivat olla materialistisimpia, liittyä uraan tai omaisuuteen. Mutta mitä vanhemmaksi ihminen tulee niin herää huomaamaan, että elämykset ja tunnepuolen kokemukset voivat olla niitä, joista saadaankin suurimmat kiksit. Sen takia keski-iän kriisissä villiinnytään elämään ja kokemaan kaikki ne asiat jotka nuorena jäivät tekemättä.
Johtuu hormoneista, ainakin meillä.
Vaaleanpunainen kauluspaita on varma merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomautus kirjoitti:
Tämä!
Johtuu hormoneista, ainakin meillä.
Silloinhan se on hormonikriisi eikä ikäkriisi.
Mulla on kova uho ja kiukkukohtaukset.
Saatan heittäytyä eteiseen makuulleni ja itken tirautan kun en vaan jaksa pukea päälleni vaatteita.
Jos jääkaapista on kahvimaito loppu niin kiukuttelen ja kaadan kahvin viemäriin ja tuhahdan.
Lapsilta vaadin enemmän kunnioitusta, koska nyt olen sentään isä ja perheen pää!
Jään jankkaamaan asioista heidän kanssaan tahallani.
Ostin oireissani 50000 Euron katumaasturin, mutta eiköhän tämä pian helpota.
Vierailija kirjoitti:
Ostin oireissani 50000 Euron katumaasturin, mutta eiköhän tämä pian helpota.
Ei ollut paha hinta. Ota iisisti vaan.
No meillä mies kyllästyi minuun ja aloitti sutinat alaisensa kanssa. Syy luonnollisesti minun.
Vierailija kirjoitti:
No meillä mies kyllästyi minuun ja aloitti sutinat alaisensa kanssa. Syy luonnollisesti minun.
Siis sinussa, eikä iässä. Miksi näitä tapauksia aina nimitetään ikäkriisiksi, jos ne johtuvat hormoneista, huonosta parisuhteesta tai jostain muusta syystä kuin iästä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kova uho ja kiukkukohtaukset.
Saatan heittäytyä eteiseen makuulleni ja itken tirautan kun en vaan jaksa pukea päälleni vaatteita.
Jos jääkaapista on kahvimaito loppu niin kiukuttelen ja kaadan kahvin viemäriin ja tuhahdan.
Lapsilta vaadin enemmän kunnioitusta, koska nyt olen sentään isä ja perheen pää!
Jään jankkaamaan asioista heidän kanssaan tahallani.
Lääkäri kirjoittaa sulle testokuurin.
Aika selvää kauraa. Älä jää kärsimään oireittesi kanssa yksin.
En huomannut mitään.